Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Waardes (mV) lambdasonde z1.8xe???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2011 om 19:07 #17244038
Weet iemand wat de waarde (mV) van de eerste sonde bij stationair toerental en bij warme motor moet zijn..???
Mijn waarde schiet van 30mV naar 850 mV in en weer terug en dat patroon herhaald zich, terwijl de 2de sonde ongeveer 422 mV aangeeft.
Heb al een nieuwe originele sonde geplaatst omdat de oude niet origineel en beschadigd was.Graag hoor ik jullie reacties
Robin
8 december 2011 om 20:30 #17956233volgens mij moet hij tussen de 50mv en 4500mv aangeven. ( maar dat kan bij jou auto anders wezen )
had toevallig een kapotte sensor op mijn calibra die kapotte gaf 50mv tot 1500mv.
en de nieuwe
50mv tot 4600mv
Vannos
8 december 2011 om 20:49 #17956234nee klopt de eerste geeft een waarde tusse 1 en 990mV de 2e staat nagenoegd stil.
correct me if im wrong..wat is de rede dat je je labdasonde vervange heb behalve dt hij beschadigd was?
gr.8 december 2011 om 21:02 #17956235Weet iemand wat de waarde (mV) van de eerste sonde bij stationair toerental en bij warme motor moet zijn..???
Mijn waarde schiet van 30mV naar 850 mV in en weer terug en dat patroon herhaald zich, terwijl de 2de sonde ongeveer 422 mV aangeeft.
Heb al een nieuwe originele sonde geplaatst omdat de oude niet origineel en beschadigd was.Graag hoor ik jullie reacties
Robin
Dat zijn heel normale waardes hoor, denk ik.
Ik heb namelijk ook een Z18XE en net even voor je gekeken, bij warme motor en stationair:
Lambda1: varieert (bij mij) van minimaal 39 tot maximaal 843 Mv.
Lambda2: geeft ongeveer 412 MvGr,
The Duke8 december 2011 om 21:24 #17956236Bedankt voor jullie reacties..
Ik heb al een tijd 2 storingen in de auto.
De storing uitte zich met inhouden en geen vermogen, uitgelezen kwam ik op de lambdasonde 1
en de klopsensor uit. De lambdasonde had ik al een tijdje terug voor de storing vervangen door een imitatie, maar ik las dat dat ook voor problemen kan zorgen. Dus toen ben ik gaan rijden met de laptop eraan zag ik dat die waardes zoveel heen en weer schieten. Ik dacht dat het meer geleidelijker moest gaan dus maar een originele gemonteerd. Ook heb ik de klopsensor al gewisseld voor een nieuwe… Mocht allemaal niet helpen. Vanmiddag brande het storingslampje weer maar nu gaf die alleen de klopsensor aan.Wie heeft er nog een mogelijke oplossing???
Robin
9 december 2011 om 10:16 #17956237Dan misschien de klopsensor ook maar eens vervangen ?!
Om te beginnen zou je (voordat je dingen gaat kopen):
– de stekker eens los kunnen halen
– wat contactspray erin
– paar keer in/uit halen
– codes wissen
– rijden en kijken of het dan nog terug komtAls dat niet helpt, misschien eens loggen met een OPCOM wat er gebeurd in de praktijk.
Misschien pingelt ie wel veel doordat je met goedkope benzine rijdt bijvoorbeeld. Je kan dingen zien door eens kijken of ie de onsteking veel terugregelt bijvoorbeeld en daarmee buiten zijn normale regelbereik komt.Gr,
The Duke9 december 2011 om 16:16 #17956238@the-duke wrote:
Dan misschien de klopsensor ook maar eens vervangen ?!
Om te beginnen zou je (voordat je dingen gaat kopen):
– de stekker eens los kunnen halen
– wat contactspray erin
– paar keer in/uit halen
– codes wissen
– rijden en kijken of het dan nog terug komtAls dat niet helpt, misschien eens loggen met een OPCOM wat er gebeurd in de praktijk.
Misschien pingelt ie wel veel doordat je met goedkope benzine rijdt bijvoorbeeld. Je kan dingen zien door eens kijken of ie de onsteking veel terugregelt bijvoorbeeld en daarmee buiten zijn normale regelbereik komt.Gr,
The DukeMet de contactspray ben ik inderdaad ook al in de weer geweest… Probeer inderdaad eens andere benzine te tanken.
En dan maar eens met de opcom erin om waardes te bekijken..
Word vervolgd!Robin
13 januari 2012 om 18:14 #17956239Probleem opgelost :D
Heb de ecu voor de 2de keer terug gestuurd voor controle..
Ecu kwam volledig gereviseerd terug onder garantie en de problemen zijn voorbij
Bedankt voor jullie reacties!Robin
13 januari 2012 om 21:18 #17956240Z18XE is van +/- 50mn t/m +/- 4500 a 5000mv
5volt lambda heet dat…
2e lambda moet op 1 vaste waarde blijven…
Willem
14 januari 2012 om 09:34 #17956241Bedankt wim, is mischien handig voor een volgende keer…
Gr Robin
11 juni 2014 om 18:59 #17956242@wim-v6 wrote:
Z18XE is van +/- 50mn t/m +/- 4500 a 5000mv
5volt lambda heet dat…
2e lambda moet op 1 vaste waarde blijven…
Willem
ik heb een startprobleem met mijn z18xe mijn eerste lambdasonde waardes liggen tussen de 0,9 en 0,1- 2e sonde varrieerd ook is dat normaal ?
11 juni 2014 om 21:04 #17956243Als de 2de veel varieert is ie stuk, maar een start probleem heeft niet te maken met een lambdasonde hoor.
11 juni 2014 om 22:16 #17956244Als de 2e lambda varieert bij constant toerental is de katalysator stuk.
Hij mag bij gasgeven varieren tussen de 350 & 750mv bij gaslos mag deze naar 0,9v uitslaan
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.