Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Waarom een Calibra?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2009 om 12:05 #17210032
Beste mensen..
Ik ben nieuw op het forum dus zal me eerst even voorstellen.
Ik heet Jasper, 22 jaar jong, en woonachtig in Apeldoorn.Ik heb mijn oog laten vallen op de Opel Calibra.
Hier zijn verschillende van.Je hebt ze met een 2.0 liter motor, en een 2.5.
Er zijn handgeschakelde transmissies en automatische transmissies.Omdat het mijn eerste Calibra moet worden wil ik graag eerst de mensen raadplegen die er een hebben :wors
Dus bijdeze.
Waarom heb jij jou calibra?
Wat voor motor inhoud heb je?
Waarom is jou Calibra handgeschakeld, of juist automaat?
Wat zijn de kwalen die je tegen komt?Alvast bedankt.
5 juni 2009 om 12:48 #17486433Offtopic:
zou wel leuk en netjes zijn als je je eerst is zou voorstellen;)??!
Ontopic:
waarom ik een calibra rij, kijk eens naar de auto, de vorm.. dat is een van de redenen dat ik een calibra heb, tis gewoon een mooi uitziende auto..
ik ben begonnen met een calibra 16v van 91 met 150pk.. leuke rappe auto en zolang je alles goed netjes warm rijd is er helemaal niks aan de hand.. na een jaar had ik het wel gezien kwa vermogen en ben ik voor de turbo versie gegaan.. dit is gebeurt door me broer want ik mocht een rondje in zijn turbo maken.. je raad t al ik was gelijk verliefd :wub.. persoonlijk vind ik de 8v net iets te langzaam voor een calibra maar dat is mijn mening.. daarintegen is die wel lekker zuinig..
voor de kwalen kan je de zoekfunctie gebruiken, vind je een hele waslijst aan dingen..
maare ik hoop dat je dus gaat voor de calibra want het is en blijft een mooie en tijdloze auto..
greetsz ram
5 juni 2009 om 13:00 #17486434origineel gepost door 16VCalibra
Offtopic:zou wel leuk en netjes zijn als je je eerst is zou voorstellen;)??!
doe ik toch? :)
Ontopic…
Het is vrijwel zeker…
Zoek alleen de juist calibra…Juiste motor inhoud, en de juiste transmissie.
Mijn vader zegt: Als je automaat gaat rijden, wen je daar aan en hoef je niet om te schakelen als je in mijn auto stapt…
(Opel Omega 170pk automaat)Dus, jullie ervaringen? :D
5 juni 2009 om 13:31 #17486435bedoelde in t voorsteltopic gozer :P, maar dat geeft niet..
ik vond me 16v calibra wel lekker rijden.. voor om mee te beginnen zouw ik gewoon daarvoor kiezen.. gewoon handgeschakeld.. de v6 kan aardig in kosten oplopen als je zelf niet handig genoeg bent, en ja de turbo om daar mee te beginnen :P.. de v6 is buiten dat lang niet zo zuinig als de 8 en 16v ;)
greetsz
5 juni 2009 om 13:32 #17486436OH… die had ik nog niet eens gezien :x exuses :angel
5 juni 2009 om 14:26 #17486437heb voor calibra gekozen ook voor de mooie lijnen.
daar staat echt wat vind ik als je er naar kijkt.
mensen hebben er ook geen notie van dat ze eigenlijk heel goedkoop zijn.
ze denken allemaal dat je een hele dure auto onder je kont hebt haha.
ik kies altijd voor de 8kleppers.
omdat ik hier niet zo bang voor ben mocht er iets stuk gaan.
bij de 16v is het allemaal net even weer lastiger en duurder.
de 8v ken ik zelf en de 16 ben ik niet zo mee op de hoogte.5 juni 2009 om 14:43 #17486438origineel gepost door 055-jasper
Waarom heb jij jou calibra?Dat is makkelijk. Mooi, sportief en tijdloos ontwerp, prettige rij eigenschappen (niet alleen sportief, maar ook lekker om te toeren).
origineel gepost door 055-jasper
Wat voor motor inhoud heb je?2.0i 16v (X20XEV)
origineel gepost door 055-jasper
Waarom is jou Calibra handgeschakeld, of juist automaat?Ik heb een handgeschakelde. Ik heb de Calibra automaat nooit gereden, ook nooit specifiek naar gezocht. Dat is een persoonlijke keuze.
Het schakelen tussen handbak en automaat stelt niks voor. Prive hebben onze auto’s een handbak en voor het werk rij ik vaak automaat.
origineel gepost door 055-jasper
Wat zijn de kwalen die je tegen komt?Alle bekende calibra kwalen. Google eens op “aankooptips Calibra” en je leest de meest voorkomende.
