Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › waar is wim v6??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2010 om 12:47 #17217125
Anoniem
1 January 1970he wim heb nu n vage storing
af en toen valt m,n vec “dood”
blijft wel stationair lopen maar kan geen gas geven
doe ik dan van t contact en dan opnieuw starten
dan kan ik weer gewoon rijdenalleen wel kleine stotering af en toe??
heb hem uit laten lezen en dat gaf 3 meldingen
1 misfire cilinder 4
2 fout in gaspedaal
3 fout in gasklephuisvermoeden van de dealer
mischien nokkenas sensor
iemand nog ervaring met deze storingen ?????en tips wat te doen??
uiteraard ga ik nog even naar die sensor kijken maar anders moet die toch ff naar de dealert:hmmz
vec is van 2002 motor is een z18xe
en ding loopt ook op lpg6 februari 2010 om 13:05 #17605952en heeft de auto dezelfde kwalen zowel op LPG als op Benzine?
6 februari 2010 om 13:55 #176059531 Misfire Cilinder 4, betekend dat cilinder 4 overslaat (ontsteking of geen brandstof aanvoer..
2 Fout in gaspedaal: Correspondeert niet met gegevens computer of met gasklep
3 Fout in Gasklephuis: Correspondeert niet met Computer of met Gaspedaal.
Grote kans dat gasklephuis ernstig vervuild is of zelfs defect.
En de Opel Dealer had wel eens de waarden van de gaspedaal sensor kunnen nachecken..
en inderdaad is dit zowel op LPG als op Benzine of alleen bij een van bijde.
Willem
6 februari 2010 om 13:58 #17605954z18xe heeft zowiezo géén gaskabel.
6 februari 2010 om 14:01 #17605955Klopt is E-gas, of Drive by Wire systeem hoe ze het ook noemen.
willem
6 februari 2010 om 14:07 #17605956zou misschien kabel breuk kunnen zijn of iets lomps als gaspedaal kapot ;).
jah . . . je weet het niet :sleeping
6 februari 2010 om 14:19 #17605957Gaspedaal sensor schijn GOED PRIJZIG te zijn..
De Gaskleppen willen wel blijven plakken door vervuiling…
Maargoed heb alleen een LPG verzie in onderhoud en bij die is en blijft alles brandschoon..
We hebben wel problemen gehad met verstopte benzine injectoren en injectorraisl, en daarbij een Drukreglaar kapot..
Ook het LPG verdeelhuis is al gereinigd.
Motor loopt als een nieuwe..
Deze motortjes doen mij altijd denken aan zo’n Duw grasmaaier, zit ook altijd zo’n rare kap over de motor:
je kan ook eens kijken naar slechte massa op de motor, hebben we ook gehad met deze Vectra..en daarom een extra kabel aangelegd, op laatste foto zie je de bruine kabel lopen.
Bekabeling gas injectoren is ook niet alles:
Willem
6 februari 2010 om 15:15 #17605958Anoniem
1 January 1970dat die “dood” valt heb ik enkel nog maar
op gas meegemaaktmaar dat die licht stoterd
dat doet die op gas en op benzinet vreemde is
dat die dit verschijbsel eerder nooit had
maar t komt nu wel steeds vaker voorvanmorgen van hoogezand heen en weer enschede
ik denk 7/8 xnu net weer ff gereden en stotterd bijna niet meer
dus t is n storing die niet constant is
das vervelend
want dan was t makelijker zoekenanyway
ik zal naar t gasklephuis kijkenen anders moet die toch maar naar de garage
met die oude dingen waar ik altijd in reed
heb ik nooit n auto naar de garage gehadmaar kom nu op t punt dat het te moeilijk word
zonder uitlees apperatuur:hmmz:thumbdown7 februari 2010 om 10:49 #17605959Anoniem
1 January 1970niemadn dit eerder meegemaakt:o:o
ik heb altijd vreemde gevallen:thumbdown:o;)
7 februari 2010 om 10:53 #17605960Met deze kan je opzich ook een hoop zelf.
het verdelerhuis van de LPG wil ook wel vervuilen, er staan op internet wel omschrijvingen hoe te doen..
Bijn Buurman is ook een NO NO in auto technisk, maar heeft zelfs aan zijn LPG install lopen klooien met zo’n handleiding van internet..
Ik ga dan uit van een NECAM-KOLTEC installatie.
Controleer eerst de Gasklep.
Injectorrails kan ook ernstig vervuilen, bij de Z18XE , maar dan moet ie op LPG wel goed rijden.
