Waar erger jij je nou aan in het verkeer.

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Waar erger jij je nou aan in het verkeer.

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 135)
  • Auteur
    wim-v6
    Deelnemer

dat zou ook automatisch moeten zijn inderdaad

maar voor de meeste is dat moeilijk

en ik weet niet of je er op gelet hebt, maar hoe dikker de auto, hoe meer pijn het doet om richting aan te geven..

Tja, luxe, daar word je erg lui en lax door blijkbaar…

Willem

champo
      Deelnemer

Ik moet toegeven dat als ik op de snelweg zit en er voor de rest geen “snel” verkeer achter me zit,dat de knipper dan maar 2 of misschien 3x knippert. Als er wel wat achter me zit die duidelijk sneller wil doe ik mijn knipper eerder en langer aan zodat hij alvast gas kan geven. Ander moet ik weer vertragen voor een langzamere rechts rijder voor ik hem inhaal.

Het is gewoon te druk in het verkeer.

Jerremy
        Deelnemer

Mensen die afval uit hun auto, of vanaf fiets/brommer de berm ingooien of op de rij-baan gooien. Mensen die dieren (perongeluk) aanrijden, uitstappen en naar hun auto kijken of er geen schade is, en dan instappen en doorrijden. Het zal jouw huisdier o.i.d. maar zijn. En bedankt. En haantjes gedrag en mensen die zich laten uitlokken om een ander er altijd maar uit te rijden en voor te blijven op de openbare weg, die zich zelf met hun auto altijd maar moeten bewijzen, van; “kijk hij kan wel hard hoor ! ” Laat je je dan ff een partij beetnemen. Daar kan ik me aan ergeren.

Veel posten hier ware waslijsten met waar ze zich aan ergeren. Zelf zijn het allemaal perfecte chauffeurs.. Blijkbaar ;)
          Kan me nog wel is verjaardagen herinneren waar het ook hierover gaat. Sommige lopen rood aan van opwinding en gaan steeds harder praten. Hoe erg kan iets je beheersen vraag ik me dan af.

Verder erger ik me niet te veel aan de minder fijne zaken die zich voordoen in het verkeer, dat is slecht voor je hart, en doorgaans leef je dan stukken korter.

Rooie Richie
          Deelnemer

Als vrachtwagenchauffeur erger ik me aan mensen, die voor me vrachtwagen schieten, omdat ze zich ergeren, dat ik me werk doe. Op zich mogen ze me best raken, maar moeten zich wel beseffen, dat je met 40 á 50 ton op de weg, niet zo snel kan afremmen. Komt er nog eens bij, dat ik regelmatig brandbaar, giftig of bijtende vloeistof vervoer. Daar wil je geen ongeluk mee hebben. Een beetje meer respect voor de chauffeurs en uiteraard zitten er tussen de chauffeurs ook aso’s, maar daar hebben andere chauffeurs net zo last van…… Ik probeer ook altijd me snelheid op 83 – 84 km/h te houden en ik haal in bij ruim gelegenheid, dan gaat ik naar de 90 km/h. als je met 8 – 10 km/h verschil inhaal, dan gaat dat aardig snel, geen reden, om me zielig terug te pakken, als ik weer rechts rij…..
            Als automobilist erger ik me eigen niet zo….

imported_wesley

conclusie, de meeste hier zijn zelf de veroorzakers:jerry

de 1 heeft altijd haast op de linkerbaan, terwijl de ander redelijk netjes 130 rijd…
              de ander gebruikt geen knipperlichten.
              weer een ander denkt bij een stoplicht op de linkerbaan sneller te zijn.
              kom maar naast me staan met mijn mercedes vito, lol
              3.0 v6 cdi is standaard 204 pk met 440 NM, deze is ook nog is gechipped en zit nu rond de 250 pk en 625 NM.
              80% van jullie houd dat niet eens bij op topsnelheid:agent

ik zal het zelf ook maar zeggen, ben zelf ook niet de netste rijder.
              rij regelmatig veel te hard, ben vaak te zwaar geladen met verschillende auto’s. ow en bel ook regelmatig niet handsfree…
              maarja parrots en nokia gaat niet samen:P

wim-v6
              Deelnemer

Al geprobeert, Vito Chipped V6

als het een automaat is is het zelfs makkelijker dan als je een handgeschakelde V6 CDI hebt.

