Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Waar op letten? kleppen 2.0E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2010 om 21:32 #17227783
Ik heb alle kleppen uit de kop gehad en alles even schoongemaakt maar nu wil ik alles weer in elkaar zetten maar meot ik niet letten op het kleppen stellen? dus hoe strak ik de moer draai? hij heeft wel hydraulische klepstoters maar ik weet neit hoe het precies zit.
Ik heb wel het ketting met tyrips vast gezet en de nokkenas kan maar op 1 manier zag ik. Dus ik heb er veel van geleerd:D alleen heeft iemand dus nu tips voor mij?
29 oktober 2010 om 21:36 #17750669;)heb je toch wel je kleppen opnieuw geslepen anders is het verloren moeite
29 oktober 2010 om 21:37 #17750670Ik had de kop toevallig los liggen om de koppakking te vervangen. Wat bedoel je met de klep slijpen? ik heb ze ineen boormachine gehad en de troep eraf gehaald nu zie je het blinkende ijzer weer mooi met korrel 200 schuurlinnen netjes gemaakt.
29 oktober 2010 om 22:16 #17750671Bij de automaterialenzaak kun je kleppen-schuurpasta halen en een zuignap.
Hiermee kun je het raakvlak tussen klep en klepzitting weer goed passend slijpen.Als dit niet luchtdicht afsluit, heb je compressieverlies en dus kans op een slechter lopende motor.
Je kunt ook even met de kop en kleppen naar een revisiebedrijf.
Zij kunnen aan de poort-kant vacuüm zuigen en zo kijken of er lekkage is.Ik nummer de kleppen altijd, zodat deze weer op dezelfde manier terug geplaatst worden in de kop.
29 oktober 2010 om 22:52 #17750672Oke bedankt ik zal morgen even her en der horen
30 oktober 2010 om 15:24 #17750673Zo de kleppen en klep zittingen zijn nu weer mooi passend als ik de kleppen er weer in zet en alles dan zijn de kleppen alleen niet goed getimed neem ik aan? kan ik ze pas stellen als ik de motor lopend heb?
30 oktober 2010 om 17:17 #17750674eerste keer stellen is met 0,3 mm klep speling (tov stoter, dus zelfde afstellen als met nieuwe stoters) daarna met lopende motor stellen (als deze warm is)
30 oktober 2010 om 17:50 #17750675(zucht): http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35033
let ook even op als je de klepveren bij de juiste kleppen hebt, soms maakt het niks uit, maar soms ook wel.
30 oktober 2010 om 23:11 #17750676Henk vat het niet verkeerd op dat had ik al gezien. Maar omdat mijn kleptiming nu dus echt voor geen kanten klopt zo bedoel ik het ik weet niet of dit erg is of niet.
30 oktober 2010 om 23:25 #17750677Dus je nokkenastandwiel staat niet goed? als ik je goed begrijp?
Op zich geen probleem op deze afbeelding staat hoe deze moet staan:
in de praktijk bij gemonteerde toestand, moet je even bepalen of je zuiger van de 1e cilinder in het bovenste dode punt staat en dan moet de markering ongeveer tegenover de kerf op het plaatje onder je nokkenastandwiel zitten, in de rand van je tandwiel zit een putje (markeringsteken), tegelijkertijd staat de stift die door dit tandwiel steekt recht naar boven.
hoe je kleppenstellen moet hydro of mech, dat staat dus daar beschreven in dat topic, moet haast wel duidelijk zijn.
1 november 2010 om 19:41 #17750678Nu kom ik er wel uit dank U
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.