Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Waar vind ik motortype en serienummer van de motor?
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 december 2016om 01:31 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2016 om 16:48 #18328068
Als ik online onderdelen wil bestellen voor de motor van mijn Omega-A, staat er dikwijls vermeldt dat het onderdeel past “tot” of “vanaf” een zeker motortype of “tot” of “vanaf” serienummer zoveel. Is dat dan de serienummer van de motor of van de wagen waar hij in zit?
Dikwijls staat er: [tot motornummer 14 608700] of [vanaf motornummer 14 608701]. Dat zal dan de motor serienummer zijn.Ik was gisteren online aan ‘t chatten met iemand van een webstore en die vroeg me de VIN van de wagen en men zei me dat die een fout was, dat de VIN niet juist zou zijn, alhoewel ik wel de juiste VIN doorgegeven heb. (Dit is de VIN van de Omega-A van 1992 die ik gesloopt heb en waar ik de motor van wil gebruiken.)
Maar hoe weet ik nu welk motortype er in die Omega-A van ’92 zat? Het lijkt soms wel of er onderdelen in moeten van een model vanaf ’93.
Het kan evengoed zijn dat er in die Omega-A ooit een andere C20NE motor geplaatst is van een ander model. Ik weet het niet.
Staat het motortype op de motor zelf weergegeven?Als ik op een artikelpagina van een webshop in de modellenlijst controleer of het gevonden onderdeel wel op mijn wagen past, staat er meestal dat het past op het model 16_,17_,19_ van 09/1986 tot 05/1994 en daar vallen de twee motoren onder die hier liggen heb en waar wel degelijk verschillende onderdelen zoals bvb. riemen en waterpomp op moeten.
28 november 2016 om 21:50 #18329911Ligt er aan, welke motor er in ligt.
Bij de OHC staat t tegen de bakrand bestuurders zijde.
Bij de CIH weet ik t niet.
Door Wim-V6 via Tapatalk
29 november 2016 om 01:33 #18329934Ik heb hier 2 (verschillende) C20NE motoren uit een Omega-A van ’90 en uit een ’92 , alhoewel deze laatste onderdelen van een ’93 lijkt te hebben.
1 C20NE motor komt uit een Calibra.Staat het motor type er ingeslagen of ermee gegoten?
Serienummer zal waarschijnlijk wel geslagen zijn?29 november 2016 om 09:05 #18329940Zowel motorcode als serienummer staan achterelkaar aan de uitlaatzijde en dan rechts van de peilstok op het schuine vlak , bij de versnellingsbak aansluiting. Zal een beetje vuil of vettig zijn , dus even met een ontvetter schoonmaken en met een staalborstel schoon vegen.
29 november 2016 om 21:34 #18329980Jah, gevonden.
De motor was al gekuist en gespoten en toch had ik het niet zien staan.
De reden? Het metaal is op die plaats erg geroest.Met de verf erover en ook met de verf verwijderd kun je er niet veel van maken.
Ik zie wel ongeveer C20NE staan, maar als dat al is van motorcode, zijn we er niet veel mee.
Ik heb 3 verschillende C20NE motoren waarop telkens andere onderdelen moeten op geplaatst worden.De serienummer dan. Ik zie niet veel meer dan 14657. Als ik het font eens ergens kon bekijken en vergelijken met de indrukken, kon ik er misschien meer van maken. Staan er nog iets voor de 14657? Letters of nog cijfers? Want er is nog plaats over daar.
Wat is het “formaat”? Hoe ziet zo’n volledige nummer eruit? Heeft iemand een voorbeeld, liefst van een C20NE?Er moet toch ergens een lijst van serienummer bestaan van welke motors in welke wagens geplaatst zijn bij de fabricage?
Kan iemand er meer van maken?
1 december 2016 om 01:31 #18330082Dit kan ik er ongeveer van maken.
Als dat al juist is, dan is het in ieder geval één van de “14608701 of later”.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.