Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waar op letten bij aanschaf Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2009 om 15:02 #17214742
Hallo,
Heb al een hele tijd zitten zoeken, maar kom niet echt iets tegen :sleeping.
Daarom hier de vraag..
Na een 3tal jaar corsa a te hebben gereden is het tijd voor wat nieuws, en iets wat een klein beetje ruimer is..
Ik ga morgen langs een bedrijfje om een astra f uit 97 te gaan bekijken. Hij is voorzien van een X1.6SZR motor.
Zijn er nog puntjes die ik naast de normale dingen in de gaten moet houden?
Ben al eens wezen kijken naar de wielrandjes, die waren in orde..
Morgen een proefritjeen wellicht de puntjes die hier aangedragen worden :P. Zijn er ook nog motortechnisch dingen waar ik stil bij moet staan? (behalve dat hij langzaam is :angel).alvast bedankt!
robert
3 december 2009 om 15:10 #17559123Roest hoef je vaak niet druk om te maken met 97-ers tenzij ‘t echt opvalt. Als ‘t goed is zit er nmlk iets met een zink ‘behandeling’ in de fabricage ervan… Mss dat iemand anders dit kan bevestigen?
Verder zijn de x16szr motoren best traag maar betrouwbaar. Let goed op dat er gewoon goed onderhoud is gedaan… En tja verder gewoon kijken of ‘t blok netjes schoon / olie vrij / vet vrij is. De x16szr motoren zweten bijna nooit en anders is ‘t vaak een kapotte kleppendekselpakking. Maar zweten doen ze gewoon niet.
En let op dat er geen vet rond de stuurbekrachtiging zit, ze willen nog welles lekken namelijk.
3 december 2009 om 15:10 #17559124AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bij de nieuwere willen ze nog wel is roesten onder de spiegels dacht ik. Maar minder als de oudere Astra’s. ( Tot 1994. )
Verder zou ik het niet weten :P
Succes iig :D3 december 2009 om 15:41 #17559125Had inderdaad al zoiets gehoord ja dat vnnaf 95 een zinklaag oid was toegepast.
Las trouwens ook dat deze ‘motortjes’ een powerfiltertje niet leuk vinden?
Motortje heeft nog ‘maar’ 143.000 gelopen.. en het enige minpuntje dat ik bij bezichtiging ontdekte is dat de lak los aan het laten was? Zag er heel apart.. wellicht dat hij is overgespoten ofzo, maar is hier iets van bekend?Heb jullie punten in ieder geval opgeschreven! Bedankt!
3 december 2009 om 16:12 #17559126Astra-F:
Roest:
– rond tankklep
– onder spiegels
– bij kofferklep thules.
– bij kofferklep rond de kunstofplaat, en daaronder
– achterschermen (in mindere maten
– raamstijlen voorheb laatst een F2 uit elkaar getrokken van ’95. je wil niet weten waar we allemaal roest vonden, niet normaal, deze hebben echt geen zinkbehandeling gehad, alleen de wielranden zijn beter gekit!!.
> Lakwerk, laat wel vaker los, was nog uit de tijd dat opel een beetje begong met lak op waterbasis.
> Motorisch:
– X16SZR betrouwbaare motor, maar je ben m gauw zat, zo traag ie is.
– zou persoonlijk kijken voor een 1.8 16V of 2.0 16V, deze lopen bij een beetje normaal rijden gewoon 1 op 13 a 1 op 14, alleen wel veel fijner als de 1.6 8VWillem
3 december 2009 om 17:14 #17559127hee willem, bedankt! Dat is een mooie opsomming daar!
Ik ga toch voor de 1.6 ben ik bang.. Mijn corsa a 1.4 met rondom de 90pk heeft me iets teveel boete’s op geleverd.. :angel
Daarnaast word dit de audio-project wagen, dus snel hoeft ie voor mij niet te zijn :).
Morgen eens kijken, en bij succes natuurlijk de fototjes king:
3 december 2009 om 18:16 #17559128roest onder bij dorpels, spatbordranden/lekbakjes, ook de tank is een gevoelige plaats.
bij raamrubbers willen er nog wel eens plekjes ontstaan.motorisch gewoon goed kijken naar lekkage sporen van olie,
belangrijke dingen zoals wanneer distributie/multiriem vervangen zijn.
en gewoon kijken of je enigsinds dingen van onderhoud of garage werkzaamheden kan terug vinden in het boekje wat bij de auto hoort te zijn.denk dat dat wel de belangrijkste dingen zijn.
groetjes en succes :thumbup
jeffrey
8 december 2009 om 21:42 #17559129Zo, de update!
Heb hem gekocht.. Heb een half uur lang alle punten die aangegeven werden en natuurlijk de algemene staat bestudeerd..
Heb tot heden ten dage nog geen spatje roest gevonden! Wielkasten keihard :D.Foto’s zal ik zo snel mogelijk plaatsen.. In ieder geval bedankt voor de adviezen!
4 januari 2010 om 19:54 #17559130had je al foto’s?
Welke kleur is het? Hatchback? Sedan?5 januari 2010 om 14:22 #17559131heb hier wat foto’s Met inmiddels al andere koplampen en achterlichten :P
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117912&page=1#pid1558809
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.