Mijn voornaamste kwalen (van alle 3 mijn (oud) calibra’s bij elkaar):
– Roest op spatschermen achter en op lasnaad dorpel voor;
– Voorste draagbalk verrot;
– Onregelmatig stationair lopen (C20XE);
– Compressor airco lek.Verdiep je van tevoren goed in je budget (ook voor onderhoud!!) en bepaal aan de hand daarvan je keuze. De 2.0i 8v is de meest goedkope in aanschaf en onderhoud. De 2.0i 16v 4×4 turbo is het duurst (mn ivm turbo en verdeelbak).
Let daarnaast op het bouwjaar en de fabriek waar de auo gemaakt is. Ideaal is na juni(?) 1995 gebouwd in Finland. Neem verder de tijd. Kijk, luister en voel heel goed, want er zijn veel afgetrapte Calibra’s te koop.
origineel gepost door 16VCalibra
zou wel leuk en netjes zijn als je je eerst is zou voorstellen??!Ik ben hier ook (geregistreerd) nieuw, maar lees al een paar jaar mee. Ik zal me binnenkort ook even voorstellen. Mijn plan was om dat te doen met de foto’s van de ‘restauratie’ van mijn blauwe Cliff Calibra.:wub
Daar wordt hard aan gewerkt. Die auto was al in hele goede staat, maar die is hierna in (originele) nieuwstaat…
5 juni 2009 om 15:36 #17486439hmmmmm king:
gaaf hoor!5 juni 2009 om 16:01 #17486440ik heb zelf ook een calibra het gaat om de 8 klepper versie.
Is inderdaad het langzaamste model.Hij komt ook voor mijn gevoel effe wat pktjes te kort.
En zuining. laat je neus maar lekker groeien.!!!
Een 8 klepper is echt niet zuining. in iedergeval de mijne nie.
voor de rest supper auto!!!!1
5 juni 2009 om 17:04 #17486441Heb ooit in een grijs verleden,een 2liter 16v gehad.Monstermachine handgeschakeld.Twee snelle nokkenassen erop,kn57i set.En gaan met die hap.Roesten bij de achterschermen,dat willen ze wel
5 juni 2009 om 17:43 #17486442mijn 8v vind ik leuk rijden… blokken zijn beresterk.
mag op zich wel wat sneller maar dit rijdt ook lekker weg.. menig sjonnybak heeft het nakijken.drinkt 1:11 lange stukken 1:14
5 juni 2009 om 20:54 #17486443mijn ouwe 16 kleppert was toevallig een finse, egt serieus geen spatje roest.. ik twijfelde soms of het wel een egte calibra was :jerry
en ja wat de rest ook zegt bij een 8v is de kans minimaal dat er wat kan gebeuren als je riem knapt, bij de 16 klepper mag je je dan druk gaan maken..
greetsz ram
5 juni 2009 om 21:09 #17486444Heb 8 jaar lang een turbo gehad en het was een topper:thumbup.Het is en blijft gewoon een super mooie auto en rijdt goed.
Gr. Gts32v6
5 juni 2009 om 21:11 #17486445ff offtopic een vraagje he Gts32v6:
wat heb je voor problemen gehad met de turbo himself in die 8 jaar dat jij em had??
greetsz ram
5 juni 2009 om 21:15 #17486446Met de turbo geen probleem gehad,heb 1 keer de wastegate klep afgestelt en meer niet,in de periode van 1998 tot 2006.
Gr. Gts32v6
5 juni 2009 om 22:35 #174864478V komt hard genoeg vooruit. V6en met automaat kan je gedag zwaaien ermee.
6 juni 2009 om 06:02 #17486448origineel gepost door 055-jasper
Waarom heb jij jou calibra?Omdat ik het altijd een mooie auto heb gevonden. En omdat ik na mn vorige auto wat sportivers en sneller wou hebben.
Wat voor motor inhoud heb je?
2.0 16v (ecotec) Ondanks veel mensen hem afkraken. Prima motor heb mijne nu bijna 4 jaar. Rijd goed en is gewillig. Enja ook ik heb het spruitstuk stuk gehad en ook een nokkenassensor vervangen. Maar dat kreng loopt altijd en heeft me nooit laten stikken.
Waarom is jou Calibra handgeschakeld, of juist automaat?
Ik ben iemand van het schakkelen. Automaat is niet echt mijn ding.
Wat zijn de kwalen die je tegen komt?
Hij is niet de jongste meer, dus ja wat verwacht je. Je standaard onderhoud bij een ouder wordende auto. Hou je carrosserie in de gaten. Ik mag overgens niet klagen.
