Waar op letten.nl deel 100? 2.2 DTI

Forumindex Forums Modellen Astra Waar op letten.nl deel 100? 2.2 DTI

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Pastra
    Deelnemer

Omdat mijn corsa B dieseltje na een ongelukje hoogstwaarschijnlijk economisch totall loss verklaard wordt, ben ik vast op zoek naar een vervanger.

Nu wil ik alleen niet dezelfde fout maken door een echt HOK te kopen. Enige voordeel aan het HOK was het verbruik(1:18 in deze kou:D)

Vanwege de kilometers wil ik diesel blijven rijden.
      Heb bij diverse types gekeken van opel, en ook andere merken.
      Ook bij diverse mensen info ingewonnen, alleen nog niet over een Astra G met een 2.2 DTI blok.

Wie kan mij meer info verschaffen over het blok in een astra?

Gr.
      Pastra

Nick-GSI
      Deelnemer

gewoon iemand meenemen pat die er verstand van heeft, en op atc staan de nadelen

Nick-GSI
        Deelnemer

gewoon iemand meenemen pat die er verstand van heeft, en op atc staan de nadelen

wim-v6
          Deelnemer

2.2 diesels.

Dit zijn zeer betrouebare diesels, misshcien wel ietwat onzuinig (houd rond de 1 op 15 in gedachten).

Zwakke punten van deze motor zijn:

Interne vervuiling van inlaat en EGR.
            Vast gaan zitten van de regelbare turbo schoepen
            Vacuum probleempjes.

Verder zijn deze motoren goed betrouwbaar en kunnen veel kilomters mee.

De dieselpomp is van een nieuwer type, daar hoef je niet heel erg bbang voor te zijn.

Houd wel in het achterhoofd dat de dieselpomp problemen bij opel, niet alleen bij opel waren.

De diesels van VW Ford en BMW hadden dezelfde pomp en hetzelfde probleem..

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.