en de topsnelheid???

ga jij niet redden met je Roestgevoelige stuk MB schroot…. (spreek uit ervaring, we hebben op de zaak maar 12 nieuwe vito’s).

en ja, ook V6 CDi’s

allemaal dezelfde ellende!!

oja, onze V6 CDI’s zien eruit zoals een V6 CDi eruit hoort te zien, gewoon hetzelfde als een kale 109CD, dus met standaard Stalen wielen met dopjes, zwarte bumpers ZONDER mistlampen en bocht verlichting, en alle 2 handgeschakeld, en zonder type aanduiding..

Gemiddeld GOED C20XE-tje rijdt je bij het stoplicht het snot voor de ogen, op top red je het zowiezo niet tegen de V6-en..

Maargoed, er staat een Ster op de Gril, dus ja dan ben je de koning he….

haha..

zie ze zo allemaal rijden, beetje schuin in de stoel van een VITO (lees Stoer hoor, een Busje) met een gestrekt armpie, op het bovenste stukje stuurwiel, en met de andere hand aan het bellen omdat de Carkit weer eens niet werkt (maakt daarbij niet uit of ie van MB zelf is of van Parrot blijkbaar), en zo de hele dag een beetje autotjes pesten (snijden, linjks gaan staan omdat ze denken dat iedereen wil sporten tegen ze, en dan vol weg knallen en dan denken dat je gewonnen hebt terwijl de andere auto gewoon rustig weg rijdt).

Ik rijdt zelf ook MB van de Zaak, maar dan iets groter langer en zwaarder…

doe mij maar een ster in de vooruit, beter dan de ster in de gril….

Mercedes was een mooi merkt, tot en met de W124 W126 en W201

het hierboven beschreven gedrag komt niet alleen voor bij bestuurders van een MB Vito / Viano, maar ook vaak bij de bestuurders van de VW transporter / Caravelle, een enkele Vivaro / trafic / interstar…

Dan ben ik niet eens Heel netjes en al zeker geen regeltjes figuur of greiten wollen sok in het verkeer, ik houd ook wel van door rijden, maar wel op een VEEL veiliger manier….

kijk een kort recht stukkie etteren met iemand die een mooie sport kan zijn is ook niet erg, mits de ruimte en drukte het toelaat, maar ga niet door in extremen, heb ik ooit wel eens gedaan , maar dat gebeurt echt niet meer.

M’n tegestander (VW 1.8T-rijder met zeer groot EGO) haalde zover door dat ie van de weg is geraakt, gelukkig zonder schade..

Willem

Rens_Corsa

mensen die op het laatste moment ritsen,met een rotgang aan komen rijden,en hem er tussen proppen.
                  bij mij hebben ze het alleen nog nooit voor elkaar gehad :fy1

wim-v6
                  Deelnemer

origineel gepost door Rens_Corsa
                    mensen die op het laatste moment ritsen,met een rotgang aan komen rijden,en hem er tussen proppen.
                    bij mij hebben ze het alleen nog nooit voor elkaar gehad :fy1

Tja tis net hoe je het bekijkt..

je MAG de hele invoeg strook gebruiken.

en ja, dat je met een Teringgang aan komt racen op zo’n moment is niet goed natuurlijk, en ertussen prakken ook niet..

vaak houden automobilisten van begin tot eind zowat heel de baan dicht door slecht max 1 meter van elkaar af te rijden, zo kan je ook niet echt lekker invoegen.

ik rol meestal langzaam op de lege invoegstrook tot ik een mooi plekje heb gevonden waar ik dan WEL tussen pas, dit natuurlijk tot ergernis van de mensen waar ik er niet tussen kon en mocht omdat ze dan mischien 1 seconde later aankomen op de plek waar ik rijdt op dat moment..

Wie is hier dan Asociaal???

