waar vind ik het motortype?

Forumindex Forums Modellen Astra waar vind ik het motortype?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Job2012

Hallo, ik heb een astra uit 95 type x 1.6sz. 8v.
      Nou kan ik aan een ander 1.6 8v compleet blok komen, maar de eigenaar weet niet welk type motor dit is.(sz of szr)
      Deze is al uitgebouwd.
      Hoe kom ik er achter welk type dit is? En als het een x1.6 szr is, kan ik dan ook onderdelen gewoon een op een uitwisselen bij X1.6 8v sz
      Of misschien wel gewoon het hele blok uitwisselen.

Trouwens, mijn astra loopt weer!! :wors !( zie mijn topic”help, acculampje brand fel”)andere dynamo, en hij loopt nog steeds!!
      Ik wil hem nou goed onderhouden, en daarom wil ik graag weten of je onderdelen kunt uitwisselen bij eventuele problemen.

Vannos
      Deelnemer

is heel makkelijk even zijn kenteken op de pagina van RDW invoeren dan zie je het type staan

KadAstra-EF
        Deelnemer

http://www.rdw.nl OF http://www.vwe.nl

Je kan ze ook alle 2 tegelijk gebruiken :jerry

Rik :)

Job2012

zou makkelijk zijn, maar de motor komt uit weer een andere astra(die weer uit een andere astra is gemonteerd!)
            En de laatste eigenaar heeft deze auto al een tijd niet meer.Alleen het blok (wat hem in de weg staat)Is er niet op het blok een kenmerk? Zo op het eerste gezicht lijkt het hetzelfde maar 100% weet ik het niet.
            De disbobine, egr-klep ,dynamo, gasklephuis ed zien er hetzelfde uit. Ik weet dat onderdelen voor meerdere type motoren gebruikt kunnen worden.

RickR91
            Deelnemer

Meestal staat dat bij de versnellingsbak. Op de oudere type’s kun je dat nog zien op de rand voorop.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.