Forumindex › Forums › Modellen › Astra › waar op letten astra f 98 1.6 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2012 om 19:08 #17245078
ga morgen proefrijden in een astra f uit 98.
onderaan de wielrandjes klein beetje oppervlakkig roest.
verder nog geen roest gevonden.motor heeft 168dkm gelopen. helemaal droog onder de kap. eerste eigenaar, nieuw gekocht destijds. dealer onderhouden.
heeft net grote beurt gehad, samen met 2 nieuwe voorbanden en volgens mij disriem etc.1.6 16v
het is een 5 deurs, met cv, elek ramen, toerenteller. zelfs orginele radio :jerry en orginele wieldoppen :hmmz mr-f :thumbup
op wat plekjes na hele nette autowaar op letten tijdens proefrit? wanneer distru riem? slechte punten van de motor?
waarop letten bij een astra f uit 1998?de auto moet anderhalf jaar kunnen rijden. wil medio mei 2013 een astra h opc line
20 februari 2012 om 19:39 #17970581Die wieldoppen kun je al vervangen voor die nette velgen wat je nog hebt liggen.
16kleppers willen wel eens problemen geven en lusten wel wat olie.
Wim weet hier alles van af, effe op zijn reactie geven.
Alvast succes morgen :thumbup
20 februari 2012 om 19:48 #179705821.6 16v, olie zuipen(1 liter op 1000 km is niet ongewoon), zie je aan zwart uitlaat pijpje. gasklep en egr vervuilld.
20 februari 2012 om 20:01 #17970583roest bij een f is nooit oppervlakkig
bij de wielkasten en tankklep komt het van binnenuit
20 februari 2012 om 20:07 #17970580oke, tankklep is nog intact. wielranden zelf ook wel.
er zal in anderhalfjaar tijd geen gaten in komen denk ik zo.20 februari 2012 om 20:55 #17970584Heb ook zo’n koets en is geen oliezuiper en gaat 1:14 ,automaat met 215.000km op de klok,je kan wel even naar de achterveerschotels waar die spiraalveren in zitten kijken deze willen wel eens los komen van de chassie balk of nog erger doorgerot,even een zaklamp meenemen,en even kijken bij de achterraamwisser of dat niet doorgerot is,ben wel nieuwgierig wat deze kosten moet.
20 februari 2012 om 21:06 #17970585AnoniemLid sinds:
1 January 1970Astra F in algemeen:
– Roest achterschermen
– Roest bij tankklepje
– Roest dorpelsD-riem is volgens mij 60dkm of 4 jr
Als het een klein beetje aan dat omgevouwen randje roest zou je het even weg kunnen schuuren, behandelen & tectyleren.
De 1.6 16v oftewel X16XEL wil inderdaad vaak olie verbruiken, maar dat kan je zien zoals koen het beschrijft.
Maare er is niks mis met originele wieldoppen en een originele radio hoor! :jerry
20 februari 2012 om 21:14 #17970586Hangt natuurlijk ook een beetje van de prijs af.Maar zo te horen een vrij nette auto.
En waarschijnlijk van oudere mensen geweest.( originele radio,originele wieldoppen).Bedoel daar verder niks mee hoor Mr f. :jerry
20 februari 2012 om 21:17 #17970587AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geeft niet hoor :P Mijn Astra is ook van een oud iemand geweest.
maare Robert, foto of linkje naar de advertentie is welkom hoor! ;D
21 februari 2012 om 05:50 #17970588ik maak vanmiddag even foto’s
21 februari 2012 om 09:47 #17970589distri riem is inderdaad om de 60d km of 4 jaar,event. vragen of ze ook de waterpomp mee hebben vervangen, die kan anders ook nog problemen gaan geven
21 februari 2012 om 20:52 #17970590proefrit gemaakt, rijd minder stevig dan een g, maar verder helemaal niet verkeerd.
+rijd, loopt, koppelt en schakkeld als nieuw
+vrij roest vrij. enkel beetje onderaan op de wielrandjes, prima bij te spuiten.
