Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › waar o waar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2010 om 17:24 #17218208
Iemand enige ervaring met een lekkage van een f18 versnellingsbak?(Als het de versnellingsbak wel is)
Mijne lekt maar kan niet vinden waar, Enkele fijten:
-Lekt niet tussen motor en versnellingsbak
-Linker velg(Besturuderskant) hangt helemaal onder met olie
-Als auto lang heeft stilgestaan is er een kleine lekkage te zien op de grond, Aan versnellingsbak hangt klein druppeltje olie dan,
-Heb auto al op blokken gezet en in 5de versnelling 200 gereden en nergens zie je een lekkage
-Lekt niet aan de oliekeerring van de cardan as(Niet visueel) Deze is pas vervangen tevens.
-Bovenaan geen lekkage te zienWie o wie kan me vertellen wat het nog kan zijn?
4 maart 2010 om 19:55 #17624185Rijden op blokken is niet slim….vervolgens 200 op de klok zetten is gewoon stom.
Probeer er achter te komen welke olie het is. Je hebt motorolie, bak olie en stuurbekrachtigingsolie.
Hiervan is het verschil wel te ruiken en te zien.Anders schoonmaken met remmenreiniger en blijven controleren waar de lekkage zit.
Is niet altijd gemakkelijk.
4 maart 2010 om 20:46 #17624186is boite(Bak) Olie, Nou kan ik voor 75€ een ander bakkie kopen, F18 WR Hyrdaulische koppeling(Zelfde als ik nu heb)
4 maart 2010 om 22:50 #17624187weet niet of je het zelf kan . . . maar bak wisselen is nogal een karwei.
75 euro is geen geld.
denk dat de meeste kosten gaan zitten in de arbeids kosten als je het moet laten doen.5 maart 2010 om 09:35 #17624188is het olie of is het vet uit je homokineet?
5 maart 2010 om 16:24 #17624189olie, en heb vorig jaar me 7dejaar automechanica beeindigt dus moet lukken
5 maart 2010 om 16:31 #17624190origineel gepost door Bartjex88
olie, en heb vorig jaar me 7dejaar automechanica beeindigt dus moet lukkendus zowat een autoingenieur, en dan zoiets niet vinden :o
5 maart 2010 om 16:47 #17624191origineel gepost door Bartjex88
olie, en heb vorig jaar me 7dejaar automechanica beeindigt dus moet lukkenSorry, weet niet wat je dan geleerd heb in die 7 jaar, maar 200 rijden met slechts 82 pk en niet een van de jongste auto’s ( Km stand?? ) flink planken met het gas bijna door de bodem getrapt lijkt mij niet echt slim als je niet weet waar de olielekkage vandaan komt.
Maar in ieder geval succes met het zoeken van het probleem.5 maart 2010 om 20:01 #17624192origineel gepost door GB
origineel gepost door Bartjex88
olie, en heb vorig jaar me 7dejaar automechanica beeindigt dus moet lukkenSorry, weet niet wat je dan geleerd heb in die 7 jaar, maar 200 rijden met slechts 82 pk en niet een van de jongste auto’s ( Km stand?? ) flink planken met het gas bijna door de bodem getrapt lijkt mij niet echt slim als je niet weet waar de olielekkage vandaan komt.
Maar in ieder geval succes met het zoeken van het probleem.Snelheid heeft niets te maken met leeftijd, Het is hoe je je auto behandelt, pas gas geven als olie en koelwater warm staat, en auto heeft meer dan 82pk.
5 maart 2010 om 20:21 #17624193bakolie bij je wiel…….vreemd. is het geen remolie?
5 maart 2010 om 20:27 #17624194nope,Bakolie 100% zeker
5 maart 2010 om 21:07 #17624195origineel gepost door Bartjex88
origineel gepost door GB
origineel gepost door Bartjex88
olie, en heb vorig jaar me 7dejaar automechanica beeindigt dus moet lukkenSorry, weet niet wat je dan geleerd heb in die 7 jaar, maar 200 rijden met slechts 82 pk en niet een van de jongste auto’s ( Km stand?? ) flink planken met het gas bijna door de bodem getrapt lijkt mij niet echt slim als je niet weet waar de olielekkage vandaan komt.
