Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Waar erger jij je nou aan in het verkeer.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2010 om 09:44 #17747824
Ik ben zelf nogal van het stevig doorrijden, plak dus altijd links…….. Hebben jullie daar ook bezwaar tegen? Of is het alleen de linksrijder die eigenlijk rechts hoort te rijden qua snelheid?
:jerry
25 oktober 2010 om 09:50 #17747825nou gewoon niet aan de kant kant gaan enz. idd qua snelheid:D
25 oktober 2010 om 10:15 #17747826Langzame links rijders, auto’s die met 0.5kmh verschil inhalen, vrachtwagens die 10kilometer nodig hebben om elkaar in te halen, bumperklevers, niet oplettende bellers, mensen die om de kleinste dingen op de rem trappen, rollend de bocht om gaan, verkeerslichten die op belachelijk tijden aan staan en/of niet goed op elkaar afgesteld staan en weet ik het.
25 oktober 2010 om 10:16 #17747827Ik erger me vooral aan NL-ers die in duitsland rijden. Het is hier 100 op de landes- en bundesstraßen, maar veel presteren het gewoon stug 80 door te rijden.
Maar je hebt ook NL-ers die menen, zodra ze in Duitsland zijn, dat de snelheid in Duitsland overal onbegrensd is, dus vrolijk het gas veul te diep intrappen. Damn, je mag hier bijna overal harder dan in NL en dan gaan ze rustig 180 rijden op een Landesstrasse. Ze vergeten dan helaas wel dat men zo van links en rechts de weg op kan rijden vanuit een zijstraat en dat er op de weg soms ook fietsers en brommers rijden. Echt levensgevaarlijk…Ook het feit dat de NL-er gewoon niet oplet op de Autobahn. Hier wordt gewoon hard gereden en als de NL-er dan op z’n Nederlands besluit dat hij 300 meter van tevoren naar links knalt om een vrachtwagen voorbij te kruipen. Onder het motto: Als ik er maar eerder voorbij kom als dat verkeer wat achter me aan komt vliegen!!!! Staat de hele linkerbaan op de rem omdat die NL-er er zonodig eerder voorbij moet…
In NL: ik erger me vooral aan de NL-bestuurder, die mij de Duitser in dit geval:
-lekker afsnijden
-vlak voor me de weg op draaien
-mij er niet tussen laten als ik van baan moet wisselen (bij een verkeerslicht, invoegen op snelweg)
-of mensen die vanuit de auto zoiets zeggen van: rot toch op, vuile k#nkermof!
Dat laatste is echt erg en slaat gewoon helemaal nergens op. Ik draai dan zo m’n raampje open en maak ze wel even duidelijk dat deze mof een Nederlander is. Dan passen ze de volgende keer wel op met wat ze zeggen!Ik had er laatst een in Hardenberg….
Tegemoetkomend verkeer moest wachten, ik had namelijk het recht om eerst over een smalle brug te gaan. Bmw aan de overkant begint ook opeens te rijden! Rijden we tegelijk op en vlak voor het einde van de brug staan we tegenover elkaar. Ik kon zowieso niet terug, kwam meer verkeer achter me aan. Meneer, met matje, gouden ketting en blonde Barbie naast hem in z’n oude 5-serie bimmer, moest dus terug, hij was fout! Rijdt hij scheldend naar achteren, rij ik hem langzaam voorbij, draait hij z’n raam open en schreeuwt dat deze kutmof maar naar z’n eigen land moest gaan en spuugt op m’n auto. Ik m’n raam open en zeg: En bedankt jongen, hiervoor doe ik dus aangifte!
Je had hem moeten zien kijken!!!! Kenteken genoteerd en ben dus inderdaad naar het bureau gegaan. Aangifte gedaan, maar ze konden verder er niks mee doen, tenzij er meerdere klachten over meneer kwamen.dat zijn wat frustraties als je als Duitser in het Nederlandse verkeer zit!