+interieur als nieuw.-linker raam gaat elektrisch moeizaam naar beneden. (geen probleem)
-doffe brom uit uitlaat (geen lek kunnen vinden)
-olie dop zat een heeel dun waasje wit spul op
-op olie pijlstok was wat wit spul te vinden, wel weinig, bij de aansteker erbij begon die te knetteren. (kan ook vocht zijn)
-ex eigenaar reed vrij korte stukjes. dus kan zijn dat er wat condens bij de olie gekomen is.hoe kan ik uitsluiten of de 1.6 16v geen lekke kop heeft?
uitlaat ruikt niet zoet, koelvloeistof is schoon. onder de motorkap geen rare lucht. motor reageert goed.uitlaat is tevens goed schoon.
21 februari 2012 om 21:27 #17970591AnoniemLid sinds:
1 January 19701. – El.raam mechanisme smeren. moet ik ook nog eens doen bij de GLS.
2. – Geen idee, maar lijkt me niks ergs.
3. – Kleine stukjes rijden + vochtig weer = sludge
4. – Zelfde als bovenstaande, rij er eens een stuk snelweg mee en het zal weg zijn.
Heb dat ook met de GLS hier, en als je er een stukkie mee rijdt is’t weg. Zowel aan de dop als peilstok. Kan absoluut geen kwaad!Als hij geen kvs gebruikt zou ik me geen zorgen maken.
Heb je al een foto? :)21 februari 2012 om 21:48 #17970592@robert_corsa wrote:
proefrit gemaakt, rijd minder stevig dan een g, maar verder helemaal niet verkeerd.
+rijd, loopt, koppelt en schakkeld als nieuw
+vrij roest vrij. enkel beetje onderaan op de wielrandjes, prima bij te spuiten.
+interieur als nieuw.-linker raam gaat elektrisch moeizaam naar beneden. (geen probleem)
-doffe brom uit uitlaat (geen lek kunnen vinden)
-olie dop zat een heeel dun waasje wit spul op
-op olie pijlstok was wat wit spul te vinden, wel weinig, bij de aansteker erbij begon die te knetteren. (kan ook vocht zijn)
-ex eigenaar reed vrij korte stukjes. dus kan zijn dat er wat condens bij de olie gekomen is.hoe kan ik uitsluiten of de 1.6 16v geen lekke kop heeft?
uitlaat ruikt niet zoet, koelvloeistof is schoon. onder de motorkap geen rare lucht. motor reageert goed.uitlaat is tevens goed schoon.
Lijkt me heel sterk dat ie een lekke kop heeft, kleine stukjes rijden krijg je gewoon condens in je carter. Dat veroorzaakt een beetje emulsie van water en olie. Anderhalf jaar rijden red je echt wel. Maar dat kun je nooit met zekerheid zeggen. En kwa roesten, je moet je auto gewoon goed bijhouden. Roesten gebeurt alleen als er ergens vocht blijf zitten. Zorg dat dit niet gebeurd. Overigens roest een F2 minder dan een F1. Ik heb zelf een F1 zonder ook maar 1 roestplekje. Mag ik vragen wat je ervoor gaat betalen? Dan is de vraag wat makkelijker te beantwoorden denk ik.
22 februari 2012 om 05:50 #17970593hijn staat bij een opel garage. en kost 1500 euro.
en ja, hij rijd als nieuw, ziet er als nieuw uit, best lekkere motor. dus is zijn geld wel waard.22 februari 2012 om 08:23 #17970594Zelfde motor als ik mijn fje had. Altijd lekker gereden ook al was die van mij dan al beetje versleten. Toen ik hem kocht een klep laten maken, maar daarna heeft die mij in twee jaar nooit laten staan. Een keer gashuisklepslang gescheurd. Maar verder altijd zonder problemen gelopen.
Toen die klep was gerepareerd was ook het olieverbruik minder. Werd gelijk van 1 op 100 (was echt niet meer normaal) naar 1 op 5000/6000.
Maar denk dat je er zeker voorlopig een leuk autootje aan hebt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.