Waar op te letten aanschaf Vectra c 1.8 GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Waar op te letten aanschaf Vectra c 1.8 GTS

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    kvangulik
    Deelnemer

Goededag,

Ik wil graag een Vectra C 1.8 GTS aanschaffen, maar waar moet ik op letten? Zijn er zoal bekende kwalen bij de Vectra? Zoja, welke?

Het gaat hier om het 1e type maar wel van 2005. Vind persoonlijk de facelift Vectra niet mooi.

Hoe zijn jullie ervaringen met Vectra’s? Ik hoor het graag van jullie!

Gr. Kaj

RuudGTS
      Deelnemer

Ik rij zelf met een GTS 1.8 16v uit 2003 met de 122pk motor. Is een oerdegelijk blok, en zijn weinig echte klachten van bekend.
        Je hebt de CR & WR bak. Met de CR bak voelt de auto veel vlotter aan, maar je rijdt ook hoger in toeren. Heb zelf voor de WR bak gekozen om toch zuinig te kunnen rijden en op snelheid nog een beetje fatsoenlijke rust te hebben in de auto.

Heb mijn blok bij 100.000km door EDS laten tunen naar 135pk. Vooral het vroeger vrijkomen van het koppel merk je erg goed, ik zou het dan ook iedereen aanraden.
        Heb sinds de ingreep van EDS alweer 45.000km met de GTS gereden, en heb er niks geen problemen mee ervaren.

Zwakte’s van de Vectra’s in het algemeen zijn wel de veren/stabilisatorstang. Die willen het nog wel eens begeven, maar vervanging daarvan is goed betaalbaar.

kvangulik
        Deelnemer

@RuudGTS wrote:

Ik rij zelf met een GTS 1.8 16v uit 2003 met de 122pk motor. Is een oerdegelijk blok, en zijn weinig echte klachten van bekend.
          Je hebt de CR & WR bak. Met de CR bak voelt de auto veel vlotter aan, maar je rijdt ook hoger in toeren. Heb zelf voor de WR bak gekozen om toch zuinig te kunnen rijden en op snelheid nog een beetje fatsoenlijke rust te hebben in de auto.

Heb mijn blok bij 100.000km door EDS laten tunen naar 135pk. Vooral het vroeger vrijkomen van het koppel merk je erg goed, ik zou het dan ook iedereen aanraden.
          Heb sinds de ingreep van EDS alweer 45.000km met de GTS gereden, en heb er niks geen problemen mee ervaren.

Zwakte’s van de Vectra’s in het algemeen zijn wel de veren/stabilisatorstang. Die willen het nog wel eens begeven, maar vervanging daarvan is goed betaalbaar.

Super bedankt voor je info! Maar hoe kom ik erachter of er een CR of WR bak in zit?
          Staat dat in de EPC bij de Opel dealer?

Gr. Kaj

wagnas
          Deelnemer

Letten op gecupte achterbanden. Ze maken dan een wat zingend geluid, alsof je wiellagers af zijn.

Ik heb mijn Vectra 1.8 GTS ongeveer 2 maanden nu.:)

JelleV

Of die op gas of benzine is. Het ene 1.8 blok kan het wel de andere absoluut niet.

wagnas
              Deelnemer

Inderdaad, als het blok een 18XER is, dan kijken of ie niet op Gas is. Is ie wel op gas, dan laten staan!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.