:jerry
25 oktober 2010 om 15:32 #17747828links rijders op een 3 baans snelweg, daar heb ik een hekel aan.
die blijven zo lekker irritant op de middelste baan rijden.ik ben dan die lul die er rechts voorbij gaat en m ervoor flikker.
zelfde geld voor wegwerkzaamheden.. ik rij nogal eens met een iveco bestelbus (135 op top jaja) en dan zie je ze al komen.. ver ver van te voren staat al aangegeven dat er 1 baan is afgesloten, en dan toch tot voorbij het kruis doorrijden omdat je zover mogelijk vooraan in de file wilt staan…
jammer, maar ik raak je liever als dat ik je er dan tussen laat.
met mijn huidige auto’s is het zonde, maar hiervoor reed ik een gare corsa A 1200 als daily.. die heb ik in 3 maanden tijd 2x in een andere auto gezet.. moet je m maar niet voor me gooien.
ik kreeg 500 van de verzekering, gaf t scherm een klap met een hamer, en een koplamp van 10 euro op de sloop, en we reden weer.:P25 oktober 2010 om 18:36 #17747829Op de middelste baan rijden als de spitsstrook los is. Een hele grote ergernis van mij.
En mensen die niet de toegestane snelheid rijden 60 in plaats van 80. Heel erg vervelend.
Het hoeft niet hard te gaan als je maar gewoon de maximum snelheid rijdt.Mvg michel.
25 oktober 2010 om 19:03 #17747830Mensen die hun knipperlicht niet gebruiken; laat je mensen daar maar eens op controleren en verhoog die boetes enorm Herr Rutten!!!! Maar verder maak ik me niet meer druk onderweg, heb de hoop al opgegevens en boven de 30 moet je aan je hart gaan denken :D. Plus ik mag niet meer vloeken onderweg aangezien iemand achterin in een kinderzitje dat overneemt :P.
25 oktober 2010 om 20:45 #17747831origineel gepost door DarkNL08
Ik ben zelf nogal van het stevig doorrijden, plak dus altijd links…….. Hebben jullie daar ook bezwaar tegen? Of is het alleen de linksrijder die eigenlijk rechts hoort te rijden qua snelheid?:jerry
Links rijden:
Waar ik een hekel aan heb qua links rijden..
Dat zijn inderdaad meestal de Vlotte Linksrijders, die willen op een of andere manier maar niet naar rechts als ik er nog vlotter wil rijden!!!
dat zijn dan ook voornamelijk Dikke Leasebakken, en kleine oudere sportieve bakkie die dat doen, die gasten denken dat die linker baan van hun is.
Rotonde:
Wat je ook veel mensel ziet doen is als ze 3/4 rond (soms ook bij 1/2 rond), is dat ze richting aangeven naar LINKS, en dan als ze eraf willen draaien nog steeds met de knipper naar links aan de rotonde afdraaien, of ze zetten m enkel uit, dat hebbie ook wel eens.
dan ben ik van mening, Geef liever niet naar links aan, en alleen naar rechts bij het verlaten van de rotonde.
Willem
25 oktober 2010 om 20:46 #17747832Mensen die denken te kunnen kleven alleen omdat je een kleine auto rijd. Helaas voor hun druk ik altijd even op de rem, of ik gebruik de ruitenwissers, helpt altijd:D
25 oktober 2010 om 20:48 #17747833Les Auto’s:
Mensen Mensen, hebben jullie zelf nooit leren rijden dan???
Al dan niet in een Les auto, en al dan niet op of zelfs voor je 18de levens jaar…
Tja ik rijdt zelf al vanaf mijn 11de in auto’s in de rondte, en had het daarom wat makkelijker met de basis dinden zoals wegrijden rechtuit rijden en remmen…
alleen moet je dan wel je wat vlotte rijstijd af leren (komt door Circuit rijden etc / a;tijd lastig als vaders op de Pacecar rijdt op circuit zandvoort).
