Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › waar op letten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2009 om 22:14 #17215147
hoi
waar moet ik op letten bij een aankoop van een vectra uit 2003 met 170 op de teller het gaat om een 2.2 16 klepper dieselal vast bedankt voor de reacties
mvg marco
16 december 2009 om 22:20 #17569419als het er eentje is met een distributie ketting, goed luisteren of die niet hoorbaar is, als je het forum beetje doorleest dan zie je dat daar een hoop ^%$%# mee is. En natuurlijk even een goede testrit maken, dus drempels, snelweg enzo.
succes, heb je al wat pics van de betreffende vec?
17 december 2009 om 15:16 #17569420ja heb nog ff rond gekeken staat veel over de ketting als je hem hoord meteen vervangen
en voor de rest zijn er nog meer dingen belangrijk om naar te kijken bij z”n auto
het gaat om deze auto
17 december 2009 om 17:19 #17569421origineel gepost door marcovane
ja heb nog ff rond gekeken staat veel over de ketting als je hem hoord meteen vervangen
en voor de rest zijn er nog meer dingen belangrijk om naar te kijken bij z”n auto
het gaat om deze auto
die is wel gaaf, zie je niet vaak in die kleur.. willem kan je vast wel meer tips geven, hij is volgens mij de opel goeroe :P
17 december 2009 om 21:21 #17569422origineel gepost door marcovane
ja heb nog ff rond gekeken staat veel over de ketting als je hem hoord meteen vervangen
het gaat om deze auto
Hallo,
In wit zie je ze niet veel, vaak zijn het dan ex-politie voertuigen ;) de velgen zijn in ieder geval niet Origineel.
Waar je op moet letten:
Schokbrekers versleten.
Speling op Wielagers.
Gebroken krulveren.
Stabilisatie rubbers versleten.
Doorgeroeste uitlaatdempers.Groetjes, Joche
17 december 2009 om 21:42 #17569423pfff ex politie auto ja da hoef ik nie wie weet wat er mee gebeurd is
ja dat weet je nooit natuurlijkdie dingen die je noemt zijn dat echt kwalen van de vec-c
samen met de de ketting
hebben alle vec-c een ketting17 december 2009 om 22:03 #17569424origineel gepost door marcovane
pfff ex politie auto ja da hoef ik nie wie weet wat er mee gebeurd is
ja dat weet je nooit natuurlijkdie dingen die je noemt zijn dat echt kwalen van de vec-c
samen met de de ketting
hebben alle vec-c een kettingHallo,
Dat bedoel ik :) ;)
Ja dat zijn echt veel voorkomende kwalen bij de Vectra C, ook storingen in de Elecktronika willen wel eens voorkomen, maar dat kun je vooraf toch vaak niet zien.
Niet alle motoren, hebben een ketting.
Groetjes, Joche
17 december 2009 om 22:04 #17569425De Distributie ketting:
Het probleem met de ketting is alleen van toepassing op de 2.2 Benzine motoren.
Bij de diesel zijn er bijna nooit problemen met de Distributie ketting:
Motoren in de Vectra-C met Distrbutie ketting:
Benzine:
2.2 16V Z22SE
2.2 16V Direct Z22YH
2.8 V6 turbo Z28NETDiesel:
2.0DTi Y20DTH
2.2DTi Y22DTRDe rest is voorzien van Distributie riemen.
De 1.9 diesels zijn over het algemeen zuiniger dan de 2.0 en 2.2 Diesels.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.