waar op te letten bij ombouw automaat/ schakel manta B 1..

Forumindex Forums Techniek Cih waar op te letten bij ombouw automaat/ schakel manta B 1..

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243823
    variant
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 March 2005

      Een vriend van me heeft een manta met een gare 3 bak automaat ..

      We hebben besloten dat de automaat eruit gaat en word vervangen door een 4 bakje ..
      Alles is inmiddels aangeschaft …
      Maar over 2 dingen ben ik niet helemaal zeker en dat is de positie van het pookgat in de tunnel en de positie van de achterste baksteun.
      Zit er verschil in tussen de automaat en de schakelversie ??
      Het gaat om een B 1 van 1977 ..

      BVD

      #17949286
      Keesjr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2006

        Tussenas en pookgat zijn anders, achterste baksteun volgens mij ook, heb ooit een keer een 18S automaat omgebouwd naar zescilinder met vijfbak en daar moest het pookgat verzet worden, de tussenas ook en de achterste baksteun is blijven zitten, bij een vierbak moet je denk ik de steunen aan de bodem veranderen óf de baksteun aanpassen, en vergeet de middenconsole en het pedalenstel met koppelingskabel e.d. niet, net als de startblokkering uit te schakelen die bij de automaat hoort dat je ‘m niet kunt starten als ie in R of D staat.

        #17949287
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          volgens mij moet je ook een toplagertje in je krukas doen, weet niet of je daar al aan gedacht had? Verder met inbouwmaten ben ik niet bekend.

          #17949288
          variant
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 March 2005

            Thx voor zover …

            Ik weet wel wat er allemaal nodig is voor de ombouw , dat is het probleem zeker niet , ook dat toplagertje is me bekend ..
            Wil enkel graag weten hoe het zit met dat pookgat en de achterste baksteun //

            Zal een kwestie worden van gewoon doen vrees ik /////

            #17949289
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              pookgat van automaat zit volgens mij op de plek als bij een 4bak met lange pook.

              dus mogelijk moet je het gat verplaatsen, en dan zou ik een tunnelbakje van een 4 bak proberen te vinden, 4 bak gare kasco`s zijn er zat dacht ik.

              achterste baksteun ? hoe dat bij een automaatbak zit is mij dan weer onbekend,
              maar volgens mij zijn de bodemplaten verder gewoon het zelfde van de manta`s.

              dus kortweg… losdraaien en passen gaan :thumb

              #17949290
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                en ff onthouden die tussen as van die automaat
                is nog n paar knaken waard

                voor een c kadett met 5 bak b.v ;)

                #17949291
                variant
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 March 2005

                  Die tussenas blijft wel liggen hoor …. :thumb

                  Ik heb zelf inmiddels ook een B 1 gescoord , ook een automaat .
                  Deze wil ik ter zijner tijd ook voorzien van een schakelbak dus als er hier iemand is die de hele handel heeft liggen dan hoor ik dat graag .
                  Het hoeft geen 5 bak te zijn , mag wel natuurlijk. :thumb

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.