waarom!!!

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie waarom!!!

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    kadettje-89

nu weer een vraag van mij,waarom zie ik dat sommige mensen hub subs andersom plaatsen in hun kist dus met de magneet naar buiten.wat heeft dit voor nut.je heb dan toch alleen ruimte verlies in je kofferbak.grtz calibra-91

RonaldH

ruimtewinst in je kist en voor de looks

kadettje-89

dus beter voor het geluid ook.of dat niet.en nu heb ik een dubbele kist met 2 woofers erin nu klinkt ie beter als ik 1 sub aansluit als dat ik ze beide aansluit.hoe kan dat.

RonaldH

of ze staan dan niet in fase of je versterker kan het niet aan .

heb je ze parallel of in serie gezet???

kadettje-89

gewoon links op een kanaal en rechts op een kanaal en dan + op+ en – op -.en hij heeft het altijd gedaan met subs in mn stationwagen en nu ik een mpv heb ineens niet maar dan klinkt 1 sub wel beter.grtz calibra-91

Roelof

Schakelaartje op de versterker op bridged staan ?

kadettje-89

nop zit geen schakelaar op wel 1 met mono en stereo heb ze beide omgezet maar geen verschil.zou het door de grotere ruimte komen of wat?en hoeveel hertz speeld een sub het beste en hoe de gain zetten?

Hacula
                  Deelnemer

Dat is heel erg specifiek per setup, ik kan je aanraden even langs een goede caraudiozaak te gaan, en anders kun je het beste even je vraag stellen op http://www.showyoursound.nl, daar zitten de echte audio geeks

Roelof

Originally posted by calibra-91
                      dus beter voor het geluid ook.of dat niet.en nu heb ik een dubbele kist met 2 woofers erin nu klinkt ie beter als ik 1 sub aansluit als dat ik ze beide aansluit.hoe kan dat.

De kist is berekend voor een bep. volume, de volume aanpassen door de woofers om te draaien hoeft niet beter te zijn.
                      Draai eens de polen op 1 sub om, als het geluid dan wel beter wordt staat er ergens iets in tegenfase….
                      Wat ook zou kunnen is dat de gewone speakers in je systeem de bassen tegenwerken, heb je die wel gefilterd?

Originally posted by Hacula
                      en anders kun je het beste even je vraag stellen op http://www.showyoursound.nl, daar zitten de echte audio geeks

Huh?
                      Leuk dat je mee denkt maar met dit soort antwoorden help je DIT topic niet. Gezien de vreemde situatie zal ook DAT forum geen kant en klaar antwoord geven. Hier zitten genoeg mensen met kennis en lijkt het mij wenselijk om dit soort reacties achterwege te laten.

RonaldH

je komt ook een hoop gepruts tegen op showyoursound :D

duncs

heb je met een van je subs mis. ergens tegen aan gestoten kan ook invloed hebben of er zit iets in de versterker wat ff nagekeken moet worden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.