waar kan dit aan liggen.

Forumindex Forums Modellen Astra waar kan dit aan liggen.

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    bjornspiering
    Deelnemer

als ik mijn astra G start dan wil die nog w eens dat de toeren tussen de 1 en 2 duizend toeren blijft hangen.
      als ik een keer flink gas geeft dan wil die meestal wel dalen naar waar die hoort als die stationeer loopt. dat is normaal 1000 toeren neem ik aan?
      kan het zijn dat die EGR blijft haken ofzo want die is toen een keer schoon gemaakt.
      maar ik weet niet of dat het probleem weer is.

b07

stationair hoort die rond de 800 toeren te draaien bij warme motor.

het zou je egr kunnen zijn, ikzelf spuit me egr klep altijd in met wd 40 na het schoon maken en, beweeg de klep een paar keer op en neer zodat die goed ingevet is en soepel kan bewegen.

schommelt je toerental heen en weer?
        dan is het waarschijnlijk valse lucht.

wim-v6
        Deelnemer

kan in de EGR zitten, kan ook de gasklep zijn welke deze storing veroorzaakt

Willem

Kdebruijn

Is het toevallig een 1.6 8v?

Doet de mijne ook wel eens als ik hem start en meteen wegrijd dan wil hij stationair wel eens rond de 2000 toeren lopen.. tot je een paar honderd meter gereden heb..

Wacht je een paar minuten na het starten dan valt hij bij koude motor gewoon terug naar 1100 toeren..

Heb wel vaker gehoord van verschillende mensen dat ze dat hebben.. komt vaker voor blijkbaar..

Astra F Vaassen
            Deelnemer

Men astra f 1.6 8v heeft het nu de laatste tijd ook soms, dat hij oppeens hoger in toeren gaat als je stilstaat, alleen in het begin,
              nooit als die warm gereden is.

bjornspiering
              Deelnemer

het is een 1.6 16V XEL pas een revisie gehad maar kan zijn dat de EGR het doet want die zat toen ook vast misschien dat die toch moet worden vervangen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.