Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Waarom een Calibra?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2009 om 17:19 #17486457
Ik heb 3 calibra’s gehad.
1x 8v, 2x 16v.
Het liefst had ik een v6 (mooie sound) of een turbo, maar heb me ook vermaakt met de 8v en 16v.
Ik wilde een calibra omdat ik het een super mooie auto vond en vind.
T waren alledrie handgeschakelde, maar bij een v6 wil ik wel voor een automaat kijken, rijd ook heerlijk.Kwalen??
De 3 calibra’s waren alledrie pechauto’s.De 8v, had ik als eerste, was een auto met motorproblemen.
Deze heb ik gelukkig kunnen ruilen tegen een auto van hogere waarde.
Die 8v rijd trouwens nog steeds rond, stond laatst te koop op marktplaats.
De 1e 16v die ik heb gehad was een beetje een knutselbak.
De side-skirts waren erop gekit, en de kitrand lag op de skirt.
Voor had de bumperlip scheurtjes.
Velgen met stoeprand schade.
En de uitlaat was helemaal aan elkaar gelast, hier kwam ik achter toen de uitlaat lek was.
Had de auto op een brug gezet en zag alleen maar lasnaden, geen 1 pakking of flens.
Heb toen alles vernieuwd: spruitstuk, middendemper vervanger, kat en dubbele, ovale, dtm pijp van NL power.
Toen bleek bij de apk een motorsteun kapot te zijn, en teveel roest aan de chassisbalken.
Deze auto heb ik dus verkocht.
De 3e calibra, weer een 16v, heb ik bij een handelaar gekocht.
Na een proefrit leek het de perfecte auto.
Geen roest, helemaal origineel en alles werkte goed.
Op weg naar huis knapte er een koelslang.
ANWB gebeld, bleek er olie bij het koelwater te zitten.
Handelaar weer gebeld, verhaal uitgelegd, moest ik het olie en water peil een week in de gaten houden.
Na 1 week leek het dat er nix lekte, dus had hij het koelsysteem een x gereinigd.
Maar er bleek dus wel degelijk iets mis te zijn.
Ik had er ook nog schade mee gereden, linker achterscherm in elkaar.
Heb de auto toen verkocht aan een maat, want hij wilde onderdelen gebruiken voor zijn manta.
Blijkt achteraf dat er een gat in een zuiger zat zo groot als een munt van 10ct.
Achteraf dus lekker afgezet door die handelaar.
Heb nu besloten om voorlopig geen Calibra meer aan te schaffen, al kriebelt het wel regelmatig.
Misschien over een paar jaar een v6 of turbo als project of restauratie object.8 juni 2009 om 21:08 #17486458Vind ze helemaal nix……:D:angel;)
8 juni 2009 om 21:11 #17486459mag je liegen van uw mam?? haha:jerry:jerry
8 juni 2009 om 21:12 #17486460@ HardcoreHell, ik heb jouw calibra (rode 16v)nog bij je maat in zijn schuur zien staan. Ik heb toen der tijd de banden + velgen van de calibra overgenomen voor een leuk prijsje.. Je maat heeft wel meerdere leuke projecten lopen of niet?
Waarom ik een Calibra heb??
Ten eerste omdat het een mooie wagen is. Mijn zwager heeft me ook wel een beetje aangestoken, hij had eerst een 16v en nu een turbo. Daarnaast is hier een medeforumer (calibra16v) een familielid van me en kon ik zijn calibra voor een leuk prijsje overnemen. Ik heb daar een tijdje ingereden en vond tijd dat werd voor wat anders… In eerste instantie wilde ik een bmw 325-328 coupe/cabrio… Totdat ik me huidige auto op MP zag staan( hij was echt onweerstaanbaar voor mij :P). Ik heb de verkoper gebeld en ben de zelfde dag nog gaan kijken. Ik was vrijwel meteen verkocht en heb de auto 2 dagen later meegenomen.. En ben er nu gelukkig mee :D11 juni 2009 om 11:42 #17486461AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waarom ik een Calibra heb?
Waarschijnlijk dezelfde reden als waarom jij er nu ook een zoektIk heb een V6 automaat Duitse speciale uitvoering, die niet in NL is geleverd, en dus nagenoeg niet te koop is in NL.
Wat je het beste kan nemen kwa model.