Ik vind de mensen in de File die je geen plekje gunnen in de zelfde rij als waar zei in staan..

wat trouwens ook iri is, en daar heb ik dagelijks mee te maken, is dat op een invoegstrook die overloopt naar uitvoegstrook, het verkeer vanaf het eerste blokje massal wil invoegen op de snelgweg, zodat ik dus stilsta voor jan met de korte achternaam terwijl als ze met gepaste snelheid doorrijden makkelijk een plekje in de rij kunnen vinden..

Willem

imported_wesley

@ wim, het is eigenlijk een viano, dus de luxe uitvoering van een vito.
                      alles mee gespoten, electrisch en leer erin.
                      zitten alleen geen banken achter meer in. een alleen een lege laadvloer. en 2 er zijn er zat die het toch niet halen om me in te halen. pas na de 190 komen de meeste me voorbij.
                      tot nu toe heb ik 220 op de teller gehad en zat nog wel iets meer in.
                      maar dat gaat heel langzaam, vergeet niet dat een viano een stuk zwaarder is als een vito.
                      maar de meeste verwachten niet dat een bus zo vlot is, 0-100 is te halen binnen 8 seconden. menig c20xe rijder die dat niet haalt..

en een stuk schroot, lol zo een viano full options kost gemiddeld meer als een vectra full options en rijd net zo luxe en comfortabel.
                      de vorige viano had wel 450.000 km erop staan en totaal geen gezeur gehad ermee, kan ik niet zeggen van de vivaro’s die ik gehad heb… heb trouwens ook nog weinig vectra’s gezien met zulke km standen. en met mercedes zijn die km’s toch eerder regelmaat dan uitzondering. mijn vader had van de zaak een mb E220 cdi met meer als 1,2 miljoen km erop toen die wegging. bij 960.000 km kwam de 1e drukgroep eruit omdat die versleten was…
                      nu rijd mijn vader wel rustiger als ik, die mb heeft nooit harder gereden als 150, hahaha
                      en carkits, heb er nu een nokia ckw-15 en gezeik is voorbij..

en koning met een mercedes?? :jerry
                      iedereen denkt dat als ie met een dure auto rijd dat ie koning is.

ik lees alleen hier de reactie’s van de meeste en kom tot de conclusie dat het altijd aan een ander ligt en nooit aan hunzelf…

en dan maakt het mij echt niet uit wat voor auto je rijd..
                      de mercedes is voor het werk.
                      ik heb zelf ook meerdere gsi’tjes en golfjes gti gehad.
                      ik heb nu voor de fun een calibra turbo(under construction) en rij de rest van de tijd in wat ik tegen kom voor een leuke prijs en er leuk uitziet.. nu dus een nette corrado g60:cool:
                      er zijn bij andere merken wel een paar mooie modellen, die ik best zou willen rijden.. volgende daily word een dodge ram srt10, kan ik me de calibra meenemen op een aanhanger als ik ergens wil rijdenking:

wim-v6
                      Deelnemer

Ik heb het met name over MB schroot ivm de kwaliteit van de Carroserie en onderstellen.

Bij Alle Vito’s bij ons op het werk zijn er problemen met betrekking tot roest, electrische problemen (met name de motorregeling van bijde V6 CDi’s en Centrale vergrendelingen van de ALLE vito’s (gaan spontaan van slot af s’nachts)

Nu wil het geval dat om iedere +/- 75.000km de onderstellen beginnen te klapperen en te rammelen, 2 van de vito’s remmen scheef, mercedes komt daar niet uit (bijde 99er 115CDi’s).

en ja, zo nu en dan valt er een deurruit kapot in de deur door het een en ander wat afbreek in het raam mechaniek (electrische ramen met comfort sluiting).

we hebben ze van 2007 t/m 2010, allemaal van buiten het kaalste van het kaalste, maar wel enige luxe in de bussen..

ik heb er dus niet zo’n hoge pet op van die apparaten.

Ik ben niet de enige hier, ik ken wat eigen ondernemers die spijt als haar op hun hoofd hebben dat ze hun ”oude vito” heb verrolen voor deze ”nieuwe vito”

daar de oude vito eigenlijk nooit wat mankeerd (zolang er geen poespas op zit).

als ze rijden rijden ze wel lekker….

Bij de Weg, had het over een GOEDE C20XE….

