Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Waar op letten bij een Opel Vectra 1.9 CDTI Cosmo station
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2013 om 06:34 #17259894
Goedemorgen mensen,
Ik ga waarschijnlijk volgende week kijken bij onderstaande auto:
Eerste registratie: 01/2007
Kilometerstand: 149.420
Brandstof: Diesel
Vermogen: 150 pk
Versnelling: Automaat
Cilinderinhoud: 1.910 cm3
Auto ziet er op de foto’s goed uit, maar buiten de normale zaken (bijgeluiden motor / bak / onderstel, olieverbruik, werkt alles etc), waar moet je bij een Vectra speciaal op letten?
Ik heb al gelezen:
– Elektrische achterklep (weet niet of deze dat heeft)
– Problemen met automaatbak rond deze km standVerder nu alvast de volgende vragen:
– Kan iemand zo zeggen of op de radio die in de auto zit een MP3 speler aangesloten kan worden via USB of AUX?
– Zo niet, kan de radio MP3 cd’s spelen?– Is het schermpje altijd navigatie, of is dit een schermpje wat in elke versie wordt gebruikt met de mogelijkheid voor navi?
– Bij welke km-standen moeten grote dingen gebeuren (distributieriem met waterpomp etc?)
Bedankt alvast :thumb
11 augustus 2013 om 07:01 #18166151Bij Opel Willy? Zal wel in orde staan dan.
Ik rij zelf met een 150pk, die bijgetuned is en dit rijdt werkelijk zalig.
Deze motoren zijn niet zonder problemen, wervelkleppen durven al eens kapot gaan, net zoals een injector.
bij de handgeschakelde gaat het vliegwiel kapot. Maar ik zou me niet bang laten maken en kopen, want het is een
hele ruime auto, die je enorm veel rijplezier en rijcomfort biedt…
Deze heeft navigatie zo te zien (twee cd gleuven in radio)
Distributieriem moet gelegd worden op 150000 (dus eisen dat deze nog gelegd wordt op hun kosten)11 augustus 2013 om 07:07 #18166152Ok, bedankt… Moe nog even kijken dat ik aan het budget kom wat nodig is en de stap van VAG naar Opel durven zetten, maar ik krijg deze auto niet uit m’n hoofd, inderdaad qua ruimte en vermogen :angel
11 augustus 2013 om 07:21 #18166153niet twijfelen!
zelf ook vroeger vag gereden, rijdt zalig! veilige wagen, genoeg vermogen, en dit is een automaat,
wat ik jammer vindt dat ik dat niet heb! ik werk inde garage ernaast (boone mercedes)11 augustus 2013 om 09:14 #18166154Ik heb zelf een station uit 2004, en er al heel wat problemen mee gehad, maar die zijn nu allemaal verholpen. Problemen bij mij waren de wervelkleppen en egr, deze zijn nu resp verwijderd en uitgeschakeld. Hierdoor kan de motor vrijer ademen, verdervkan je overwegen dpf te laten verwijderen. Verschijnselen die ik bemerkte voordat het opgelost was was schokken van de motor bij een bepaald toerental/stand gaspedaal. Maar als je hier geen last van hebt laat het dan gewoon zo. Verder is het een hele fijne auto. En dan is er ook nog de derde injector modificatie, maar ik weet niet zeker of dit bij een c2 ook van toepassing is.
Mooi wagen hoor!
11 augustus 2013 om 09:26 #18166155Normaal gezien bij de C2 niet meer van toepassing, alsook de wervelkleppen zijn beter bij de C2.
