Waar op letten? kleppen 2.0E

Forumindex Forums Techniek Cih Waar op letten? kleppen 2.0E

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227783
    babyblue
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2009

      Ik heb alle kleppen uit de kop gehad en alles even schoongemaakt maar nu wil ik alles weer in elkaar zetten maar meot ik niet letten op het kleppen stellen? dus hoe strak ik de moer draai? hij heeft wel hydraulische klepstoters maar ik weet neit hoe het precies zit.

      Ik heb wel het ketting met tyrips vast gezet en de nokkenas kan maar op 1 manier zag ik. Dus ik heb er veel van geleerd:D alleen heeft iemand dus nu tips voor mij?

      #17750669
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        ;)heb je toch wel je kleppen opnieuw geslepen anders is het verloren moeite

        #17750670
        babyblue
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 June 2009

          Ik had de kop toevallig los liggen om de koppakking te vervangen. Wat bedoel je met de klep slijpen? ik heb ze ineen boormachine gehad en de troep eraf gehaald nu zie je het blinkende ijzer weer mooi met korrel 200 schuurlinnen netjes gemaakt.

          #17750671
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Bij de automaterialenzaak kun je kleppen-schuurpasta halen en een zuignap.
            Hiermee kun je het raakvlak tussen klep en klepzitting weer goed passend slijpen.

            Als dit niet luchtdicht afsluit, heb je compressieverlies en dus kans op een slechter lopende motor.

            Je kunt ook even met de kop en kleppen naar een revisiebedrijf.
            Zij kunnen aan de poort-kant vacuüm zuigen en zo kijken of er lekkage is.

            Ik nummer de kleppen altijd, zodat deze weer op dezelfde manier terug geplaatst worden in de kop.

            #17750672
            babyblue
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 June 2009

              Oke bedankt ik zal morgen even her en der horen

              #17750673
              babyblue
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 June 2009

                Zo de kleppen en klep zittingen zijn nu weer mooi passend als ik de kleppen er weer in zet en alles dan zijn de kleppen alleen niet goed getimed neem ik aan? kan ik ze pas stellen als ik de motor lopend heb?

                #17750674
                Freestyler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  eerste keer stellen is met 0,3 mm klep speling (tov stoter, dus zelfde afstellen als met nieuwe stoters) daarna met lopende motor stellen (als deze warm is)

                  #17750675
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    (zucht): http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35033

                    let ook even op als je de klepveren bij de juiste kleppen hebt, soms maakt het niks uit, maar soms ook wel.

                    #17750676
                    babyblue
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 June 2009

                      Henk vat het niet verkeerd op dat had ik al gezien. Maar omdat mijn kleptiming nu dus echt voor geen kanten klopt zo bedoel ik het ik weet niet of dit erg is of niet.

                      #17750677
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Dus je nokkenastandwiel staat niet goed? als ik je goed begrijp?

                        Op zich geen probleem op deze afbeelding staat hoe deze moet staan:

                        in de praktijk bij gemonteerde toestand, moet je even bepalen of je zuiger van de 1e cilinder in het bovenste dode punt staat en dan moet de markering ongeveer tegenover de kerf op het plaatje onder je nokkenastandwiel zitten, in de rand van je tandwiel zit een putje (markeringsteken), tegelijkertijd staat de stift die door dit tandwiel steekt recht naar boven.

                        hoe je kleppenstellen moet hydro of mech, dat staat dus daar beschreven in dat topic, moet haast wel duidelijk zijn.

                        #17750678
                        babyblue
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 June 2009

                          Nu kom ik er wel uit dank U

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.