Waar op te letten bij een vectra GTS z18xe 2003

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Waar op te letten bij een vectra GTS z18xe 2003

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Spijkcity

Ik wil deze dus gaan kopen.Alles zit erbij.De hele historie en heeft netjes zijn beurtjes gehad en riem vervangen bij 121.000km.het is een elegance uitvoering

Niko
      Deelnemer

Maak een lange proefrit en naast standaard punten :agent let op of schakelen en terugschakelen soepel gaat,
        kijk ook of die goed op temperatuur komt (en blijft).
        Kijk Ook of alle (elektro) snoefjes werken (el. ramen en deuren, spiegels)
        Goed Climate-control uittesten (airco).

Bij minste twijfel: :cry niet kopen of goede garantie voorwaarden afspreken en op het papier laten zetten

sw_reijnders
        Deelnemer

themostaten zijn inderdaad niet de beste.

Even goed in de gaten houden of de motor ook echt 90 graden wordt en blijft!!!

Een nieuwe is voor een garage (in garantie) geen dure ingreep

rinuske
          Deelnemer

85 graden mag ook,niks mis mee

jaap968

origineel gepost door rinuske
              85 graden mag ook,niks mis mee

Dat vroeg ik me al af, bij mijn vectra blijft de temperatuur ook zo rond 85 hangen, maar dat is dus normaal?

Jaap

Niko
              Deelnemer

Normaal of niet, dat is praktijk.
                Bij mij hangt ie ook altijd rond 85 gr, alleen bij stadsritten gaat ie naar 90 gr.
                Over brandstofgebruik klaag ik niet ( +/- 8l/100km) en 80% rijd ik >130/140 km/h.
                Olie gebruik is ook prima, +/- 1/4 l op 20.000 km.
                Dus, laat ik zo, ga ik ook geen problemen opzoeken (die komen van zelf :D).

McLambo
                Deelnemer

Pijnpuntjes bij de C1 GTS: achter schokbrekers, die kunnen bij 121.000 km al 2 keer vervangen zijn. Verder kan de voortrein bonken bij het over drempels gaan. Je kan met een looplamp kijken of er een voering over de onderste winding van de veren zitten, dan heeft ie de modificatie al gehad. Stuur huis is ook een zwakpunt. Mijn GTS had deze al vervangen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.