waar op letten bij kopen corsa 1996

Forumindex Forums Modellen Corsa waar op letten bij kopen corsa 1996

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    astropel

Hallo allemaal,
      Ik heb al een beetje zitten zoeken in het forum maar toch nog voor de laatste en up to date info, waar moet je op letten als je een Corsa uit 1996 particulier kan kopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

-CB-

Hallo en welkom,

-Let in ieder geval op roest onder de motorkap, dit is een typische Corsa-kwaal.
        – Let er verder op dat de meters op het dashboard (temperatuur en tijd etc,) het allemaal doen. Deze hebben wel een last van een gebroke kabeltje en dergelijke.

Verder natuurlijk de algemene punten waar je bij de aankoop van een auto op moet letten. Roest etc. Klopt de kilometerstand een beetje voor de huidige staat etc.
        Hoe is de staat van het interieur.

Veel succes,

mvg Casper

Tim GSI

Heb toen ook een corsa uit 1996 gekocht particulier

Bij mij was het geval dat de koppakking lek was :fy1 (olie was lekker wit door de koelvloeistof)

Verder let inderdaad op roest vooral, bij de wielkastranden en kofferklep bij de ruitenwisser…

Succes ermee

Gr Tim

Jurgen
          Deelnemer

B stijlen ff goed controleren, willen door het torderen van de auto nog wel een scheurtjes in komen… en idd ff goed de wielranden bekijken, met name ff kijken of je achter de lijsten wat kunt ontdekken. En ook idd de rand van de motorkap, bij het slot wil ook wel eens roesten.

Powercorsa

Zie de onderstaande link, is al vaker voorbij gekomen :thumbup

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=100184&page=1#pid1340849

IceFreak

En als je een X14XE/X16XE corsa koopt, let op het olie verbruik. Als ze een beetje afgetrapt zijn, lusten ze wel een slokje olie :D

Succes!

rossi-aduard

Check ook even of de veerschotels rot zijn aan de achterzijde. Mooie reden om nog extra af te dingen als ze idd vrij ver heen zijn.

astropel

Nou, allemaal bedankt in ieder geval, hoop dat ik het ga onthouden haha en anders een lijstje maken.

De olie controleer ik maar even met een aansteker aan de pijlstok, als die gaat knetteren zit er vocht in dus grote kans dat de koppakking lek is volgens mij toch??

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.