Waarneer uitlijnen na verlaging + andere velgen?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Waarneer uitlijnen na verlaging + andere velgen?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    corsaB97

Binnenkort gaat mijn corsa 35 mm (dmv Veren) omlaag en gaat hij van 165 breed en 14 inch naar 195 breed en 16 inch.
      Dat er uitgelijnt moet worden is duidelijk, enkel is de vraag waarneer?
      Ik hoor of:

– 2 Weken rond crossen tot alles gezet is en dan uitlijnen.

– DIRECT.

Opzich zou het niet veel uitmaken enkel maak ik 100 km per dag met de Corsa. Dus is de kans op schuine bandenslijtage ook weer een probleem.

Wie heeft het verlossende antwoord?

corsaracer
      Deelnemer

meteen laten uitlijnen

Fearless
        Deelnemer

Na het monteren van een verlagingsset ging ik altijd eerst een rondje rijden.
          Daarna de brug weer op voor het uitlijnen.

Omdat je dan voor het uitlijnen al hoort of er niet iets verkeerd zit;)

corsaracer
          Deelnemer

dat kun je horen op het moment dat je naar de uitlijnboer rijd:D:D

corsaB97

Het ging erom dat de veren zich nog even moeten zetten. Maar na een bedrijf dat uitlijnen doet, raden aan direct uit te lijnen. Terwijl het bedrijf dat de auto verlaagd juist zegt wacht 2 weekjes.
              (het mooiste is nog dat het ”uitlijnbedrijf”’geadviseerd wordt door het ”verlaagdbedrijf” en toch zeggen ze iets anders)

Ik denk dan toch maar ”direct” zoals in het laatste comment.

mayhem

direct… zeker gezien de kilometers die je ryd per dag. dat kost je je banden, je wiellagers en als je pech hebt je naven.

je veren moeten indd ff zetten, maar ik verlaag ‘s avonds, en de volgende dag naar de uitlijnboer. dan heeft ie tyd gehad om wat na te zakken, en je hebt toch al een klein rondje gereden, dus hij heeft al wat krachten gehad van drempels/kuilen etc.

Astraman
                Deelnemer

Direct uitlijnen en met die gasten kijken of je een 2e checkup gratis geregeld kan krijgen na 2 weken. Ze roepen allebei wat anders dus dat zou ik gewoon tegen ze gebruiken.

jblfreak
                  Deelnemer

ja gelijk doen

deet het zelf niet en banden waren gewoon compleet verrot (moets al nieuwe gelukkig )

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.