Waar op te letten bij aanschaf Omega B2 – 2.5 DTI

Forumindex Forums Modellen Omega Waar op te letten bij aanschaf Omega B2 – 2.5 DTI

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246575
    rmeerbeek
      Lid sinds:
      18 October 2011

      ik wil me graag even voorstellen:

      mijn naam is Raymond en kom uit Oosterhout (NB). Op dit moment rijd ik een Vectra B2 Onyx met een 2.0 DTI motor. Gezien het feit dat deze al ruim 410.000 km heeft gelopen ben ik op zoek naar een andere….jawel….Opel.

      Nu is mijn oog gevallen op een Omega B2 met een 2.5 DTI motor, niet dat ik er al één heb gezien, maar ik wil graag van jullie weten wat de punten zijn waar ik op moet letten bij aanschaf. Ik ga voor een Executive model met bouwjaar 2002/2003.

      Wie kan mij tips geven?

      #17992684
      martslaats
        Lid sinds:
        3 September 2009

        er zullen best wel genoeg dieselrijders zijn op dit forum wat je goede tips kunnen geven,het enige wat ik weet van dit type dat er problemen kunnen zijn met de wervelkleppen die willen nog wel eens afbreken
        er zijn bij onze oosterburen al verschillende dti rijders wat deze eruit hebben gehaald en geen verschil bemerkten
        gr mart

        #17992685
        Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 September 2007

          De wervel kleppen is idd een euvel. Bij bmw wordt dit vaak vervengen uit voorzorg. Opel doet alsof haar neus bloed en weigert elke meedewerking.

          Ook de ophanging is een aandachts punt bij elke omega.

          Carterventilatie, turbo, hulpverwarming, ecc, cid radio en aanverwante (of alles naar behoren werkt) en dan de roest plekken en de standaard opel kwaaltjes.

          Gr jack

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.