Willem

imported_wesley

ik ben nu bezig met de 2e vito en heb nergens last van. dus misschien ook wel mazzel..

ik had het ook niet over een goede of slechte c20xe, maar over de gemiddelde bestuurder…
                          de meeste bestuurders kunnen niet fatsoenlijk sprinten met zo een auto… er zijn er hier op het forum die dat zeker wel kunnen, maar de meeste mensen zeer zeker niet…

wim-v6
                          Deelnemer

Ja dat zijn die sjonnies, die ”denken” dat ze snel zijn bedoel je..

ach, ik houd me rustig over het algmeen en verplaats mij op redelijk gemak, door het verkeer.

ik zie ze alleemaal bij het soptliht vandaan knallen als idioten, om vervolgens bij het volgende stoplicht met zijn alleen weer zo’n spurt te trekken haha..

meestal als ik dan lekker aan kom rollen is het licht weer groen en kan ik doorrijden, en ben ik net zo ver als hun.

Willem

imported_wesley

het hoeven niet eens de sjonnies zijn, want dan kan je de helft van het forum eronder laten vallen, hahaha:jerry

ik rij redelijk door idd. maar ik reageerde hier vooral op de mensen die zich ergeren aan sommige dingen, vaak zijn ze zelf de oorzaak van de ergenissen, als ze iets rustiger gaan rijden zien ze vanzelf wel dat ze ook minder ergenissen hebben op de weg..
                              ik rij met alles wat een paar wielen een motor en een stuur heeft.
                              dus van auto/bus tot vrachtwagen.
                              ik snap sommige dingen die ze opnoemen best wel, alleen ze hebben vaak niet door dat ze zelf net zo zijn.
                              laat ze eerst is naar zichzelf kijken en dan pas naar anderen kijken…

om een voorbeeld te geven:

ik heb wel is gehad dat ik met 240 over de snelweg knalde en op het laatste moment een ander hem ervoor gooit, lang leven goede remmen:wors dan kan ik die man wel een ergenis vinden, maar als ik geen 240 gereden had was het ook niet gebeurd…

wim-v6
                              Deelnemer

de meeste dingen die zit ik hier wel op te sommen, maar de meeste dingen maak ik me niet heel druk meer.

Meestal is het mijn Bijrijder die zich er meer op druk zit te maken dan ikzelf.

heb nu al best wat Vreemde capriolen meegemaakt zeg maar, in mijn korte (8 jaar) dat ik Chauffeur ben.

dan rijdt ik wel voornamelijk stadswerk, en veel met een combi. (MB-Atego 170pk 8m30 + Groenewegen schamel aanhanger 20cca6 7m70), en dan merk je wel dat mensen heel erg gauw geneigd zijn rare cariolen uit te halen, gaat allemaal niet vlot genoeg (afgeladen is ie niet vooruit te branden (zoals het een MB zware bedrijfswagen (ook wel neckermann genaamd) betaamd uiteraard) enige wat ie snel doet is wegroesten :vertag), dan word je zelfs over stoepen, en fietspaden ingehaald..

dat zijn dan ook voornamelijk, dikke leasebakken, Bestelbusjes van de bovengenoemde 2 merken, en Golfjes (liefst jongere GTi’s en R32’s met een bepaald type HEEL FOUT VOLK (mag niet generaliseren) erin.

Daar kan ik me wel druk om maken, zeker als het om veiligheid van fietsers en voetgangers (vooral kinderen) gaat…

voor de rest moet ik eigenlijk alleen maar lachen..

Ik kom meestal een minuut of 2 later aan als iemand die naar zeggen ”vlot” rijdt.

Willem

jermir

mercedes is idd erg gevoelig voor roest op de meest rare plekken , we zien t vaak op de zaak als we die dingen moeten spuiten en schade herstel.

dingen roesten onder je reet vandaan.

is trouwens hetzelfde met de e klasse en ook nog andere types.

zo heeft ieder merk ze ding.

en ja wat aso rijgedrag betreft, kan er weinig van zeggen want zelf doe ik het ook soms.

merk wel dat ik met de corsa tr rustig rij maar met de bmw rij ik vaak gewoon te hard en dan zit je al snel te bumper kleven.