Een goede turbo is goedkoper dan een rotte 8 klepper.
En een slechte turbo kan je zo 30000 euro per jaar kosten.Belangrijk vind ik een model van na 95 met een 9 in het midden van het chassisnummer (de 9 wil zeggen Finse productielijn)
Een 8V is de meest goedkope oplossing in aanschaf, en waarschijnlijk ook wel in onderhoud, vaak zitten er echter maar weinig opties op, en hij is wat traag. 8V zeker niet automaat nemen, dan wordt ie in mijn optiek te langzaam.
16V C20XE dat is het oude motorblok van voor 8/94 Zou ik de carrosserie niet van willen. is een rauw blok met goed vermogen. relatief goedkoop in onderhoud
16V Ecotec na 8/94 vindt ik het beste alternatief voor de gulden middenweg.
Spruitstuk is vaak een probleem, alhoewel in met mijn oude 16V ecotec zeker 300000KM heb gereden met een NIET ORIGINEEL RVS spruitstuk. (Lexmaul) maar dat was wel nadat er in 6 maanden 3 originele doorheen gevlogen waren. (Fijn de dealer op de ceintuurbaan te rotterdam) gelukkig garantie werk na de eerste, jammer dat de rest geen garantie was van waarom het spruitstuk los moest.V6 is in mijn optiek de fijnste Calibra. souplesse en toch kracht, alhouwel je niet moet verwachten dat die extra PK’s ook echt veel sneller zijn. Daar is de V6 in mijn optiek niet voor gemaakt. Wel is een handgeschakelde voor 8/96 veel sneller dan een automaat na 8/96 maar dat heeft ook met het X25XE blook te maken ten opzichte van het C25XE blok.
Ondanks dat volgens GM ze beide 170 PK hebben.Turbo In mijn optiek om mee te beginnen geen optie.
Allereerst zijn de meeste echt in slechte staat, en als ze dat niet zijn, dan zitten de meeste bestuurders op dit forum en verkopen ze hem niet. Een goeie vinden valt zeker niet mee. verder is het de duurste in onderhoud, en ook wat veel belangrijker is de verreweg lastigste in onderhoud. Hij is wel lekker snel zeker met wat kleine aanpassingenBelangrijkste advies wat ik kan geven is neem iemand mee die verstand heeft van de calibra, en goedkoop is vaak duurkoop, maar duurkoop iss niet per definitie goedkoop
11 juni 2009 om 14:56 #17486462niks meer aan toe te voegen :thumbup
belangrijk is om een goede te vinden, die zijn er nog genoeg, maar er zit ook een hoop zooi tussen wat op het eerste oog nog best aardig lijkt.
Heb je een goede, houd je hem netjes, dan kun je er nog jaaaren plezier aan beleven :thumbup
11 juni 2009 om 17:47 #17486463En dan hangt het heel erg af van je voorgangers. Ik heb een goeie, maar heb er ook veel geld in geinvesteerd om dat zo te houden. Had ik ook niet kunnen doen, maar dan gaat het wel van je af. En dan is die goeie niet zo goed meer…
Moraal van het verhaal. Ook al heb je een goeie, je zult er toch geld aan moeten spanderen om het zo te houden. Immers, ze zijn 12 jaar op zn jongst!
11 juni 2009 om 19:37 #17486464origineel gepost door 1llusion
Een goede turbo is goedkoper dan een rotte 8 klepper.
Waar vind jij dan goede turbo’s voor < € 500,-??:P
11 juni 2009 om 19:39 #17486465origineel gepost door 2slow
En dan hangt het heel erg af van je voorgangers. Ik heb een goeie, maar heb er ook veel geld in geinvesteerd om dat zo te houden. Had ik ook niet kunnen doen, maar dan gaat het wel van je af. En dan is die goeie niet zo goed meer…Moraal van het verhaal. Ook al heb je een goeie, je zult er toch geld aan moeten spanderen om het zo te houden. Immers, ze zijn 12 jaar op zn jongst!
Helemaal waar. Ik heb de mijne in 2001 van 1e eigenaar gekocht. Mag je dus zeker een goede auto noemen. En ondanks dat ik nooit rare problemen of grote defecten heb gehad, wil je echt niet weten wat het totaalbedrag van alle onderhoudsfacturen is…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.