Maar in ieder geval succes met het zoeken van het probleem.Snelheid heeft niets te maken met leeftijd, Het is hoe je je auto behandelt, pas gas geven als olie en koelwater warm staat, en auto heeft meer dan 82pk.
Lijkt mij logisch dat een auto met bv 20.000 km op de teller toch iets minder verseleten is dan een auto met ruim 200.000 km op de teller, dan is de boel toch al iets meer versleten. maar goed het is jouw auto en gelukkig niet de mijne. Denk ook niet dat jouw auto nu opeens bv 200 pk heeft o.i.d. Daar gaat dit onderwerp dan ook niet over en nogmaals zoals vele met mij lijkt het niet verstandig om deze snelheid te rijden terwijl je NIET weet wat er aan de hand is met je auto. Zelf zou ik het niet doen als ik niet weet wat de oorzaak is ondanks dat de mijne lacht om 200 km per uur.
Succes met de oorzaak en het oplossen hiervan met je vectra.6 maart 2010 om 17:03 #17624196@ GB: Ik vloer mijn Vectra-B V6 ook nog vak zat hoor..
Deze rijdt ook nog netjes 250+km/u op top (helemaal origineel)
De motor heeft tussen de 15 en 15.5 bar compressie
olieverbruik is te verwaarlozen.
auto gekocht met 78.800km, en nu bijna 200.000km..
Deze motor is beter dan vele jongere V6en met weinig kilometers, dat is een ding die ik zeker weet..
als je motor gewoon goed onderhouden is, en je rijdt het boeletje netjes warm en laat de boel goed rustig afkoelen zal je motor er niet onder te lijden hebben hoor..
Ik heb 210km/u gereden met een Omega 2.0i uit 1990. deze had toen wel 780.000km (NAP) weg reed er niks minder om.
Gewoon GOED onderhouden.
Willem
6 maart 2010 om 18:34 #17624197mensen leer lezen, hij heeft niet 200 op de weg gereden maar auto op gebokt en dan de wielen vrij laten draaien en door gegaan tot 200, wat overigens vrij stom is, zeker bij overschakelen zit er nog al een flinke wiebel in de hele auto, als die van de blokken afdondert heb je vrij groot probleem.
ik twijfel tog egt meer aan homokineet vet, dan bakolie, boven je wielen kan er praktisch niks lekken en waar je steekassen vast aan je bak zitten is de afstand te groot om het daar te krijgen.6 maart 2010 om 18:41 #17624198het is bakolie, Rode olie! ligt aaltijd wat op de grond, en 200, vertrekken in 5de dus je moet niet schakelen, en 200 op de baan haalt ie ook hoor.
6 maart 2010 om 19:06 #17624199Euh stuurbekrachtigings olie is toch rood ?????
6 maart 2010 om 19:07 #17624200maar het reservoir blijft op peil:s
6 maart 2010 om 19:54 #17624201origineel gepost door Bartjex88
het is bakolie, Rode olie! ligt aaltijd wat op de grond, en 200, vertrekken in 5de dus je moet niet schakelen, en 200 op de baan haalt ie ook hoor.In de 4 jaar dat ik op school heb gezeten weet ik 1 ding zeker.
bak olie is niet rood. Tenzij het een automaat is.Zal idd eerder aan stuurbekrachtiging denken.
Aangezien het in je wiel zit.Haal eens 1 van de stofhoesjes los van de stuurstang kijk eens of het droog is.
origineel gepost door Bartjex88
maar het reservoir blijft op peil:sBij koude toestand of warme toestand?