1 ding doe ik nooit en dat is door rood rijden, dat vind ik gewoon niet kunnen.

en als ik op de motor zit denk ik ook maar aan 1 ding en dat is gasgeven, tis fout ik weet t maar t gebeurt gewoon en de boetes zijn voor mij.

iedereen hier rijd te hard , hoeveel topics zijn er wel niet over auto`s opvoeren etc etc.

niemand heeft een corsa a c20let om zich netjes aan de snelheid te houden……….

eerste-opel
                                  Deelnemer

Ik heb nu mijn auto een dikke 7 maanden en wat kan een mens zich vlot ergeren zich. Mij is het ook gelukt.
                                    Hieronder maar even een lijstje en dan ben ik niet eens een dagelijks gebruiker van de auto (slecht weer rijder zogezegd of verdere afstanden natuurlijk).

– Fietsers die zonder verlichting rijden omdat de bestuurder toch de schuld krijgt, of je nou van links, rechts, voor, achter of bij wijze vanuit de lucht komt vallen maakt niet uit, jij bent aansprakelijk.
                                    – Fietsers die op een dag als vandaag (als het niet donker is, maar wel donker weer) geen verlichting gebruiken. Ik fiets zelf ook maar ik zorg altijd dat ik mijn lampen aan heb staan en tegenwoordig zit het 9 van de 10x in de naaf, dus niks zwaarder trappen smoesjes.
                                    – Mensen die bij het verlaten van de rotonde geen richting aangeven natuurlijk, auto’s hebben tegenwoordig knipperlichten voor de sier bij de meeste mensen.
                                    – Mensen die je er niet tussen willen laten. Hier in de buurt bij mijn huis (laatste rotonde op ongeveer 1,5 km. denk ik, voor de bekende in Wijchen/Nijmegen die rotonde met kubussen) kun je maar met 2 auto’s op de rechterrijbaan voor een stoplicht staan wat altijd op rood staat anders blokkeer je de oprit naar de snelweg, als ik dat zie ga ik op de linkerrijbaan staan maar als het verkeerslicht dan op groen springt kun je rijden tot aan de afslag die je moet hebben naar rechts en vervolgens wachten tot 10 auto’s je voorbij zijn (schatting) waarna een bestelbusje denkt die willen er ook af zo te zien (gisteren 2 auto’s achter elkaar, ik en iemand anders), maar anders had je daar vrolijk gestaan tot dat stoplicht op rood sprong waar ik eerst voor stond te wachten en dan snel optrekken voordat het verkeer vanaf de snelweg of welk ander stoplicht dan ook mag rijden.

EDIT: Ik was er nog een vergeten besef ik net.
                                    – Mensen die je inhalen op het moment dat ik rem om te kijken of op de weg van rechts (schuin achter me, maar zitten struiken voor en is idd een weg van rechts!!!) vrij is of dat ik daar verkeer voorrang moet verlenen. Gebeurd me de laatste tijd ook steeds vaker.

gsipiloot
                                    Deelnemer

wesley jongen je mag elke dag van de week je gechipte v6 dieseltje langs mn gsi tje zetten dan wil ik best nog in de 2de versnelling wegrijden wedden dat ik eerder aan de 100km/h zit als jij:jerry

ja ik ben een sjonnieking:

kimmiej666
                                      Deelnemer

Bumperklevers…

Helaas van het weekend ook weer 1 achter me.. Al 90/100 rijden waar 80 is toegestaan en dan nog eentje achter me hebben die gaat kleven, duwen, seinen, toeteren en achterlijk doen..

En wat ik wel vervelend vindt is als mensen op een bijv. 70 weg hier op de ring in Ehv en dan zo’n fijne voor je die maar 40 a 50 gaat rijden omdat ze hun make-up of haar even moeten doen :argue

rooiepeet

nog even over de vito’s.

ik rijd voor me werk ook regelmatig in een 109cdi uit 2009.
                                          niet vooruit te branden maar rijd wel lekker en tenminste een beetje zit ruimte.
                                          dat ie af en toe van slot gaat hebben we ook al wel eens gehad, maar ik vindt ook dat ie (met name in z’n 6) veel herrie gaat maken.
                                          ik vraag me af of dat elke vito dat heeft?

