waar zit de warmtewisselaar?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum waar zit de warmtewisselaar?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    nova….
    Deelnemer

in een vectra b..

dringende vraag?

misschien heetf er iemand een inwendige tekening van?:thumbup

Grt

yzf1kr

Wat bedoel je met warmtewisselaar? Voor welk systeem?

De radiator is ook een warmtewisselaar.

Jerremy
        Deelnemer

Tussen de 2 cilinderbanken in ligt ‘ie.
          Tekening heb ik denk wel, of iig goeie foto. Maar thuis, niet hier op ‘t werk. Zal is kijken.

yzf1kr; een warmtewisselaar idg heeft 2-ledige functie.

– bij koude motor zorgen dat de olie sneller op temperatuur is aangezien het koelwater sneller opwarmt dan olie, met als effect dat de motor minder slijtage kent daar de olie sneller op temperatuur is en zo z’n optimale werking heeft.

– olie koelen, met zelfde doel als hierboven, juiste temperatuur (behouden) van olie = optimale werking.

Dit afgezet tegen een oliekoeler bijvoorbeeld, heeft deze maar 1 functie, en de naam zegt het al.
          Zelfde geldt voor de radiateur in je auto, 1 functie, afkoelen van het kvs.

fast cow
          Deelnemer

en die heb ik kapot gehad… beide koppen zijn eraf geweest toen…duur geintje:fy1

nova….
            Deelnemer

Allemaal bedankt..

morgen wordt het gemaakt en ben ik hopelijk van het koelvloeistof lek vanaf!! Oja en een nieuwe D-riem erop:thumbup

wordt vervolgt.

gr

sw_reijnders
              Deelnemer

maurice heeft ook zn WW vervangen en die heeft niet zn koppen eraf gehaald hoor.
                hij heeft een Y26SE

arjontje
                Deelnemer

origineel gepost door sw_reijnders
                  maurice heeft ook zn WW vervangen en die heeft niet zn koppen eraf gehaald hoor.
                  hij heeft een Y26SE

De koppen hoeven er idd niet af.
                  Waarschijnlijk dachten ze dat de koppakking kapot was.

sw_reijnders
                  Deelnemer

:hmmz hmmmmmmmm voel ik daar een gevalletje onnodige kosten aan :angel

wim-v6
                    Deelnemer

klopt..

Onwetende garages denken omdat er bij een kapotte warmte wisselaar (Warmte wisselaar zelf inwendig lek dus), omdat er olie in de koelvloeistof zit, dat de koppakking(en) kapot zijn.

Dit gebeurt vaker dan dat ze eerst naar een warmte wisselaar gaan kijken in de meeste gevallen.

dan betaal je inderdaad een nieuwe koppakkings set voor 2 koppen, incl het werk, en daarna nog een keer een Warmte wisselaar (ook zomaar rond de 300 euro (alleen onderdelen)) en daar nog het werk van..

Echt TE VAAK gebeurt dat..

het komt echter ook vaak voor dat deze uitwendig lekken, dan lekken ze alleen koelvloeistof naar buiten.

Willem

nova….
                      Deelnemer

Heb de vec vanmorgen neer gezet om 8.00 en rond 11.00 uur zijn ze er aan begonnen..chefmonteur zej dat het 2 dagen werk zou zijn .. (zeker als je er laat aan begint) de adreline begon al te lopen:hmmz. Maar ik had gezegd tegen de chefmonteur dat ik trug kwam om te kijken en dat heb ik ook gedaan … heb toen een aantal foto s gemaakt doet zeer om de vec zo te zien:cry … maarja hij kan er alleen maar beter op worden:D:D toen kreeg ik te horen dat het lek van de waterpomp af kwam en niet van de warmtewisselaar? maar die warmtewisselaar wordt toch ook vervangen.
                        toen zej men tegen me dat hij nog meer koelvloeistof lekt! rechts aan de zijkant bij de lekbak??….. gezellig:fy1 kosten werden weer hoger zit nu over de 1000e :D:D toen zej ik kan je voor die centen niet meteen de olie verversen :jerry Dus da wordt ook nog gedaan. klaar issie morgenavond:)

heb een leenauto bij Suzuki wagon paars automaat hij is te koop.. iemand intresse:D

grt

fast cow
                        Deelnemer

bij mij zat er olie in het koelvloeistof resorvoir…

nova….
                          Deelnemer

Heb de vectra weer voor de deur staan… en hopelijk geen lakkages meer endergelijke:hmmz radiatorset is niet vernieuwd daar zat geen lek…

dus ik ben weer blij:wors

grtz

bastiaan1981

kijk dat is beter:thumbup hopen dat het goed blijft

nova….
                              Deelnemer

Ja dat hoop ik ook:thumbup

het lek links zat in de waterpomp,rechts zat aan de zijkant van het blok zit een torx en daar naast zit een ijzeren buis en daar zat een gat kon ik zo mooi naar de zuiger kijken..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.