Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Waarom heeft bijna iedereen die achter mist licht aan???????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2011 om 21:33 #17242842
Waarom heeft bijna iedereen die achter mist licht aan???????
Is dit een trend? Of wat????
Zicht is prima…. op het nieuws of wat dan ook zeggen ze bij 50meter of minder pas aan zelfs de politie hier heeft het aan! Spreek je ze aan krijg je bijna een bekeuring :wtf Lang leven dit land….22 november 2011 om 21:37 #17936966AnoniemLid sinds:
1 January 1970Omdat het misschien bijna een week mistig is geweest, en iedereen nu eindelijk eens die mistlamp mag gebruiken. Sommige weggebruikers kijken al jaren naar die mistlampknop, en nu eindelijk mogen ze de lamp aanzetten. :D
22 november 2011 om 21:38 #17936967Ja maar het is tog gekke werk, ik vind dat je er maar wat al te blind van word ( nee ik kijk niet expres na die lampen) Maar bijv iemand voor je met twee van die dikke mistlampe… word er echt nie vrolijk van :argue :angel
22 november 2011 om 21:40 #17936968Die zetten ze vast aan, als het echt mistig wordt zien ze het knopje niet. :jerry
22 november 2011 om 21:47 #17936969@Maurice89 wrote:
Ja maar het is tog gekke werk, ik vind dat je er maar wat al te blind van word ( nee ik kijk niet expres na die lampen) Maar bijv iemand voor je met twee van die dikke mistlampe… word er echt nie vrolijk van :argue :angel
Hoe dicht rij jij dan wel niet op je voorganger :jerry
Nee , grapje ;)
maar lastig is het wel vooral
als ze er 2 hebben …
Lijkt net of ze dan aan het remmen zijn …
1 is veel duidelijker :angel22 november 2011 om 22:07 #17936970Als het echt goed mistig is zit ik er niet achter op nee… maar als er bijna geen mist is rij ik gewoon een normalen afstand er tussen :D
22 november 2011 om 22:22 #17936971moet je achter mij komen rijden in het donker sochtends in de mist, 2 chromen achterlichten met helder glas en aan beide kanten een mistlamp erin, krijg regelmatig seintjes dat ik hem ff uit moet zetten :p als ik in me spiegel kijk lijkt t wel een bordeel achter me
22 november 2011 om 22:26 #17936972@DeMeistah wrote:
moet je achter mij komen rijden in het donker sochtends in de mist, 2 chromen achterlichten met helder glas en aan beide kanten een mistlamp erin, krijg regelmatig seintjes dat ik hem ff uit moet zetten :p als ik in me spiegel kijk lijkt t wel een bordeel achter me
Had ik toen ook met me lexuslampen :swear
Snap trouwens ook niet waarom ik ze ooit aan geschaft had :hmmz
Kreeg regelmatig te horen dat me mistlampen aan stonden :shock:22 november 2011 om 23:11 #17936973In duitsland hebben ze altyd 2 mistlampen. Das pas irritant ;) maar goed. Die 50 meter vind ik persoonlyk wel wat kort. Beter 100m. En jaa.. soms heb je er dan even last van. Maar beter dan dat je ze niet ziet toch ;)
23 november 2011 om 07:55 #17936974Wat helemaal idioot is, is dat mensen ze aanlaten staan in de file :swear :fy1
Vanmorgen weer zo’n idioot, terwijl je ruim 200 meter kon zien (ongeveer uitgemeten met de hectometerpaaltjes) reed die mafkees met twee mistlampen aan in de file voor me :S23 november 2011 om 08:31 #17936975Heb met de mist alleen me mistlichten voor aan staan, achter is niet nodig, er rijdt op een of andere manier toch nooit iemand vlak achter mij of die inloopt op mij. :jerry
23 november 2011 om 15:53 #17936976nou weet niet hoe het daar is maar hier in het noorden vin ik het geheel logisch dat ie aan kan!
als DIT nog geen mist genoeg is om je mistlamp aan te zetten dan ken je em nooooooit aan zetten.
lijkt me toch voor mist bedoeld nou en DIT is mist hoor hiero al dagen23 november 2011 om 16:10 #17936977als mensen gebrek aan zicht hebben en dat nodig vinden heb ik er persoonlijk geen problemen mee.
waar ik me wel aan erger is mensen die het nodig vinden om 70 of trager te gaan rijden vanwegen mist.
sommige rijden zelfs in file stap voet`s en waarvoor? hoezo gevaarzetting!
het lijkt me sterk dat ik met mijn standaard verlichting van een E kadett (kut lichtbeeld) het wel kan zien en moderne auto`s met mistlampen niet…. ik erger mij er aan dat men niet door rijdt..
