Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Waar erger jij je nou aan in het verkeer.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2010 om 17:08 #17747849
(meeste) oudjes op de weg
onnodige langzame linksrijders of middenbaans rijders(op de 3baans wegen)
mensen die geen gedult hebben voor je en in alle mogenlijk heid in proberen te halen omdat je langzaam over drempels ga.mensen die harder gaan rijden als je gaat inhalen..
afsnijders
mensen die 30 of 40 gaan rijden waar je 60 tot 80 mag:fy1
en uiteraard de echte filekwekers, mensen die niet kunnen bumperkleven en het toch is proberen voor de gein:pukeverder erger ik me nergens aan. rij zelf ook wel is aso maar dan op een nette manier:angel
26 oktober 2010 om 17:33 #17747850haha, doe ik nog wel eens met de combo, als op zo’n 2 baans weg zo’n petje met zijn 1.4 of 1.6 sneller wil zijn dan ik..
Gaat ie me inhalen, moet ie er weer achter…
als ie maar weet dat opels snel zijn!!!
willem
26 oktober 2010 om 17:42 #17747851Lol Wim :P
Ik heb altijd een hekel aan die vette varkens in SUV’s die met 160+ kmh op de linker baan komen aanjagen terwijl ik zelf met goed fatsoen aan het inhalen ben. Netjes met 130kmh, zeg maar.
En dat ze dan op je bumper gaan lopen hangen… Soms heb ik echt de neiging om even het rempedaal aan te tikken zodat de remlichten aan gaan :PVerder uiteraard afsnijders. En ook van die slaaprijders die niet in hun spiegel kijken als ze invoegen op een drukke snelweg. Heb al twee keer bijna een andere auto in m’n zijkant gehad. Een keer zo’n Fiat500 van een of ander uitzendburo en een keer een duitser in een Golfje die van de rechterbaan naar de linker wou terwijl ik strak naast hem zat.
In beide gevallen kon ik maar net het beetje extra asfalt links van me gebruiken voor ik de auto links van mij of de vangrail zou raken.26 oktober 2010 om 17:55 #17747852bij nader inzien irriteer ik me aan iedereen op de weg!
als iedereen nou eens lekker thuis blijft als ik de weg op moet dan kan ik altijd lekker doorrijden:jerry26 oktober 2010 om 19:09 #17747853Dodehoekmissers, oftewel mensen die niet over het schouder kijken op de snelweg.
Linksrijders, langzame optrekkers die er 10km over doen om op de 80 te komen. 60 rijden waar je 80 mag.
26 oktober 2010 om 20:12 #17747854mensen die geen richting aangeven, onnidig links rijden, auto’s met verkeerd afgestelde verlichting
26 oktober 2010 om 21:17 #17747855Automobilisten die niet de maximum snelheid rijden, linksplakkende hybrides en geen richting aangeven.
27 oktober 2010 om 01:32 #17747856mense die met 80 gaan inhale op een 100 weg of mense die met 105 gaan inhale op een 100weg , uhmm OVERDREVE llinks rijders met 105 of 110 op 120weg ,GASSSEEE 230+
27 oktober 2010 om 10:11 #17747857Mensen die recht voor je neus bij het inhalen ineens mee gaan doen aan de wereldkampioenschappen synchroon rijden.. of haal die wagen in, of blijf erachter, niet kilometers er precies naast gaan rijden
Richting aangeven, en dan in het bijzonder op rotondes..
27 oktober 2010 om 17:37 #17747858ik zeg altijd:
“je mag best voor maar dan moet je of doorrijden of aan de kant gaan!”
anders ga ik me wel ergeren, dan moet je ook niet voor willen.
en ga dan niet zeggen “je mag hier toch niet harder”, want daar heb jij dan weer helemaal geen last van.27 oktober 2010 om 21:08 #17747859ja onnodig links blyven hangen en mekaar heel langzaam inhalen :fy1
of by de stoplichten op de linkerbaan gaan staan en dan rustig optrekken:fy1
aan de kant wegwezen er zyn nog mensen die wel willen doorryden27 oktober 2010 om 22:23 #17747860origineel gepost door Nick-GSIauto’s met verkeerd afgestelde verlichting
Precies!:thumbup Wat dus elke SUV per definitie is, zeker als ze met die dikke schijnwerpers in je kofferbak lopen te schijnen!
Blij dat mijn kadett zo’n binnenspiegel heeft met een knopje voor nachtstand!king:
27 oktober 2010 om 22:27 #17747861Ik erger me niet zozeer, ik verbaas me meer, hoe het zolang goed kan gaan, dat er geen miljoen doden op jaarbasis vallen ofzo…hoe vaak ik niet moet ingrijpen of manoeuvres moet maken om ongelukken te voorkomen. En dan houdt ik bewust al afstand omdat iedereen rare sprongen maakt.
