Waarde Ascona B 2.0/SR

Forumindex Forums Modellen Ascona Waarde Ascona B 2.0/SR

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Jasper Wilkens
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig. Mijn opa is kort geleden overleden en nu willen wij waarschijnlijk zijn geliefde Ascona verkopen aan een liefhebber (geen van onze familieleden heeft er een mooie plek voor). Alleen kunnen wij zelf niet zo veel vinden over deze specifieke uitvoering van de Ascona. Het is een 2.0/SR uitvoering uit 1978 en nu wil ik hier de vraag stellen of mensen meer weten over deze uitvoering. Is deze uitvoering zeldzaam en is het dan misschien handig om een taxatie te laten doen? Mijn opa is heel zuinig met de auto geweest, alleen door ziekte heeft hij er een lange tijd niet in kunnen rijden. De auto is op dit moment rijdend weggezet bij een kennis met een grote loods.

Als er meer foto’s moeten komen zou dat geregeld kunnen worden.

Alle hulp wordt gewaardeerd,

Groetjes,

Jasper

WhatsApp Image 2024-12-18 at 21.40.25WhatsApp Image 2024-12-18 at 21.40.04

billathome
      Deelnemer

Aller eerst nog gecondoleerd Jasper met het verlies van je opa.

Opa heeft jullie een mooie :good: ascona 2.0sr na gelaten die je niet meer alle dagen tegen komt, dus op je vraag of hij zeldzaam is kun je wel zeggen ja!

Taxatie Is zeker Handig, maar vaak niet de verkoop prijs want die valt vaak lager uit.

Mocht je toch besluiten om er zelf in te gaan rijden laat hem dan wel eerst taxeren en allrisk verzekeren!!

Hij is zeker meer waard als € 5.000 voor mijn gevoel.

Nou Jasper hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Grtz.Billy

kadscona
        Deelnemer

Het ligt er ook aan wat de kilometerstand is, vooral bij de 2.0S. Dit blok is niet het meest duurzame Opel blok. Hoe is de staat van de achteras? Bij weinig kilometers heb je voorlopig geen problemen, maar als deze het klokje al een keer (of twee) rond is geweest komen de problemen. De buitenkant ziet er heel mooi uit, maar hoe is die onderhuids? Mijn oranje c Kadett ziet er aan de buitenkant ook heel goed uit, maar er zit wel degelijk roest aan de binnenkant. De bodem is ook erg roestgevoelig als er geen goede anti roestbehandeling is geweest in het verleden. Dus ja, is de Ascona puntgaaf dan kun je er makkelijk 6000 euro voor vragen. Bij een hoge kilometerstand (voor zover dit bekend is) wat lager. Verkoop de Ascona aan een liefhebber en niet aan een handelaar. Een handelaar poetst hem dan weer op alsof die nog nieuw is, zeggen dat het een uniek exemplaar is en zetten er een prijs op van 12000 tot 15000 euro, terwijl ze dan tegen jou zeggen dat het maar een oud beestje is die niet meer dan 4000 euro waard is.

billathome
          Deelnemer

In dit geval maak kilometer stand niks uit bij deze auto, en wat mij betreft ook de achteras niet, daar is allemaal wel aan te komen.

Hoofdzaak de carrosserie is in zeer goede staat, dat bepaald de waarde :yahoo:

Remcovangemert
            Deelnemer

Gecondoleerd met het verlies van je opa.
              Het is een hele mooie wagen en heb dan ook veel interesse om hem van je te kopen.

Zou u mij alstublieft een berichtje willen doen op WhatsApp 0623708912

Groet Remco

Robke1974
              Deelnemer

<p style=”text-align: right;”></p>
                je mag mij altijd een berichtje sturen omtrent de

ascona. Groeten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.