Waar op letten Astra Gtc 2006 LPG?????????

Forumindex Forums Modellen Astra Waar op letten Astra Gtc 2006 LPG?????????

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Jhmanta
    Deelnemer

Hallo

mijn vader wil graag een astra gtc 2006 lpg kopen
      hij heeft altijd een astra g sport uit bouwjaar 2000 LPG!! gehad maar die heeft al 320,000 op de klok staan en word wel een keer tijd voor vervanging;)

maar nu heeft hij gehoord dat de blokken en vooral de 1.8 niet goed zijn voor LPG!

kan iemand ons daar meer over vertellen?

groeten John

danny
      Deelnemer

Verhaal klopt als een bus
        klep en klepzittingen te zacht
        Ik had het geluk dat ik hem al kocht met revisiekop met hardere zittingen , maar dan nog is het niet top.
        setje flashulube wil helpen zegt men, maar heb mijn twijfels erover.
        mocht mijn blok overlijden hang ik er wel weer een ander blok in

Verder een super fijne auto, waar ik nog vele jaren in hoop te rijden

Kijk goed naar de onderhoudsboekjes

AsconaC20NE
        Deelnemer

1 tip; gewoon niet doen … heb er heel veel ellende mee gezien.

Doe je het wel, hou er dan rekening mee dat een koprivisie om de 60.000 km geen uitzondering is.

Kijk na of de auto stelieten kleppen heeft, en flashlube moet idd beter gaan maar dan nog is dat niet heilig.

Kennis van mij had een zafira B 1.8 die zelfs voortijdig uit de lease is genomen door astronomisch hoge kosten telkens. Niet alleen de kleppen, maar ook andere problemen met LPG waardoor de originele opel elektronica foutmeldingen gaf en in noodloop sprong.

Jhmanta
          Deelnemer

Hallo

bedankt voor de reacties

maar geld het zelfde verhaal voor de 1.6 jes?

danny
            Deelnemer

Wat dat betreft waren de x16szr betere blokken voor op gas

Nu ik er zo over denkt: Is dat in een H in te bouwen ? of kom je dan met emissie eisen in de problemen ?

danny
              Deelnemer

@Jhmanta wrote:

Hallo

bedankt voor de reacties

maar geld het zelfde verhaal voor de 1.6 jes?

Ja

Opeltje17
                Deelnemer

Alleen de Z1.8XER is SLECHT in een astra H op LPG maar de Z1.8XE ook geleverd in de astra H tot ongeveer eind 2006 kan wel goed op gas dus even goed kijken welke motor erin ligt.

De Z1.8XER heeft 140PK en de Z1.8XE 125PK is misschien wat makkelijker vergelijken.

Luuk

Juffer1
                  Deelnemer

@AsconaC20NE wrote:

1 tip; gewoon niet doen … heb er heel veel ellende mee gezien

+1

Of je moet een 2.0 turbo zien te vinden, die kunnen daar dan wel weer beter tegen.

Nick-GSI
                    Deelnemer

Z16XEP/XER hebben dezelfde problemen als de Z18XER op gas. Idd de Z18XE is ook nog geleverd in de astra H en die kan wel goed tegen gas

Jhmanta
                      Deelnemer

hallo

weet iemand of je de gasinstallatie over kan zetten van de oude astra g z16xe (de oliezoepmotor:p) in een z18xe Astra H Gtc

asconahobbyist
                        Deelnemer

@Danny,ja de X16SZR kon perfect op gas,mijn ouwe (de XP-NL-99,dus later de jouwe) had rond de 3 ton gelopen op LPG,het is jammer van die verbrande klep,dat het afgebroken deel de cilinderwand had beschadigd,anders had het met een koprevisie afgekund,nu moest er een ander blok in,stond 80000 op toen ik er m inhing,en ik had er iets van 15000 mee gereden toen jij m kocht.
                          Autootje rijdt volgens rdw nog steeds,zal nu wel richting de 4 ton opstaan denk ik (fijne auto aan gehad,mis m soms wel ns,de coupe was toch minder probleemloos)

danny
                          Deelnemer

@asconahobbyist wrote:

