Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › waar turbo laten reviseren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2014 om 10:10 #17264881
Aangezien mijn kadett steeds vaker begint te roken, zal de turbo een keer gereviseerd moeten worden.
of een andere misschien.
het betreft een orginele k16 van een c20let.
ik wil gewoon weer dit type turbo, en niks groters ofzo, dit past maar net.
nu de vraag, waar of bij wie kan ik dat het beste laten doen.
en wat zijn hier een beetje de prijzen van, of zijn ze nog nieuw aan te komen.Groeten.
22 maart 2014 om 19:19 #18225812@kadett4x4 wrote:
Aangezien mijn kadett steeds vaker begint te roken, zal de turbo een keer gereviseerd moeten worden.
of een andere misschien.
het betreft een orginele k16 van een c20let.
ik wil gewoon weer dit type turbo, en niks groters ofzo, dit past maar net.
nu de vraag, waar of bij wie kan ik dat het beste laten doen.
en wat zijn hier een beetje de prijzen van, of zijn ze nog nieuw aan te komen.Groeten.
ik heb mijne door iemand op e-bay laten doen en zeer tevreden van heeft mij 500 euro gekost,
oude opsturen en je krijgt dus echt een nieuw exemplaar uitziende turbo met staalring, spijtig
genoeg is hij niet meer aktief “turboprofi” maar die van mij werkt super.
heb ook nog gebruikte liggen maar kosten ook al snel 2 a 300 euro.
grtzz
24 maart 2014 om 18:34 #18225813Eventueel kan je hem laten upgraden natuurlijk.
Een K24 / 26 is niet heel veel groter volgens mij.26 maart 2014 om 05:30 #18225814http://Www.santentechnics.com , hij kan vast wat voor je betekenen.
Voor zijn prijzen even een mail of belletjeVerstuurd vanaf mijn HUAWEI G525-U00 met Tapatalk
26 maart 2014 om 06:35 #18225815Volgens mij even groot als een k16. Ze doen de huizen wat meer uitfrezen zodat er een grotere wiel in past..
@Corsa_GSi wrote:
Eventueel kan je hem laten upgraden natuurlijk.
Een K24 / 26 is niet heel veel groter volgens mij.26 maart 2014 om 10:06 #18225816Oke, maar als ik hem laat aanpassen naar een k24 of 26, moet er dan nog meer aangepast worden??
heb alles toen gekocht als zijnde fase 2, dus ong 280pk.
injectors en brandstofdruk zijn nog orgineel.groeten.
26 maart 2014 om 18:17 #18225817Ja als je meer dan 280 wilt zul je e.e.a. aan moeten passen..
470cc injectoren
andere brandstofdrukregelaar
bosch f5dpor
als je t goed wilt doen beide xe nokken
samco inlaatslang
grotere ic
eds grotere intake
een sportkoppeling is met 300pk ook geen overbodige luxetis maar net wat je ervoor over hebt..
27 maart 2014 om 19:03 #18225818K24 werkt prima met een goede fase 2 chipset en je huidige spullen.
Beter is het inderdaad om grotere injectoren te nemen en een instelbare drukregelaar.
Daarnaast is altijd al een mooie upgrade voor een let de xe nokkenassen met verstelbare tandwielen.Groter inlaathoedje is ook wel aan te bevelen of je huidige bewerken.
Die Bosch F5DP0R bougies vind ik onzin, het werkt ook prima met veel goedkopere NGK’s.
En die grotere intercooler heeft hij alwel vermoed ik, aangezien het allemaal in een Kadett zit zal het niet standaard zijn.
27 maart 2014 om 20:10 #18225819Ik heb er nu ngk iridium ix zfr6fix-11 inzitten, op advies van botter.
inlaathoedje is de grote van eds, en de intercooler is al een grote.
als je een keer door mijn topic heen kijkt, zie je alles wat is gebruikt.
grotere injectoren en brandstof drukregelaar gaan nog wel komen.
xe nokken heb ik nog ergens liggen, moeten die van een m2.5 zijn, of mogen ze ook van een m2.8 zijn.
of ziet daar eigenlijk geen verschil in, heb van beide nog ergens een set liggen.
turbo mag in omtrek/grote niet groter zijn dan een k16, heb er gewoon geen ruimte voor zonder weer alles aan gaan te passen.groeten.
28 maart 2014 om 11:45 #18225820Hoe duur zijn die NGK iridiums dan als ik vragen mag??
28 maart 2014 om 12:33 #18225821Ik had ze voor €50 bij andre.
groeten.
29 maart 2014 om 20:01 #18225822Scheelt wel vergeleken met de Bosch
30 maart 2014 om 11:31 #18225823Persoonlijk vind ik het nog duur betaalt als je met een setje gewone NGK’s van 17 euro of zo ook gewoon goed kan rijden met phase 2 setup.
Zelfs in me huidge setup met 410pk erin zit een setje van NGK wat ook nog geen 20 tientjes kost.
Vind de afsteller (DP Engineering) zelfs beter dan duurdere bougies.30 maart 2014 om 20:32 #18225824Heb er zelf ook NGK’s inzitten met phase 2. Werkt prima. :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.