Waar is dit middeltje voor bedoeld?

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Waar is dit middeltje voor bedoeld?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    rinus747
    Deelnemer

Op een explosie tekening van koppeling en bijbehorende bediening kom ik een klein flesje tegen. Opel nummer 1510181

Waar dient dat middeltje voor? Weet iemand dit?

Betreft: Zafira A, Z18XE, F17, met hydraulische koppelingspers.

Is bijvoorbeeld ook op ebay te vinden als

Orginal Opel Dichtungsmasse,Dichtmittel Nr.1510181

Zie op ebay http://www.ebay.co.uk/itm/380362496036#shId” onclick=”window.open(this.href);return false;

Groeten Rinus

GTS Power
      Deelnemer

lijkt mij vloeibare pakking :thumbup

rinus747
        Deelnemer

MMMM

Maar???…..Is er dan ergens vloeibare pakking nodig in het koppelingshuis? Of bij de de hydraulische koppelingspers? Waar zit dat spul dan?

Groeten Rinus

Vinci
          Deelnemer

Is een dichtmiddel, soort vloeibare pakking inderdaad, maar meestal voor de carter pakking, lager schalen enz. Denk niet echt voor de koppeling zelf toch? Waar staat dat??

rinus747
            Deelnemer

Hi Vinci

Ik zag het gewoon staan op de explosie tekening waarop ook de koppelingsplaten en het hydraulisch bediende aandruklager staat. Ik kan me niet goed voorstellen waar het zou moeten zitten, maar omdat het op die tekening er bij staat zal het daar toch wel thuis horen.

Weet iemand misschien of de achterkant van het druklager misschien tegen het versnellingshuis moet worden “geplakt”/afgedicht? Bijvoorbeeld om lekkende transmissie olie tegen te houden? Rond de as zit trouwens ook al een O-ring ter afdichting, maar ik heb nog niets gedemonteerd. Wil weerst weten hoe het weer in elkaar gaat ;) en of ik alle middeltjes daarvoor heb ;)

Groeten Rinus

Vinci
              Deelnemer

Weinig over te vinden, misschien ergens heeeel lief een poppetje bij de dealer aanspreken…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.