Insanity

Les auto”s die 30 rijden waar je 50/60 mag:fy1,

Geen richting aangeven op rotonde’s,

Golfjes met petjes erin die meer loos gas geven dan echt rijden.

McKaamos
                                            Deelnemer

origineel gepost door Insanity
                                              Les auto”s die 30 rijden waar je 50/60 mag:fy1,

Geen richting aangeven op rotonde’s,

Golfjes met petjes erin die meer loos gas geven dan echt rijden.

Hey, denk je bij een les auto ook even aan dat jij zelf ook ooit in zo’n ding hebt gezeten? En dat jij hoogstwaarschijnlijk ook een hoop irritatie hebt opgeleverd?
                                              Daarbij is niet iedereen even getalenteerd en/of geweldige leerling.

Er zijn vast wel mensen die vanaf het begin van de eerste rijles alles zelf deden in de auto (sja, ik ook hoor, instructeur keek me een beetje raar aan :P ) maar de meeste mensen doen er nog altijd een lesje of 25 a 30 over tegenwoordig.

wim-v6
                                              Deelnemer

Ik kan me zeker om leswagens niet drukmaken nee.

ja soms om de manier van lesgeven van zo’n istructeur.

verders moet iedereen het kunnen leren, en nee we rijden niet allemaal gelijk 160 waar we 50 mogen…

sommige hebben blijkbaar nooit gelest..

willem

JFHSas

Klevers die hun lampen en grill bijna in je achterruit proppen, je voorbij stuiven en zoals Willem al aangaf naast je bij het volgende verkeerslicht staan. Heel vaak van die bedrijfs-Vitaro’s e.a. met een naam en e-mail adres erop. Zelfs de ANWB heren maken zich er schuldig aan. Gewoon ff kenteken noteren en melden bij de baas van die klever:vertag

carboncorsa

zo wie zo mensen die op je bumper zitten…
                                                    lui die te laat uit dr nest zijn gekomen.

ik ga altijd vreselijk langzaam rijden,als ze me niet kunnen inhalen,op het iritante af:thumbup

wim-v6
                                                    Deelnemer

vandaag weer eens wat gezien op de weg hoor.

vanmorgen om 09:20uur

ik staat langs de kant in 2 parkeervakken geparkeerd met de Atego in een ”duurdere winkelstraat” van Den Haag.

komt op een gegeven moment een trekker trailer combi aanrijden en stopt om 1 palletje te lossen.

De Chauffeur heeft zijn laadklep nog niet open,
                                                      of er staat een opgeschoten gekleurde medemens met zijn rode Astra-G te vloeken, dat ie op moest donderen.

nu trekken wij chauffeurs ons daar niet zo veel van aan in het algemeen.

maar de man word erg aggressief, en druk.

loopt bijna uit op slaande ruzie.

het respect voor iemand die gewoon zijn werk doet is er gewoon niet meer.

Lekker gewoon optijd vertrekken GLOEIENDE!!

Vanavond:

Ik rijdt op de A12 vanaf scheveningen naar rijswijk in de 80 zone, zit er een eveneens niet van NL afkomstige man in een MB E-klasse van de slechte serie ooit (96er model) op de middelste baan terwijl er zowel links als rechts niks rijdt, hij rijdt dan ookn iet harder dan gemiddeld 72km/u

ik zit er achter met de Truck Atego 18tonner met een leeg gewicht van 11ton geef een paar licht seintjes, geen respons.

toeteren dan, nog geen respons.

plakken (1 a 1.5meter:fy1 ) knipperen en toeteren, ook geen respons.

Blijkt dat ie 7km verderop op de linkerbaan moest wezen :fy1:fy1.

Is het GVD dan ECHT zo MOEILIJK om EFFE naar RECHTS te gaan.

Ik mag tenslotte met de Vrachtwagen niet op de 3e baan komen :swear:swear:swear

ik wil gewoon 80 rijden daar Verdomme..

Donderstraalt allemaal eens op met dat links gehang.

Grootste ergernis voor mij..

willem

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 135)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.