Willem
25 oktober 2010 om 21:14 #17747834origineel gepost door champo
Langzame links rijders, auto’s die met 0.5kmh verschil inhalen, vrachtwagens die 10kilometer nodig hebben om elkaar in te halen, bumperklevers, niet oplettende bellers, mensen die om de kleinste dingen op de rem trappen, rollend de bocht om gaan, verkeerslichten die op belachelijk tijden aan staan en/of niet goed op elkaar afgesteld staan en weet ik het.ja hier erger ik me ook dood aan
en mensen als ze links rijden waar je 120 mag met 110/120 al het rechtsrijdend verkeer inhalen en dan niet naar rechts gaan als ik er aan kom op de linkse baan en stug door blijven sukkelen grrrrrrrrrr dan ga ik er dicht op zitten om ze te laten merken dat ik er langs wil
(als ze niet naar rechts kunnen is t een ander verhaal)
en als ze dan op de rem trappen dan krijg ik schuim in mn mondhoeken
mijn bussie weeg bijna 2 ton dat staat niet in 1x stil als je remt dus dan gewoon of gas geven of opflikkerenmaar verders ben ik niet agressief:jerry
25 oktober 2010 om 21:30 #17747835nog iritanter om even over langzaam inhalen te spreken…
Als ik met een van bijde auto’s (Combo-B of Vectra-B) op de Cruise control op de snelweg aan het cruisen ben.
bij 100km.u 110 op de teller, bij 120km/u 130 op de teller.
en gaat dan een auto inhalen, dat ze dan als je naast ze rijdt gas bij gaan geven en even hard gaan rijden.
dat is pas iritant, en ja, dan gaat ik echt geen gas bij geven hoor…
heb een bordje met CRUISE CONTROL op de rechter stoel liggen die ik dan omhoog houd als ze mij raar aan staan te kijken, dan kijken ze weer op hun teller en laten pardoes het gas weer los haha…
Willem
25 oktober 2010 om 22:15 #17747836Gasten die geen richting aan geven bij het nemen van de rotonde 3/4e en als ze er af gaan……..
Weetje hoe fijn het is voor een ander als je ze ff laat zien dat je er voor langs kan of niet?
Verder irriteer ik me weinig aan mensen…….
Behalve die slome zondagsrijders die echt langzaam rijden waar je minstens 20km harder mag..
Maar dan ga ik er gewoon links of zelfs rechts voor bij.Sommige mensen moet je gewoon ff rechts inhalen……..
25 oktober 2010 om 22:22 #17747837Ik irriteer me na een kwartier rijden aan iedereen om me heen :P
25 oktober 2010 om 22:43 #17747838origineel gepost door Fearless
Gasten die geen richting aan geven bij het nemen van de rotonde 3/4e en als ze er af gaan……..Weetje hoe fijn het is voor een ander als je ze ff laat zien dat je er voor langs kan of niet?
Daar irriteer ik me ook de pleuris aan, meestal toeter ik nog ff en :fy1 naar ze en laat met gebaren zien dat ze hun knipperlicht hadden moeten gebruiken.:P
26 oktober 2010 om 10:28 #17747839Bullbar monteren als die er al niet op zit dan is het zo afgelopen.
origineel gepost door gsipiloot
origineel gepost door champo
Langzame links rijders, auto’s die met 0.5kmh verschil inhalen, vrachtwagens die 10kilometer nodig hebben om elkaar in te halen, bumperklevers, niet oplettende bellers, mensen die om de kleinste dingen op de rem trappen, rollend de bocht om gaan, verkeerslichten die op belachelijk tijden aan staan en/of niet goed op elkaar afgesteld staan en weet ik het.ja hier erger ik me ook dood aan
en mensen als ze links rijden waar je 120 mag met 110/120 al het rechtsrijdend verkeer inhalen en dan niet naar rechts gaan als ik er aan kom op de linkse baan en stug door blijven sukkelen grrrrrrrrrr dan ga ik er dicht op zitten om ze te laten merken dat ik er langs wil
mijn bussie weeg bijna 2 ton dat staat niet in 1x stil als je remt dus dan gewoon of gas geven of opflikkerenmaar verders ben ik niet agressief:jerry
26 oktober 2010 om 11:15 #17747840origineel gepost door gsipiloot
origineel gepost door champo
Plakkende Busjes, SUV’s Terreinwagens, Deert me geen reet..
als ze achterop vliegen is het hun probleem, niet t mijne..