Echter hetgeen je zegt over de egr en dpf is wel waar, deze zijn bij mij, bij de chiptuning ook uitgeschakeld,
en de motor loopt veel soepeler, en onderin veel sneller van aanpak.Heb de vectra eens bekeken op de site, verder wel veel leuke opties, afl xenon, wegklapbare trekhaak…
11 augustus 2013 om 09:49 #18166156Problemen motor:
EGR
Wervelkleppen
Dynamo
Roetfilter vervuiling
Stekker verstuiver cil 3Problemen auto:
El achterklep
Krakende stabelistorstang rubbern
Klapperende stabelisator stangen
Schokbrekers achter
Verlichting units in de kofferbak willen nog wel eens storingen gevenDe riem moet met rollen idd bij 150.000 km vervangen worden, advies: neem gelijk de waterpomp mee want die willen ook nog wel eens stuk gaan
11 augustus 2013 om 11:33 #18166157De wervelkleppen zijn eigenlijk helemaal geen probleem maar gaan een probleem geven als ze verroeten. Dit word dan weer veroorzaakt door de egr. Idd egr is de boosdoener, als het inlaattraject schoon blijft zullen de wervelkleppen wel goed blijven functioneren.
3 injector storing is een modificatie voor, de temperatuur in de motor rond deze derde stekker een soort hotspot is te hoog voor de bekabeling af fabriek, heb bij mijzelf deze modificatie ook door moeten voeren, toen de stekker er mee ophield. Zul je net altijd zien dat dit juist bij lange vakantiereizen optreed, beter voorkomen dan…..
14 augustus 2013 om 10:44 #18166158De foto’s werken niet meer, maar heb even gekeken op de site van Willy.
Wat me opvalt is dat hij getinte ruiten heeft, electrisch wegklapbare trekhaak, xenon met bochtenverlichting (AFL), navi, climate-controle. Mooie opties!
Deze auto heeft navi, of de CD70 of DVD90 (ik vermoed het eerste). Gezien de weerspiegeling op het scherm is het een zogenaamde CID, een kleurenscherm. Hierop kun je de navi zien, je radio bedienen, boordcomputer en climatecontrole.
De auto heeft zo te zien geen aux aansluiting, want vaak zie je dan zo’n jack aansluiting in het onderste vakje van de middenconsole (links naast de telefoonhouder).
14 augustus 2013 om 18:59 #18166159Aux aansluiting is alleen pas vanaf zo’n zomer 2007. Deze is helaas net te oud.
19 augustus 2013 om 08:02 #18166160Goed, afgelopen zaterdag gaan kijken…
Auto ziet er leuk uit, her en der wat slechte plekjes in de lak (vooral steenslag). Achterbumper heeft licht kleurverschil, dus denk dat die ooit gespoten is geweest. Maar goed, er was niemand bij de garage, dus stonden op het punt om weg te gaan…
Kwam net de verkoper aanscheuren, had verder 0,0 interesse voor ons… Na een 10 minuten kwam hij een keer zijn kantoortje uit om eens te vragen of hij kon helpen :hmmz
Mja, vragen stellen over de auto was volgens mij een last, de “proefrit direct mogelijk” die groot op het blad achter de ruit stond was na 3x vragen nog niet mogelijk, de geschiedenis van de auto werd na lang vragen een keer opgezocht, onderhoudsgeschiedenis was niet bekend want dat stond in een dossier dat bij de andere vestiging lag…
Daar bovenop werkte de elektrische achterklep niet goed, maar volgens de verkoper was dat een incident en zou het komen omdat de auto en tijd stil stond… Verkoper wist verder er eigenlijk niets meer over te vertellen dan “ja, er zit een trekhaak onder, en het is een Cosmo, dus er zit veel aan extra’s op”…
Een indicatie voor wat mijn auto voor hun nog waard zou zijn… Ja, dat zal ergens tussen de 1000 en 3000 zitten :hmmz
Iets met leuke auto, op zich het overwegen waard, maar de verkoper die elk enthousiasme dood weet te slaan… Ga weer verder zoeken…
19 augustus 2013 om 08:56 #18166161Jammer. Wat een %$^$ van een bedrijf/verkoper. :fy1
19 augustus 2013 om 20:20 #18166162jawadde,
daar sta ik toch van te kijken…
Normaal heeft Willy toch een vrij goede reputatie hier in de regio…
Ik zou toch maar es een mailtje sturen naar de directie van Willy en uw ervaring uitleggen met de
desbetreffende verkoper… Da’s toch hetgeen ik zou doen, ook al was’t maar voor hem ne kl**t af te trekken…Enfin, succes met de verdere zoektocht…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.