Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › waar zit krukassensor en waar nokkenassensor?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2011 om 18:42 #17238222
Hi guys..
Ik heb jullie kennis nodig..
Ben met mijn Omega 2,5 v6 naar Roemenië verhuisd en man.. wat gaat dat ding lekker de bergen door.
Als hij heet doet tenminste :(
Vandaag begon hij moeilijk te doen en heb hem uit laten lezen. de krukassensor en een luchtklep zouden problemen geven.
Nou is naar mijn mening de krukassensor in April ergens al een keer vervangen, echter de sensor die toen vervangen is zat op de “bobine”(ik weet dat het geen bobine meer heet) aangesloten en deze zit op een kabel (twee stekkertjes aan elkaar) welke is nu de krukas sensor en welke de nokkenas sensor? (je ziet ook lekker veel verschil)
volgens de garage waar ik vandaag was gaat het om de sensor links van het blok. (gezien van de bestuurders positie)Multumesc mult!!
(alvast bedankt ;) )17 augustus 2011 om 12:05 #17884729nokkenassensor zit bovenop op de 4e nokkenas van links naar rechts geteld als je voor de auto staat:
voorbeeld vectra-V6 maar is gelijk:
krukassensor rechts naast het oliefilter op 4uur:
Willem
17 augustus 2011 om 15:42 #17884730Hierbij de uitleg voor het vervangen van diverse sensoren van bij een V6. (zal binnenkort ook proberen de foto’s voor de 2.0 en 2.2 te doen).
De Krukas sensor zit onder aan de motor aan het koppelingshuis naast de olie filter en zit gelokaliseerd aan de bestuurders zijde.
De nokkenas sensor is gelokaliseerd op de vierde nokkenas (Dat is aan de bestuurders zijde)net achter de distributie kap.
Klopsensor bank 1-3-5
Gele cirkel is de stekker van de klopsensor van bank 1-3-5
Klopsensor van bank 2-4-6 zit naast de krukas sensor in de blauwe cirkel
Vervolgens gaan we de olie druk en peil sensor bekijken.
In de onderste carterpan zit de oliepeil sensor. Deze geeft een melding van een te laag olie peil. Het is vaak zo dat deze sensor stuk gaat. Deze is niet te repareren maar moet vervangen worden. De stekker is gemonteerd in het bovenste carter deel. In de blauwe cirkel.
De olie druk sensor zit aan de voor zijde van het blok. Naast de krukas poelie.
De dismodule is geplaatst achter cilinder ank 2-4-6
De vaak besproken drie weg klep is geplaatst achte cilinderbank 1-3-5
Wat ook een vaak voorkomend probleem is, is de carter ventilatie dit komt bij een V6 minder vaak voor dan bij een 4 cilinder. Het slangetje ernaar toe kan wel verstopt raken.
Deze zit aangesloten achter op de inlaat plenum. Een van de twee middelste.Als laatste hebben we nog de vaak besproken EGR klep. Deze zit bij 4 cilinder motoren achter op het blok en bij de V6 aan de bijrijders kant. In de blauwe cirkel
Als er nog leden zijn die meer foto’s hebben of meer info willen kunnen dit altijd doorgeven.
De auteur is niet aansprakelijk voor eender welke schade dan ook.
Gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.