Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Waarom BMW velgen??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2009 om 23:06 #17215281
Waarom worden er “vaak” BMW velgen onder een Rekord/ Commodore gedaan??
Heb/had nu 2 opel beide met BMW velgen.
Heeft dit voordelen?
Zag dat de ET waarde niet het zelfde waren heeft dit ook gevolgen??MVG: Kywieman
21 december 2009 om 07:28 #17571133bmw velgen staan iets verder naar buiten hebben een lagere et waarde
21 december 2009 om 08:07 #17571134BMW had onder andere van die mooie honingraadjes, door BBS. En omdat de steek hetzelfde is, kunnen ze bijvoorbeeld mooi onder een Sennie of Monza. Ik heb ook, van orgine, BMW BBS-sen eronder zitten. En ja, door de lagere ET waarde, staat de auto nu wat wijder op z’n poten.
21 december 2009 om 12:02 #17571135Ik vind het er erg tof uitzien….staat ie lekker breed net als bij mij.
Ik heb ook 18 inch 255/18/35 BBS Le Mans (oorspronkelijk voor BMW) eronder.21 december 2009 om 16:20 #17571136origineel gepost door kywieman
Waarom worden er “vaak” BMW velgen onder een Rekord/ Commodore gedaan??dit is omdat er domweg meer velgen beschikbaar zijn
voor BMW, als voor de oudere big-opels.
ze hebben namelijk als een van de weinigen steek 5×120
(volgens mij zelfs de enigsten)origineel gepost door kywieman
Heb/had nu 2 opel beide met BMW velgen.
Heeft dit voordelen?
Zag dat de ET waarde niet het zelfde waren heeft dit ook gevolgen??het voordeel is, dat bmw velgen vaak zoals hierboven al reeds vermeld, breder onder de auto staan.
en dat is volgens de meesten onder ons toch net wat mooier.Een te lage ET waarde kan resulteren in zweverig weg gedrag,
maar ook aanlopen in de wielbakken, spatbordranden
is een veel voorkoment iets.22 december 2009 om 07:37 #17571137Ik heb gewoon gewoon mijn oude banden (195 breed) erom heen liggen, en de mijn BBS velgjes zijn gewoon 14 inch, en dan heb je van bovenstaande problemen geen last.
Alleen bij grotere maten gaan die problemen opspelen.
22 december 2009 om 12:15 #1757113822 december 2009 om 20:22 #17571139origineel gepost door rinus de boer
Ik heb gewoon gewoon mijn oude banden (195 breed) erom heen liggen, en de mijn BBS velgjes zijn gewoon 14 inch, en dan heb je van bovenstaande problemen geen last.Alleen bij grotere maten gaan die problemen opspelen.
kan met 14 inch net zo goed
dat die zweverig word ligt puur aan de et waarde en niet aan de inch
en als je bvb 16 inch hebt met een 45 hoge band is net zo hoog als de orginele 14 inch met hoge band22 december 2009 om 20:29 #17571140kloptidd met verkeerde et waarde gaat ie zweven,moet wel zeggen dat toen ik van 225 banden naar 205 ging werdt het stuk beter
ook bmw velgen zijn wel tevinden met bijna goede et waarde22 december 2009 om 21:56 #17571141Zweven? dat is nog’s wat.
Jullie bedoelen zeker last van spoorvorming, bij slecht wegdek of zo.23 december 2009 om 16:52 #17571142inderdaad jo, een zweverig gevoel in het stuur heeft te maken met spoorvorming in de weg, oid.
en hier hebben ze al van die super wegen… en dan hebben we het over onze oosterburen
nog niet eens gehad.19 januari 2010 om 23:03 #17571143mooie BMW velgen wel even een Opel logo op plakken
20 januari 2010 om 07:43 #17571144Ik vind die zweverigheid wel meevalllen. Niet echt last van spoorvorming ofzo, hij wordt niet echt zoekerig of zo. Ik vind, dat de auto in de bochten zelfs veel beter gaat. En bij stuur loslaten, blijft tie netjes rechtuit gaan (al zal dat meer aan de goede uitlijning liggen). Toen de velgjes erop gingen, heb ik de auto gelijk uit laten lijnen.
En als je geen Opel logo’s kan krijgen, dan BBS logo’s erop (want de meeste oudere BMW velgen waren van BBS).
20 januari 2010 om 11:14 #17571145ik heb op de commodore en op de rekord nu bmw velgen zitten, allebij honingraat
echter is de auto wel heel happig op spoorvorming
stel ik nader een stoplicht waar rechts veel spoor vorming is moet ik het stuur stevig vasthouden om niet alle kanten op te vliegen
de bmw velgen heb ik er eerder even voor de winter onder, daarna komen de ronals weer onder de commodore :cool:20 januari 2010 om 22:28 #17571146indien een auto zweeft heeft het vaak te maken met de uitlijning,
of verkeerde ET waarde van de velgen.20 januari 2010 om 23:02 #17571147AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb op de rekord gigantisch veel last van spoorvorming.
velgen: 7Jx13″ ET -60 (negatief) met 205/60/13 banden in combinatie met 100mm verlaging.
20 januari 2010 om 23:07 #17571148geeft niks joh, t staat de rekord super :P
21 januari 2010 om 15:06 #17571149AnoniemLid sinds:
1 January 1970haha thx ghanz
afgelopen jaar naar belgie gereden naar Opel Unlimited Meeting… ongeveer 150km enkel. was kapot met ernaartoe rijden… zon tripje sloopt je als je bijna 2 uur in die auto rijdt.
22 januari 2010 om 21:57 #17571150tja, je hebt het jezelf aangedaan :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.