6 juni 2009 om 13:52 #17486449paar jaar cali 16v gehad.
was eerst een 8v en dat ging dus helemaal niet vooruit.
getunede 16v erin en verlaagd en alles.
best snel en goede wegligging.
wel roest lol7 juni 2009 om 14:25 #17486450Ik rij zelf Calibra omdat ik het gewoon een mooie auto is, en toen ik “klein en naïef” was, de Calibra mijn droom auto was :P (nee, ik had geen poster van een Ferrari hangen maar een Calibra :P )
Ik ben 7 jaar gelden begonnen met een 8v uit 1993, daar heb ik eigenlijk weinig problemen mee gehad. Nadat ik de Nurburgring had ontdekt, en de 115PK eigenlijk wel wat aan de krappe kant vond ben ik veder gaan kijken, en uitgekomen bij de Turbo.
Me turbo heb ik nu een 4jaar. De problemen die ik er mee heb gehad wil je allemaal niet weten (de meest bizarre dingen zeg maar). En elke keer zodra er weer is wat mee is vraag ik me weer af “waarom heb ik dat ding nog :( ). Tot die weer rijd, dan weet ik voor de 200% weer waarom ik hem heb :wubHet roest duiveltje heeft hem nu wel gevonden, maar weg gaat die nog niet, ben nu eigenlijk opzoek naar een goede stalling, zodat ik alle dingen goed kan fixen, en die weer weer 15jaar tegen kan :)
7 juni 2009 om 17:29 #17486451ik vind het gewoon een hele mooie auto.
en ik wou al een hele tijd een calibra:P
rijdt heerlijk.
ik rij nu iets meer dan 3 jaar met mijn calibra.
ik heb nu zelf ruim 70duizend km met mijn calibra gereden (c20xe) de teller staat nu net over de 2ton.
en hij rijd nog steeds super.hij krijgt netjes op tijd zijn onderhoud en hij heeft me nog nooit laten staan.
heb er nog nooit wat raars mee gehad alleen een spruitstuk maar meer niet.en ik hoop dat hij nog minimaal 70duizend km mee gaat:)
7 juni 2009 om 19:07 #17486452Tijdloos model, voor zijn tijd erg modern kwa techniek.
Ik heb gereden:
2.0 8v automaat
2.0 16v handbak
2.5 V6 automaat
2.5 handbak ( huidige )
2.0 turbo ( maar heel even gehad, niet echt km’s mee gemaakt )Persoonlijk vind ik de V6 automaat de fijnste van allemaal, lekker soepel, lekker rustig en toch voldoende vermogen ( géén één 8v die mij gedag zwaaide in ieder geval! )
Zwakke plekken zijn er genoeg, maar bedenk ook dat de laatste Calibra’s minstens 11, 12 jaar geleden de dealer verlieten en je eigenlijk zelden een perfect exemplaar treft.
Ik vind persoonlijk dat er best wel eens wat aan mag mankeren, het rijplezier en de looks maken die keer sleutelen ruimschoots goed!
7 juni 2009 om 19:13 #17486453origineel gepost door Calibrainpower
Tijdloos model, voor zijn tijd erg modern kwa techniek.
Ik vind persoonlijk dat er best wel eens wat aan mag mankeren, het rijplezier en de looks maken die keer sleutelen ruimschoots goed!:wors:wors:wors:wors
7 juni 2009 om 22:06 #17486454origineel gepost door 055-jasper
Mijn vader zegt: Als je automaat gaat rijden, wen je daar aan en hoef je niet om te schakelen als je in mijn auto stapt…
(Opel Omega 170pk automaat)Dus, jullie ervaringen? :D
Omschakelen van handbak naar automaat stelt echt niks voor. Rijd altijd met een handbak, laatst een stuk moeten rijden in een golf 2 automaat van een vriend van me, 2 straten verder al helemaal gewend.
Juist als je altijd automaat rijd wordt het klote om een handbak te rijden. En zeg nou eens zelf, waarom zou je in de auto van je pa willen rijden als je zelf een calibra hebt? :P7 juni 2009 om 22:29 #17486455Waarom heb jij jou calibra?
Wat voor motor inhoud heb je?
Waarom is jou Calibra handgeschakeld, of juist automaat?
Wat zijn de kwalen die je tegen komt?Alvast bedankt.
omdat ik hem wel een aparte kleur vond hebben(blauwgroen)
2.0 8v :thumbup rijdt prima (183.000km tot zover)
handbak, automaat vind ik maar saai :jerry
kwalen hoofdzakelijk van de vorige eigenaar, bijna allemaal zo goed als opgelost, wil alleen nog een een nieuw voorfront zodat ik eindelijk me voorbumper fatsoenlijk vast kan zetten :fy1
8 juni 2009 om 14:16 #17486456heb zelf 3 calibra`s gehad.
van 1999 tot 2005.
1 keer een 8v 2 keer een 16v
altijd erg veel plezier van gehad.
blijven mooie auto`s.
voorkeur gaat wel naar een 16v of sneller, omdat de auto vrij zwaar is.
en idd let goed op de staat van de auto, roesten nog wel is.
veel bij de achterschermen en dorpels. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.