Willem
7 februari 2010 om 11:45 #17605961Ik heb deze storing al een paar x meegemaakt. is de auto op live data uitgelezen ? meestal doet 1 van de gaspedaal sensoren niet lekker mee , oorzaak is in de meeste gevallen de gaspedaal sensor en ook wil er wel een draadbreuk in de bedrading van de gasklepsensor naar de ecu zitten
7 februari 2010 om 12:00 #17605962Anoniem
1 January 1970origineel gepost door stellema
Ik heb deze storing al een paar x meegemaakt. is de auto op live data uitgelezen ? meestal doet 1 van de gaspedaal sensoren niet lekker mee , oorzaak is in de meeste gevallen de gaspedaal sensor en ook wil er wel een draadbreuk in de bedrading van de gasklepsensor naar de ecu zittenhoe die uitgelezen is???
tjah met zo,n uitleez aperaat
maar wat live data inhoudik kon me tot nog toe best redden met al m,n auto,s
enkel zit der in die nieuwe dingen zo,n bult elektronica
maar ga van de week ff wat dingetjes nalopen die hier gepost zijnzoals reinigen van gas verdeelblok
gasklep huis
mischien gelijk carterventlatie ff opboren
enzt vreemde is heb gisteravond
ook nog dik 50 km gereden 25 heen 25 teruggeen enkel probleem:hmmz:o
had liever n constante storing;)
7 februari 2010 om 12:04 #17605963Een constante fout is inderdaad makkelijker maar geen fout is nog beter . Live data houd in dat je de waarden kunt uitlezen dus in jou geval kun je het voltage verschil in de meetblokken bekijken terwijl je je gaspedaal indrukt
7 februari 2010 om 12:07 #17605964Anoniem
1 January 1970origineel gepost door stellema
Een constante fout is inderdaad makkelijker maar geen fout is nog beter . Live data houd in dat je de waarden kunt uitlezen dus in jou geval kun je het voltage verschil in de meetblokken bekijken terwijl je je gaspedaal indruktok tjah geen idee hij heft enkel gekeken naar de foutmeldingen bij draaiende motor;)
maar daarvoor zou ik dan toch bij n dealer moeten zijn
want heb zelf geen uitleez apperatuurwel al naar gekeken maar of t moet vie n labtop
of is erg duur:hmmz:hmmz:hmmztjah :hmmz:hmmz
7 februari 2010 om 12:09 #17605965niet iemand in je buurt met OP-Com of Tech2 die m live kan uitlezen..
willem
7 februari 2010 om 12:10 #17605966anders even een opcom setje kopen . . . zijn ook maar 20 euro.
en daar kun je best veel mee uitlezen hoor.of heb je geen laptop?
ik heb voor 3 tientjes een PII 400 mhz laptopje gekocht op marktplaats.
En zelfs daar draait het op.
12 februari 2010 om 07:54 #17605967Anoniem
maar heb nu een paar dagen enkel op benzine gereden
en eigenlijk geen problemendus zal t heel waarschijnlijk toch in t gas circuit moeten zoeken
maar es ff wat zoeken op coltec inderdaad zien of ik daar verder meekom???
tot zover al bedankt voor de info,s:thumbup
12 februari 2010 om 08:56 #17605968dan moet je even kijken op http://members.home.nl/opeltje .
die gast heeft daar de diagnose beschrijving op staan voor Koltec Necam systemen.
12 februari 2010 om 09:09 #17605969Je kan ook even kijken op verdampere.nl.
Kees is ook best behulpzaam.12 februari 2010 om 16:14 #17605970Ik heb een Koltec necam systeem. Necam staat op de gas schakelaar. Geldt het zelf diagnose systeem die op member.opeltje staat ook voor mijn gas systeem?
12 februari 2010 om 17:39 #17605971waarschijnlijk wel.
moet je even je LPG-wissel schakelaar uit je dashboard trekken.
Als het goed is, zit daar een los stekkertje.Als je die met een stuk draad ergens naar een massa punt legt (bv de rand van je sigarettenaansteker)
Dan gaat het lampje in de schakelaar knipper codes geven.succes
13 februari 2010 om 14:30 #17605972Ik heb telefonisch contact gehad met verdampere.nl . Dankzij hem weet ik dat mijn grijze draad voor de zelfdiagnose zit bij de verzekeringen onder de stuur.
De grijze draad zit dus niet altijd onder de schakelaar!
Dit schijnt bij de nieuwe systemen zo te zijn.
Bij mij zat er een stekker los met meerdere draden erop, met een daarvan een grijze. Als ik de masse op deze kabel zet en de sleutel omdraai, dan krijg ik eerst een oranje lamp te zien (niet knipperend maar permanent). Verolgens slaat het over naar rood. Wederom knippert het niet maar blijft het rood. Dit betekent dus dat er geen foutcodes zijn volgens mij?
13 februari 2010 om 15:36 #17605973tja mijn Koltec systeempje was van ’98.
vind ik nou toch ook niet zo nieuw meer.En inderdaad, grijze draad.
Heb die auto al 1,5 jaar niet meer, dus kon het niet checken ;).13 februari 2010 om 16:25 #17605974Klopt het dat er dan geen storing is in mijn gassysteem als het rode lampje blijft branden.
groeten
13 februari 2010 om 17:48 #17605975ligt eraan, na het uitlezen wist deze de storing.
sluit je naderhand nog een keer de grijze draad aan de massa, dan issie weg. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.