23 november 2011 om 16:19 #17936978@Senatorman wrote:
Omdat het misschien bijna een week mistig is geweest, en iedereen nu eindelijk eens die mistlamp mag gebruiken. Sommige weggebruikers kijken al jaren naar die mistlampknop, en nu eindelijk mogen ze de lamp aanzetten. :D
Mja zo heb ik jaren een brandblusser, kan niet wachten :jerry
Het is echt een stukje massahysterie denk ik. Net als de mexicaanse griep destijds, iedereen met een snotneus die had mexicaanse griep bijv. :hmmz Nu is het ineens allemaal mega mistig terwijl het wel meevalt. Overdag ca 300 meter zicht, dat vind ik geen mist, is nevelig, en dan rijden ze al met die lampjes aan. Als het echt 50 meter of minder is dan merk je dat snel zat want dat is echt niet grappig meer.
Ow tip van Eelco: tel de hectometerpaaltjes, sosm zie je r nog met gemak 2 of 3, dan hoeft dat ding echt niet aan.
23 november 2011 om 17:03 #17936979Bij dichte mist druk ik m wel aan hoor, liever zo dan een idioot die niet op zit te letten achterop.
Die dingen zijn bij heel veel auto’s niet eens zo overdreven fel.
En bij heel wat mensen met een trekhaak icm 13 polig werkt ie niet eens omdat ze de verloopstekker er nog in hebben :jerry
23 november 2011 om 17:19 #17936980Das een goeie, zal eens tegen m’n pa zeggen dattie z’n verloop dr uithaalt. Al vraag ik me af hoe hij dan iedere keer door de apk komt, want eigenlijk moettie kunnen branden als er geen aanhangwagen achter hangt, lijkt me?
Hier was het vandaag helemaal niet zo mistig meer (zicht was zeker 800 tot 900 meter) en nog rijden er debielen met mistlampen voor en achter aan :S
23 november 2011 om 17:21 #17936981En nu over de sjonnies die konstant met hun voorste mistlichten rijden……..
Zal wel minder en zeker andere commentaar over komen denk ik.
23 november 2011 om 17:24 #17936982Dat is inderdaad kansloos. Liefst nog met kerstboomverlichting. Maar goed, zelfs zonder mist worden die dingen al aangezet. Erg stoer allemaal haha.
23 november 2011 om 17:26 #17936983Tis pas sjonniej als ze het er echt om doen, je weet wel….stadslichtjes aan icm met mistlicht voor.
Ik vind het zelf niet erg, ze vallen alleen maar meer op ..Maar doe dan wel je dimlicht aan.
En over de felheid hoor je mij niet klagen, kijk eens wat een bult licht er in de meeste wagen zit. Bij dimlicht alleen al. (en dan heb ik het niet over verkeerd afgestelde lampen)23 november 2011 om 17:29 #17936984Ja, sjonnies met de mistlampen altijd aan of met met van die lelijke aftermarket LED-strips zijn nog iets erger dan mafkezen met mistlampen in de file e.d.
Nu moet ik zeggen, op veel wagens staat het ook wel mooier met de mistlampen aan en bij voorkeur zet ik, wanneer ik m’n eigen auto op de foto zet, ook de mistlampen aan. Maar niet in het dagelijks verkeer dus, vind het nogal dom overkomen.Dagrijverlichting is sowieso onzin, je kunt toch ook gewoon je dimlampen aan doen?
Verkeerd afgestelde lichten zijn inderdaad vervelend, steken ze net te ver omhoog en schijnen ze precies in je spiegel of (bij tegenliggers) recht in je ogen.
23 november 2011 om 17:32 #17936985Sinds steeds meer auto’s xenon hebben lijkt het wel erger te worden. Zeker ‘s nachts van dat felle blauwe licht. Erg irritant is dat.
23 november 2011 om 17:39 #17936986@Senatorman wrote:
Omdat het misschien bijna een week mistig is geweest, en iedereen nu eindelijk eens die mistlamp mag gebruiken. Sommige weggebruikers kijken al jaren naar die mistlampknop, en nu eindelijk mogen ze de lamp aanzetten. :D
:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Geweldige opmerking.
Rik :) :)
23 november 2011 om 18:17 #17936987gewoon een paar hella 2000 op de bumper als je die aandoet dan doen ze hun lampies wel GRAAG weer uit!
toch jammer dat die dingen op moderne autos niet meer staan23 november 2011 om 18:43 #17936988wat nog erger is, mensen die de verlichting nog op ‘automatisch’ hebben staan en dus niet aangaan met mist!
liever 100 mensen met te veel verlichting aan dan 1 zonder denk ik dan maar.
ik heb zelf nog niet auto gereden met de mist maar ik had hier soms s’ochtends nog geen 40 meter zicht op de fiets.23 november 2011 om 20:10 #17936989Het 1e jaar dat ik mijn Manta had heb ik bij de APK de mistlamp achter eraf geslagen met een hamer.
Want als hij er op zit moet hij het ook doen was toen de redenering.
Wist ik veel dat je de lichtknop uit moest trekken om hem aan / uit te schakelen.
Vervolgens 12 jaar zonder mistlamp gereden.
Maar er zijn idd tegenwoordig veel idioten met zeur verlichting en mistlampen terwijl dit niet nodig is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.