Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Waar hing de getrag 265 eigenlijk achter?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2013 om 20:04 #17260112
Ik heb mijn opel monza A1 uit 1982 met een 2.8H blok (ook op kenteken) uit elkaar getrokken, en tot mijn blijde verrassing trof ik daar dit aan:
Ik had een 240 verwacht. Maar is deze bak wel origineel achter zo’n blok geleverd? Ik dacht dat die dingen alleen maar achter de 3.0 E werden gezet en dan alleen als duurdere optie oid?
Of beschouwde men bij opel de 2.8H ook als hoogvermogensblok en dat daar een zwaardere bak achter moest?
Er is zo te zien nooit echt geklooid met de wagen en alles ziet er nog origineel uit.
20 augustus 2013 om 21:26 #18168263a1.5 had altijd een 265 als hij orgineel met een 5 bak geleverd werd :thumb
20 augustus 2013 om 22:05 #18168264@opelforever wrote:
a1.5 had altijd een 265 als hij orgineel met een 5 bak geleverd werd :thumb
Dat is leuke info :) Snapte er al niks van. Heb een aantal van die A1,5s onder handen gehad met handbak en nog nooit zo’n ding tegen gekomen :D
Ding heeft wel wat aandacht nodig, maar dat zien we later wel. Kom nog wel weer op een zaterdag aanwaaien :)
22 augustus 2013 om 08:30 #18168265Volgens mij werdt de 240 pas bij de a2 geleverd.
22 augustus 2013 om 15:42 #18168262Ik had een 86er a2 optieloos ding met 30le met lu-jetronic. Daar zat ook een 265 onder…
22 augustus 2013 om 20:16 #18168266okee bij een 3.0E altijd maar a 1.5 ook bij een 2.5E 2.8Sen 3.0S bij a2 2.5E en de 4 cil die hadden een 240 erachter
22 augustus 2013 om 20:59 #18168267Ik kan het op de foto slecht zien, maar is dit een 265 met een vast bell house?
27 augustus 2013 om 00:59 #18168268@2000 wrote:
Ik kan het op de foto slecht zien, maar is dit een 265 met een vast bell house?
Nee, deze kan los door 4 moeren los te draaien. Denk tenminste dat het het er 4 zijn, want heb hem na het schoonmaken niet echt goed bekeken. Ben nu nog te druk met het bekende laswerk rond de veerpoten :swear
Kort samengevat, ik was bezig met een monza A1,5 op LPG. Blok ging 2 weken na de keuring kaduuk (had 2 jaar aan de wagen gewerkt) en had naast het blok nog wat plaatwerk nodig waaronder een compleet redelijk gaaf (links) achter paneel omdat ik niks fatsoenlijks meer kon maken van de spatbordranden. Dus voor weinig een donor gekocht. En monza A1,5 2.8S met op elke paneel wel rot. Maar wel benzine op kenteken en geen LPG.
Helaas kwam de regering met het fijne idee dat LPG buiten de boot ging vallen, en ben ik de “donor” maar eens goed gaan inspecteren. Deze bleek helemaal niet zo slecht te zijn, en daarnaast voor weinig geld 2 deuren, een achterklep, een motorkap en compleet goed interieur op de kop kunnen tikken. Alles in dezelfde kleur.
En bij het volledig demonteren van die donor kwam ik deze bak tegen. Dus de donor gaat maar de hoofdwagen worden aangezien ik alleen maar de poten hoef te lassen, nieuwe panelen (al in de juiste kleur) moet monteren en klaar is kees.
Nu alleen nog een fatsoenlijke 30E zien te vinden (of liever een C30NE) en dan heb ik een mooie A1,5 met schuifdak, een 265 + sperr diff op benzine en vrijwel compleet origineel :)
Achter de groene bult staat het oude projectje.Moet nog maar even zien hoe en wat. Eerst moet dat groene ding klaar zijn qua laswerk en dan maar eens zien wat waar in gaat.
28 augustus 2013 om 18:34 #18168269Jou oude projecje is toch mijn ouwe monza???,mis dat ding soms best wel reed echt verdomd lekker
28 augustus 2013 om 21:35 #18168270Nee, die wagen heb ik wel 90% het werk van gedaan maar was niet van mij. Daarmee heb ik op andermans kosten wat kennis en kunde op kunnen doen :)
Als het goed is kachelt ie nog wel rond.
Dit is mijn project wagen:
En dit de donor:
Maar ik heb geen zin in omkeuren en al die ellende. En omdat ik mazzel heb gehad met plaatwerk kan ik die groene in een behoorlijk goede staat krijgen. Al sprongen de tranen wel in mijn ogen toen ik de driehoek aan de bestuurderskant los haalde, 1 grote krokante toestand. Maar gaat goed komen :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.