@Danny,ja de X16SZR kon perfect op gas,mijn ouwe (de XP-NL-99,dus later de jouwe) had rond de 3 ton gelopen op LPG,het is jammer van die verbrande klep,dat het afgebroken deel de cilinderwand had beschadigd,anders had het met een koprevisie afgekund,nu moest er een ander blok in,stond 80000 op toen ik er m inhing,en ik had er iets van 15000 mee gereden toen jij m kocht.
                            Autootje rijdt volgens rdw nog steeds,zal nu wel richting de 4 ton opstaan denk ik (fijne auto aan gehad,mis m soms wel ns,de coupe was toch minder probleemloos)

Nou idd auto liep heerlijk, en ik hoop nog steeds.

Ik wist dat jij wat problemen had met je coupe want dat was eigenlijk mijn keuze of de Coupe of de Gtc

achteraf gezien schijnen het allebei probleem bakken te zijn

Ik heb ook de nodige problemen gehad aan mijn gtc die ook op lpg rijd
                            Ze hadden wel koprevisie uitgevoerd maar het meerendeel zat niet goed gemonteerd en trok valse lucht
                            wat resulteerde in hele rare storingen

Maar alles is weer gefixed en de auto rijd heerlijk
                            Ga morgen kijken voor een setje 18 inch opc velgen

AsconaC20NE
                            Deelnemer

Of je moet een 2.0 turbo zien te vinden, die kunnen daar dan wel weer beter tegen.

ik heb inderdaad van horen zeggen dat de 2.0T er beter tegen kan, maar heb daar geen ervaring mee omdat die ook aardig zeldzaam zijn. En turboblokken op gas krijg ik, ongegrond, ook kippenvel van.Aangezien ik in de markt ben voor een astra GTC over een half jaar en naar de iets vermogende modellen ben ik ook benieuwdt of je iets meer info daar over hebt, mag ook over PM om dit topic niet te veel te verstoren

weet iemand of je de gasinstallatie over kan zetten van de oude astra g z16xe (de oliezoepmotor:p) in een z18xe Astra H Gtc

nee

TheGeneral

@AsconaC20NE wrote:

ik heb inderdaad van horen zeggen dat de 2.0T er beter tegen kan, maar heb daar geen ervaring mee omdat die ook aardig zeldzaam zijn. En turboblokken op gas krijg ik, ongegrond, ook kippenvel van.Aangezien ik in de markt ben voor een astra GTC over een half jaar en naar de iets vermogende modellen ben ik ook benieuwdt of je iets meer info daar over hebt, mag ook over PM om dit topic niet te veel te verstoren

nee

Waarom zou je de gas installatie niet over kunnen zetten? Ik neem aan dat er al een lpi systeem op zit op de z16xe volgens mij is het kwestie van de rommel over bouwen en her programmeren.

asconahobbyist
                                Deelnemer

@Danny,mooi dat je er lekker mee gereden hebt.
                                  Ik heb dr afgezien van die motor dan een ton zonder gezeur mee gereden.
                                  Is jammer dat die nieuwere motoren niet tegen LPG kunnen,heb na de coupe een Zafira A uit 2005 gekocht vanwege gezinsuitbreiding,wilde eigenlijk een B maar dat ging dus niet goedkomen op gas.
                                  Begreep dat in de Astra H alleen de 1.4 het redelijk deed op gas (en de Z18XE dan)

AsconaC20NE
                                  Deelnemer

Waarom zou je de gas installatie niet over kunnen zetten? Ik neem aan dat er al een lpi systeem op zit op de z16xe volgens mij is het kwestie van de rommel over bouwen en her programmeren.

andere motor, andere elektronica, astra G = geen CAN-bus, astra H = wel canbus. Misschien dat je enkele onderdelen kunt gebruiken, maar dan kun je het beter als complete set verkopen (levert meer op) en een complete set weerkopen.

Juffer1
                                    Deelnemer

+ dat je het ook moet laten uit en inbouwen door een erkend bedrijf. Die onderdelen zullen de kosten niet zijn.
                                      Daarnaast zul je de “oude” auto ook weer in verkoopstaat klaar moeten maken en alle gaten gaan dichten.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.