28 oktober 2010 om 12:30 #17747862Alles en iedereen die niet de zelfde rijstijl heeft als mij!!:jerry
Ik erger me aan de mensen die overal te langzaam rijden, geen knipperlicht gebruiken, geen verkeers regels kennen, bij afslaan naar zijweg eerst hard remmen en daarna pas knipperlicht aangeven.:fy1:fy1:swear
Kan nog wel meer bedenken maar dan wordt het lijstje te lang denk ik.28 oktober 2010 om 14:02 #17747863origineel gepost door mayhem
nja.. als jou vrachtwagen 90 loopt, en die voor je 85.. dan haal je m in.. moet je eens uitrekenen wat dat scheelt op een week aan tijd.ik denk dat het een chauffeur een kwartiertje op een hele dag scheelt, meer niet.
je moet eens over de a58 van eindhoven naar breda proberen te rijden overdag.
dan lukt het je gewoon niet om boven de 100 te komen met de auto.moet je eens kijken wat dat scheelt aan tijd.
of je 120 door kan rijden of continu 90 achter de volgende aanplakt.Op een 3 of 4 baans weg, mogen vrachtwagens mekaar gerust inhalen hoor.
Maar op een 2-baans stuk is het gewoon niet te doen joh.28 oktober 2010 om 14:07 #17747864Ik irriteer me aan mensen die te langzaam rijden, en dat is hier best wel erg soms. En dan zijn het vooral vrouwen of oudere mensen:P Maar ik doe dan maar ook rustig aan ga niet kleven ofzo. Als ik er langs kan ga ik er langs:D
28 oktober 2010 om 14:16 #17747865Mensen die hun mistachterlichten aandoen bij de eerste flarden mist die zoweer verschijnen bij het kouder worden van de dagen. Of die met mistlichten rijden in combinatie met dimlichten dat is ook zo hinderlijk.
28 oktober 2010 om 19:17 #17747866origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door DarkNL08
Ik ben zelf nogal van het stevig doorrijden, plak dus altijd links…….. Hebben jullie daar ook bezwaar tegen? Of is het alleen de linksrijder die eigenlijk rechts hoort te rijden qua snelheid?:jerry
Links rijden:
Waar ik een hekel aan heb qua links rijden..
Dat zijn inderdaad meestal de Vlotte Linksrijders, die willen op een of andere manier maar niet naar rechts als ik er nog vlotter wil rijden!!!
dat zijn dan ook voornamelijk Dikke Leasebakken, en kleine oudere sportieve bakkie die dat doen, die gasten denken dat die linker baan van hun is.
Rotonde:
Wat je ook veel mensel ziet doen is als ze 3/4 rond (soms ook bij 1/2 rond), is dat ze richting aangeven naar LINKS, en dan als ze eraf willen draaien nog steeds met de knipper naar links aan de rotonde afdraaien, of ze zetten m enkel uit, dat hebbie ook wel eens.
dan ben ik van mening, Geef liever niet naar links aan, en alleen naar rechts bij het verlaten van de rotonde.
Willem
Is idd ergerlijk als de linksrijders je er niet langs wil laten als je er toch nog langs wilt.
Vooral als de rechterbaan helemaal vrij is.Op de rotonde geef ik ook alleen maar richting aan als ik de rotonde verlaat.
28 oktober 2010 om 19:42 #17747867Mensen die onnodig links rijden, geen richting aangeven, RECHTS inhalen, bumperklevers.
En VOORAL, fietsers die denken dat ze king of the road zijn king:
29 oktober 2010 om 18:14 #17747868origineel gepost door G1zm0
Mensen die onnodig links rijden, geen richting aangeven, RECHTS inhalen, bumperklevers.En VOORAL, fietsers die denken dat ze king of the road zijn king:
Als mensen rechts in halen dan was er dus ruimte om naar rechts te gaan. ;)
29 oktober 2010 om 18:28 #17747869origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
origineel gepost door wim-v6
Ik ben zelf nogal van het stevig doorrijden, plak dus altijd links…….. Hebben jullie daar ook bezwaar tegen? Of is het alleen de linksrijder die eigenlijk rechts hoort te rijden qua snelheid?:jerry
Links rijden:
Dat zijn inderdaad meestal de Vlotte Linksrijders, die willen op een of andere manier maar niet naar rechts als ik er nog vlotter wil rijden!!!
dat zijn dan ook voornamelijk Dikke Leasebakken, en kleine oudere sportieve bakkie die dat doen, die gasten denken dat die linker baan van hun is.