6 maart 2010 om 20:14 #17624202origineel gepost door arjontje
In de 4 jaar dat ik op school heb gezeten weet ik 1 ding zeker.
bak olie is niet rood. Tenzij het een automaat is.– Originele bakolie van OPEL is ook rood..
heb nu heel wat opel bakkies in mijn handen gehad, allemaal met rode lifelong olie gevuld.
Zal idd eerder aan stuurbekrachtiging denken.
Aangezien het in je wiel zit.Haal eens 1 van de stofhoesjes los van de stuurstang kijk eens of het droog is.
niks van de stuurbekrachtigingsolie of delen van de hydrauliek hiervan komt erg dicht bij het wiel..
het zou inderdaad hooguit vanaf stuurstokje naar wiel kunnen komen.
origineel gepost door Bartjex88
maar het reservoir blijft op peil:sBij koude toestand of warme toestand? [/quote]
Bij mijn V6 verschilt het in koude of warme toestand eigenlijk niks.
officeel met warme draaiende motor na het stuur helemaal naar links en rechts gedraait te hebben..
Willem
6 maart 2010 om 20:46 #17624203oke heb veel bakken los gehad hadden geen rode olie.
laat ik nou net geen opel bak open gehad hebben :PBij mijn verschilt het pijl wel van de stuurbekrachtigingsolie als hij koud of warm is.
6 maart 2010 om 20:57 #17624204AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad ben in een manuele versn bak
ook nog nooit rooie olie tegen gekomenwel in automaat bakken en of stuurbekrachtiging
maar kan best zijn dat iemand n x de verkeerde olie in jou manuele bak heeft gekiept:o
dus onmogelijk is t niet;)
6 maart 2010 om 21:02 #17624205idd zowel stuurbekrachtiging als bakolie zijn allebei rood.
6 maart 2010 om 21:04 #17624206origineel gepost door arjontje
oke heb veel bakken los gehad hadden geen rode olie.
laat ik nou net geen opel bak open gehad hebben :PBij mijn verschilt het pijl wel van de stuurbekrachtigingsolie als hij koud of warm is.
Klopt ook wel dat de meeste handbakken gewoon gele of lichtbruine olie erin hebben (meestal zwart na 10 jaar).
Maar opel gebruikt zeker vanaf 1994 altijd rode olie die een leven lang mee zou moeten gaan, deze blijft dan ook zijn hele leven wel redelijk rood..
Dit geld niet voor de F23 F25 F28 F35 bakken, hierin zit wel geel / goudbruine olie.
Mijn stuurbekrachtiging staat:
koud met stilstaande motor op MAX,
bij warme stilstaande motor iets boven MAX,
bij Warme Draaiende motor iets onder MAX,
en bij koude draaiende motor iets boven MAXDus altijd wel bij max, al bijna 6 jaar lang, olie is ook nog mooi rood.
Willem
6 maart 2010 om 21:10 #17624207AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad :o
tjah zulke nieuwe auto,s heb ik nog geen bakolie van ververstzo heel lang heb ik ook nog geen jonge auto erbij
meest had/heb ik oudere dingen;)maar zou dus best bak olie kunnen zijn
:hmmz:hmmz6 maart 2010 om 21:15 #17624208origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Bartjex88
het is bakolie, Rode olie! ligt aaltijd wat op de grond, en 200, vertrekken in 5de dus je moet niet schakelen, en 200 op de baan haalt ie ook hoor.In de 4 jaar dat ik op school heb gezeten weet ik 1 ding zeker.
bak olie is niet rood. Tenzij het een automaat is.Zal idd eerder aan stuurbekrachtiging denken.
Aangezien het in je wiel zit.Haal eens 1 van de stofhoesjes los van de stuurstang kijk eens of het droog is.
origineel gepost door Bartjex88
maar het reservoir blijft op peil:sBij koude toestand of warme toestand?
mijn bakolie origineel gm is rood,heb hem bijgevuld nadat ik oliekeerring heb vervangen, en warme toestand lekkage
mss iemand die mee kan kijken? ik kan afkomen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.