Waardes (mV) lambdasonde z1.8xe???

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Waardes (mV) lambdasonde z1.8xe???

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244038
    Robin82
      Lid sinds:
      8 September 2010

      Weet iemand wat de waarde (mV) van de eerste sonde bij stationair toerental en bij warme motor moet zijn..???
      Mijn waarde schiet van 30mV naar 850 mV in en weer terug en dat patroon herhaald zich, terwijl de 2de sonde ongeveer 422 mV aangeeft.
      Heb al een nieuwe originele sonde geplaatst omdat de oude niet origineel en beschadigd was.

      Graag hoor ik jullie reacties

      Robin

      #17956233
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        volgens mij moet hij tussen de 50mv en 4500mv aangeven. ( maar dat kan bij jou auto anders wezen )

        had toevallig een kapotte sensor op mijn calibra die kapotte gaf 50mv tot 1500mv.

        en de nieuwe

        50mv tot 4600mv

        Vannos

        #17956234
        0Rudy0
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2005

          nee klopt de eerste geeft een waarde tusse 1 en 990mV de 2e staat nagenoegd stil.
          correct me if im wrong..wat is de rede dat je je labdasonde vervange heb behalve dt hij beschadigd was?
          gr.

          #17956235
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            Weet iemand wat de waarde (mV) van de eerste sonde bij stationair toerental en bij warme motor moet zijn..???
            Mijn waarde schiet van 30mV naar 850 mV in en weer terug en dat patroon herhaald zich, terwijl de 2de sonde ongeveer 422 mV aangeeft.
            Heb al een nieuwe originele sonde geplaatst omdat de oude niet origineel en beschadigd was.

            Graag hoor ik jullie reacties

            Robin

            Dat zijn heel normale waardes hoor, denk ik.
            Ik heb namelijk ook een Z18XE en net even voor je gekeken, bij warme motor en stationair:
            Lambda1: varieert (bij mij) van minimaal 39 tot maximaal 843 Mv.
            Lambda2: geeft ongeveer 412 Mv

            Gr,
            The Duke

            #17956236
            Robin82
              Lid sinds:
              8 September 2010

              Bedankt voor jullie reacties..
              Ik heb al een tijd 2 storingen in de auto.
              De storing uitte zich met inhouden en geen vermogen, uitgelezen kwam ik op de lambdasonde 1
              en de klopsensor uit. De lambdasonde had ik al een tijdje terug voor de storing vervangen door een imitatie, maar ik las dat dat ook voor problemen kan zorgen. Dus toen ben ik gaan rijden met de laptop eraan zag ik dat die waardes zoveel heen en weer schieten. Ik dacht dat het meer geleidelijker moest gaan dus maar een originele gemonteerd. Ook heb ik de klopsensor al gewisseld voor een nieuwe… Mocht allemaal niet helpen. Vanmiddag brande het storingslampje weer maar nu gaf die alleen de klopsensor aan.

              Wie heeft er nog een mogelijke oplossing???

              Robin

              #17956237
              the-duke
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2007

                Dan misschien de klopsensor ook maar eens vervangen ?!
                Om te beginnen zou je (voordat je dingen gaat kopen):
                – de stekker eens los kunnen halen
                – wat contactspray erin
                – paar keer in/uit halen
                – codes wissen
                – rijden en kijken of het dan nog terug komt

                Als dat niet helpt, misschien eens loggen met een OPCOM wat er gebeurd in de praktijk.
                Misschien pingelt ie wel veel doordat je met goedkope benzine rijdt bijvoorbeeld. Je kan dingen zien door eens kijken of ie de onsteking veel terugregelt bijvoorbeeld en daarmee buiten zijn normale regelbereik komt.

                Gr,
                The Duke

                #17956238
                Robin82
                  Lid sinds:
                  8 September 2010

                  @the-duke wrote:

                  Dan misschien de klopsensor ook maar eens vervangen ?!
                  Om te beginnen zou je (voordat je dingen gaat kopen):
                  – de stekker eens los kunnen halen
                  – wat contactspray erin
                  – paar keer in/uit halen
                  – codes wissen
                  – rijden en kijken of het dan nog terug komt

                  Als dat niet helpt, misschien eens loggen met een OPCOM wat er gebeurd in de praktijk.
                  Misschien pingelt ie wel veel doordat je met goedkope benzine rijdt bijvoorbeeld. Je kan dingen zien door eens kijken of ie de onsteking veel terugregelt bijvoorbeeld en daarmee buiten zijn normale regelbereik komt.

                  Gr,
                  The Duke

                  Met de contactspray ben ik inderdaad ook al in de weer geweest… Probeer inderdaad eens andere benzine te tanken.
                  En dan maar eens met de opcom erin om waardes te bekijken..
                  Word vervolgd!

                  Robin

                  #17956239
                  Robin82
                    Lid sinds:
                    8 September 2010

                    Probleem opgelost :D
                    Heb de ecu voor de 2de keer terug gestuurd voor controle..
                    Ecu kwam volledig gereviseerd terug onder garantie en de problemen zijn voorbij
                    Bedankt voor jullie reacties!

                    Robin

                    #17956240
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Z18XE is van +/- 50mn t/m +/- 4500 a 5000mv

                      5volt lambda heet dat…

                      2e lambda moet op 1 vaste waarde blijven…

                      Willem

                      #17956241
                      Robin82
                        Lid sinds:
                        8 September 2010

                        Bedankt wim, is mischien handig voor een volgende keer…

                        Gr Robin

                        #17956242
                        enzyme29
                          Lid sinds:
                          24 February 2013

                          @wim-v6 wrote:

                          Z18XE is van +/- 50mn t/m +/- 4500 a 5000mv

                          5volt lambda heet dat…

                          2e lambda moet op 1 vaste waarde blijven…

                          Willem

                          ik heb een startprobleem met mijn z18xe mijn eerste lambdasonde waardes liggen tussen de 0,9 en 0,1- 2e sonde varrieerd ook is dat normaal ?

                          #17956243
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Als de 2de veel varieert is ie stuk, maar een start probleem heeft niet te maken met een lambdasonde hoor.

                            #17956244
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Als de 2e lambda varieert bij constant toerental is de katalysator stuk.

                              Hij mag bij gasgeven varieren tussen de 350 & 750mv bij gaslos mag deze naar 0,9v uitslaan

                              Door WIM-V6, vanaf de teledinges
                              let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.