Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Waar op letten bij de aankoop?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juni 2010 om 16:30 #17222086
Hallo,
Ik heb nu mijn rijbewijs 2 jaar en omdat ik afstudeer en ga werken heb ik een Corsa B op het oog.
Op welke punten moet je letten bij de aankoop van de wagen? Zijn er specifieke aandachtspunten.
Het is een 1.4i met 140 Dkm van 1994.
De wagen heeft als bijkomende optie een AIRCO.
Ik ben zelf automechanicien dus je mag garagetaal spreken :P4 juni 2010 om 17:10 #17682946Tja, de standaard dingen (db-riem etc.). Waar corsa’s nog wel eens willen roesten is bij de veerpoten (wel APK punt), bij de achter-ruiten-wisser (geen APK punt) en tja, verder wel goede auto’s :).
De specifieke dingen kan Wim-V6 nog wel ff opstampen :P
4 juni 2010 om 17:27 #17682947– Roest veerschotels
– Roest onder de motorkap (op de rand)
– Roest bij de B-stijlen
– Roest bij de wielkasten
– Roest bij de ruitenwisser achter
– Dashboard verlichting (bij de draaiknoppen) wil nog wel eens stukgaan. Is niet duur, maar gewoon een rotklus om te vervangen.Zorg er in ieder geval voor dat je weet dat de distributieriem is vervangen. (ik meen dat dit om de 60.000km moet)
Verder zijn de 1.4 blokjes betrouwbaar. Van mij persoonlijk mogen ze wat meer pit hebben.
Succes,
mvg Casper
4 juni 2010 om 17:27 #176829481.4 16V let op olieverbruik en tikken…
Willem
4 juni 2010 om 19:02 #17682949origineel gepost door Style_art
Hallo,Ik heb nu mijn rijbewijs 2 jaar en omdat ik afstudeer en ga werken heb ik een Corsa B op het oog.
Op welke punten moet je letten bij de aankoop van de wagen? Zijn er specifieke aandachtspunten.
Het is een 1.4i met 140 Dkm van 1994.
De wagen heeft als bijkomende optie een AIRCO.
Ik ben zelf automechanicien dus je mag garagetaal spreken :Pzie mijn topic advies bij aankoop
4 juni 2010 om 20:45 #17682950origineel gepost door -CB-
– Roest veerschotels
– Roest onder de motorkap (op de rand)
– Roest bij de B-stijlen
– Roest bij de wielkasten
– Roest bij de ruitenwisser achter
– Dashboard verlichting (bij de draaiknoppen) wil nog wel eens stukgaan. Is niet duur, maar gewoon een rotklus om te vervangen.Zorg er in ieder geval voor dat je weet dat de distributieriem is vervangen. (ik meen dat dit om de 60.000km moet)
Verder zijn de 1.4 blokjes betrouwbaar. Van mij persoonlijk mogen ze wat meer pit hebben.
Succes,
mvg Casper
Ik denk dat ik vooral op de roest zal moeten letten.
Heb even gecheckd op autodata in inderdaad om de 60 Dkm een nieuwe riem.
Nu enkel de airco, hij zegt dat hij nog nooit is bijgevuld en daarom leeg is maar ik denk eerder een lek, hopen dat het niet de verdamper is. Is deze makkelijk(er) te demonteren ?
Alvast bedankt voor de info :thumbup5 juni 2010 om 15:59 #17682951nuttige tips,ik ga zelf maandag ook bij 2 corsa´skijken:afro
5 juni 2010 om 18:03 #17682952nog een roestpunt is als ie een gsi spoiler erop heeft de onderste puntjes
en je moet kijken of de bestuurder stoel loszit (rammelt) dan is een steun gebroken (corsa kwaaltje )
6 juni 2010 om 08:39 #17682953als een airco lange tijd niet gebruikt is dan gaan de slangen uitdrogen, en je aircopomp zal dan ook wel stuk zijn. zijn wel hogekosten.
volgens mij kan je wel checken of hij het doet. gewoon aanzetten, als je aan de auto voelt dan hij inhoud, of je hoort iets aanslaan, dan kan je er voor 90% vanuit gaan dat hij het doet, en hoef je enkel de slangen te vervangen.
bij mn pa hebben ze de airco 6 keer negekeken, dus vandaar dat ik het ongeveer weet:puke
7 juni 2010 om 09:19 #17682954altijd handig die tips :)
ook ik heb een corsa B op het oog.
Om precies te zijn deze:Zijn er nog meer belangrijke punten waar ik op zou moeten letten?
7 juni 2010 om 22:00 #17682955origineel gepost door -CB-
– Roest veerschotels
– Roest onder de motorkap (op de rand)
– Roest bij de B-stijlen
– Roest bij de wielkasten
– Roest bij de ruitenwisser achter
– Dashboard verlichting (bij de draaiknoppen) wil nog wel eens stukgaan. Is niet duur, maar gewoon een rotklus om te vervangen.Zorg er in ieder geval voor dat je weet dat de distributieriem is vervangen. (ik meen dat dit om de 60.000km moet)
mvg Casper
:hmmz:hmmz klopt ongeveer wel..
dan nog.. evt.. :hmmz
voel of ie niet trilt in het stuur met rijden..
moet niet stotteren of trillen..(motorisch)
check de handrem.. (allebei de wielen moeten werken:P)
en wat ik nogal erg vond.. wind gesuis bij 100kph
paar strippen bij opel en opgelost..8 juni 2010 om 07:10 #17682956Bedankt voor je antwoord :)
Ik zal dit vanavond allemaal even controleren ;)
:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.