Waarde getrag 265

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Gubje
    Deelnemer

Misschien stomme vraag want valt te antwoorden met wat de gek er voor geeft maar..

Mijn senator staat te koop met een getrag 265 bak. Omdat de koper al 7 weken zou langs komen en nog steeds niet komt opdagen en er wel veel vragen worden gesteld door andere kopers die hem ongezien willen een vraag

Wat is de waarde van een goede getrag 265 bak? Zie op marktplaats biedingen van tegen de 600 euro voorbij komen. Heb weinig zin om mijn auto voor schijtgeld weg te doen om vervolgens een handelaar blij te maken die er weer de hoofdprijs voor allen de bak vraagt.

DevilraY
      Deelnemer

Nog niet zo lang geleden heb ik er nog een op de kop getikt voor 300 euro, compleet met pook e.d. maar dat was er een voor ‘op reserve’.

Toch zie je ze bij handelaars zo tussen de 500 en 800, ligt aan de compleetheid, staat, soms richting de 1000.
        Het blijft een gewild bakkie :thumbup

Gubje
        Deelnemer

Zo das veel geld. Maar geen wonder dat ze allemaal standaard 500 euro ongezien bieden en dan zeggen is voor de verzameling. Wordt ie dus alsnog gesloopt en bak verkocht en de rest is winst.

Waarom is da ding zo gewild, behalve dat ie zwaarder is dan een 240? Want hij past niet zomaar in mijn Ascona had ik grof ingeschat. Zit ook nog eens een OHC motor in dus dat is zowiezo lastig.

Denk dat ik hem dan maar zelf sloop. Even uitzoeken of ik hem alsnog niet ooit nog kan gebruiken anders alsnog los verkopen

otdh
          Deelnemer

Een 265 past met n pasplaat en een 18s kom aan een c20xe/c20let en is beduidend sterker als n 240
            Dus voor een let is t de perfecte uitkomst, want pas in een manta b of ascona b dan gewoon met een automaat aandrijfas

Hang je m aan je c30se ( 3.0 24v ) dan past die daar 1:1 aan

Gubje
            Deelnemer

okay. past da ook in de tunnel dan? Heb 1.8s kom van een 4-bak en automaat as volgens mij ook nog.
              Moet nog steeds een 5-bak OHC hebben dus is dit misschien ook een oplossing.

Ben blij dat de verkoop niet doorgegaan is haha

GSE
              Deelnemer

Persoonlijk denk ik dat de waarde wel iets gezakt is door de overheid omdat bv rekord E Commodore b+c Monza Senator Manta enz nu ook minder geliefd zijn,bv een 24V inbouw bij een Monza zal nu nog amper plaats vinden want wie zo,n auto rijden op benzine laat je het wel en op gas laat je het al helemaal…

Denk dat de markt kleiner is geworden en het aanbod groter…persoonlijke mening dan.

Anoniem

Nou denk dat dat wel wat meevalt

Een b manta. Bascona b.v zijn meest toch al geen dagelijks vervoer
                  Auto.s

En dan een c20xe / let draaid toch niet op gas
                  Enkele uitzonderingen daargelaten

Bakken worden alleen maar zeldzamer
                  Dus niet goeiekoper……….

peter777
                  Deelnemer

Same here. Had vorig jaar een onderdelen monza gekocht voor weinig. Bleek er een 265 in te zitten en omdat hij ook alleen benzine op kenteken is was het de deal dubbel en dwars waard :)

Gubje
                    Deelnemer

Trek je een 240 dan kapot, in ieder geval met een 16V? LET kan ik me wel iets bij voorstellen.

Het zal wel pijn doen om de senator te slopen.

bettus accu
                      Deelnemer

ik rij met een 175pk sterke c20xe met een getrag 240 erachter. ding moet gewoon rijde. driftend en burnend door de bocht. en tot nu toe nog geen problemen met de bak gekend :thumb

GSE
                        Deelnemer

koppel kills je bak een 4cil maakt in de regel niet het koppel van een 6 of 8 dus achter een 4cil zal het wel gaan een 240 dan.

peter777
                          Deelnemer

Kan uit eigen ervaring zeggen dat een 240 NIET van een C30NE houdt. Moet wel zeggen dat er wel aardig mee werd gegast, vooral onderin de toeren (voelt zo lekker in de rug ;) ). Op den duur was het in elke versnelling (behalve de 3e om de een of andere reden) een groot schraap festijn. Continue het geluid alsof er een zak zand in de bak was leeg gekwakt. R25 kon er wat beter tegen, maar ook niet juf en het. Heb de mazzel dat ik eindelijk een 265 heb, en met verse olie en wat toevoeging loopt deze heerlijk stil. Zelfs bij harder optrekken geen krimp uit de bak. Maargoed, de tijd zal het leren hoe hij het volhoud.

Gubje
                            Deelnemer

Lijkt er dus op als je dus boven de 200Nm komt een 240 hemelt.. Met een ongeblazen 2 liter moet je dan toch flink je best doen. Een LET zal hem dus ook wel kapot krijgen

peter777
                              Deelnemer

Geen ervaring met de LET blokken, maar opel leverde destijds de 3.0E niet zonder reden met de 265… Geloof dat alleen de 2.5 en alles wat daaronder zat een 240 had. Maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

kywieman
                                Deelnemer

A1/ A1.5 en de eerste A2 werden als standaard met 5 bak geleverd altijd 265 gebruikt.
                                  Ongeacht welk motor type.
                                  De latere A2 werd alleen de 265 bij 3.0 geleverd.
                                  Dus ook bij de GSE en de Keinath omdat deze origineel alleen met 3.0 zijn geleverd.

Jigsaw
                                  Deelnemer

@kywieman wrote:

A1/ A1.5 en de eerste A2 werden als standaard met 5 bak geleverd altijd 265 gebruikt.
                                    Ongeacht welk motor type.
                                    De latere A2 werd alleen de 265 bij 3.0 geleverd.
                                    Dus ook bij de GSE en de Keinath omdat deze origineel alleen met 3.0 zijn geleverd.

Klopt niet, de Getrag 256 werd alleen bij 2.5E en hoger geleverd. Alle andere motoren kregen een Getrag 240.

Klik

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.