Rotonde:
Wat je ook veel mensel ziet doen is als ze 3/4 rond (soms ook bij 1/2 rond), is dat ze richting aangeven naar LINKS, en dan als ze eraf willen draaien nog steeds met de knipper naar links aan de rotonde afdraaien, of ze zetten m enkel uit, dat hebbie ook wel eens.
dan ben ik van mening, Geef liever niet naar links aan, en alleen naar rechts bij het verlaten van de rotonde.
Willem
Is idd ergerlijk als de linksrijders je er niet langs wil laten als je er toch nog langs wilt.
Vooral als de rechterbaan helemaal vrij is.Op de rotonde geef ik ook alleen maar richting aan als ik de rotonde verlaat.
Ik geeft juist richting aan naar links op de rotonde als ik 3/4 rond ga.
Heb al te vaak mee gemaakt dat me neus er bijna af gereden was.Maar je hebt ook mensen die de regel niet snappen.
Richting geven op rotonde is als volgt: (Bron: rijschool en blik op de weg)
Rechts af: rechter knipperlicht aan VOOR dat je de rotonde op rijd.
Recht door : Niks aan geven voor de rotonde. Bij 1/4 rond (dus net voorbij de eerste afslag)rechtse knipperlicht aan.
Links af: Linker knipperlicht aan. Totdat je halfrond voorbij bent, Rechter knipperlicht aan.
Dit scheelt een hele hoop ergernis.
29 oktober 2010 om 22:01 #17747870origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Links rijden:
Rotonde:
Willem
Heb al te vaak mee gemaakt dat me neus er bijna af gereden was.Maar je hebt ook mensen die de regel niet snappen.
Recht door : Niks aan geven voor de rotonde. Bij 1/4 rond (dus net voorbij de eerste afslag)rechtse knipperlicht aan.
Links af: Linker knipperlicht aan. Totdat je halfrond voorbij bent, Rechter knipperlicht aan.
die laatste 3kwart rond links richting aangeven kunnen ze beter schappen, dat is toch niet verplicht…
De meeste (zeker 90%) die richting aangeven naar links verlaten de rotonde ook met hun linker knipper of GEEN knipper aan, zodat je alsnog moet wachten op die klojo’s
gewoon enkel aangeven bij verlaten is RUIM voldoende..
Willem
29 oktober 2010 om 23:20 #17747871ergenissen…pffffffffff
geen richting aangeven op de rotonde’s
langzamer rijden dan de max. snelheid ( ik houd er 10-20 km/u boven betere doorstroming in et verkeer)
inhalen met 100 km/u (snelweg dan)
links rijders
drempels
mensen die voor een nuttenloos ‘rood’ stoplicht wachten (in een industrie gebied)
van die flits auto’s in 30km zone’s (koste me al te veel geld)enz enz…
30 oktober 2010 om 07:20 #17747872Zo zie je wel wie hier de rouwdouwers zijn, en wie de wat rustigere Opel rijders..
Weet wel dat veel mensen die dus lopen te klagen over mensen die Precies de toegestande snelheid rijden, ook degene zijn die over bij elk stoplicht links te vinden zijn..
at zijn ook de mensen die vaak nogal verbaast zijn, als ik bijvoorbeeld met de Combo aan het cruizen ben, en dan als 1e bij een 2 baans stoplicht lekker rechts staat te staan, ze het snot voor de ogen rijdt bij het weg rijden, en me met een teringgang voorbij komen als ik eenmaal weer de toegestane snelheid rijdt, bij dat inhalen kijken ze je ook nog eens moeilijk aan.
Dat vind ik altijd wel geinig.
ik heb ook meermaals gemerkt, dat dit dus niet leuk gevonde word bij de gemiddelde moderne eco-leasrijder (lage bijtelling) :jerry
dit mede doordat veel van de ECO voertuigen niet vooruit te branden zijn uiteraard… zeker in tegenstelling op wat ze waarschijnlijk hiervoor geleased hebben.
Willem
30 oktober 2010 om 08:42 #17747873origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Links rijden:
Rotonde:
Willem
die laatste 3kwart rond links richting aangeven kunnen ze beter schappen, dat is toch niet verplicht…
De meeste (zeker 90%) die richting aangeven naar links verlaten de rotonde ook met hun linker knipper of GEEN knipper aan, zodat je alsnog moet wachten op die klojo’s
gewoon enkel aangeven bij verlaten is RUIM voldoende..
Willem
In sommige landen wel. Bij mij is de knipperlicht een soort van automatisme geworden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.