Als ik met 130 in ga halen ga ik met 130 inhalen.
gaat ide sukkel rechts van me zoals oven omschreven ook 130 rijden, geef ik geen streep gas bij, rijdt tensotte constant op de cruise control..
ik merk toch wel dat er zeker met de Dikkere grote middenklassers, SUV’s Terreinwagens en Busjes aggresiever word gereden, dan met overige auto’s.
Puur omdat ze denken dat ze ivm het formaat van hun auto de baas kunnen zijn.
heb al 3x een busje in de bumper / achterklep van een van de auto’s van de zaak gehad, en dat is echt niet mijn probleem, dat mag de verzekering lekker oplossen, zal de eigenaar van bijvoorbeeld de busjes blij mee wezen, als het personeel er zo mee omgaat.
Helaas zijn VEEL mensen wel bang voor dit Asociale Hufterige Egoïstische ***gedrag..
zo moest ik even kwijt.
Willem
26 oktober 2010 om 11:19 #17747841ik irriteer mij ook dagelijks aan die mongolen die onderhand bij file rijden bijna in je kofferbak staan, om er maar niemand tussen te moeten laten….
ik heb bij file/langzaamrijdend verkeer altijd zeker 2 auto’s ruimte tussen mij en me voorligger(hoef ik ook niet elke x te remmen)
het lijkt wel een kompleet asociale rijgedrag, wat sommige mensen hebben in het verkeer, ze gunnen de ander het licht in de ogen niet. :fy1
heb ook een hekel aan die fock wouten die zonder enig lichtsingaal te kennen geven dat hun wel harder dan toegestane snelheid mogen rijden :fy1
26 oktober 2010 om 11:26 #17747842Red astra in jou mening bne ik het eens…. Er zijn zoveel mensen die nog het laatste uit alles willen halen en dan duwe ze hem er echt gewoon letterlijk tussen:fy1 Ook de links rijders op de snelweg die niet door rijden heb ik soort van hekel aan…. ga ze wel eens rechts voorbij en dan kijke ze je echt lelijk aan van wat een achterlijke….:angel
26 oktober 2010 om 13:04 #17747843het gaat over vekeer dus ook me fietsje hihi
ik erger me dood aan die mensen die niet even kunnen wachten tot ik met kind achterop en kind op zijn eigen fiets naast me.. voorbij de wegversmalling ben maar gewoon inhalen waardoor je dus bijna botst met 2 fietsen en een auto:swear
26 oktober 2010 om 13:48 #17747844origineel gepost door biancaatje
het gaat over vekeer dus ook me fietsje hihiik erger me dood aan die mensen die niet even kunnen wachten tot ik met kind achterop en kind op zijn eigen fiets naast me.. voorbij de wegversmalling ben maar gewoon inhalen waardoor je dus bijna botst met 2 fietsen en een auto:swear
Gewoon een keer met je vuist uithalen tegen het blik.
Als ze dan stoppen, gewoon zeggen dat ze je bijna aanreden.
Mochten ze gaan steigeren, gewoon zeggen dat je de politie gaan bellen, omdat je net aangetikt bent door een auto terwijl jij op de fiets zat met een klein kind erop.
Binnen 5 minuten staat er een patrouille wagen naast je.Gegarandeerd dat ze het de volgende keer wel achterwege laten.
26 oktober 2010 om 14:22 #17747845Als ze dan stoppen, gewoon zeggen dat ze je bijna aanreden.
Praten met die mensen heeft toch helemaal geen zin… Tis toch nooit iemand zn schuld meer tegenwoordig..
Ik fiets ook veel en heb een hekel aan mensen met de auto die voor me stoppen terwijl ik helemaal geen voorrang heb…
Dus wie denkt aardig te zijn bij een rotonde zonder fietsersvoorrang… Niet stoppen!!!!! Die fietser heeft allang geremd en geplanned hoe hij om je heen gaat rijden. hoef jij het niet nog een keer te doen terwijl de regels dat ook zal zeiden… :DEn tjaaa.. De typische verhalen. Pfff. Alles wel gezien en geen nut om meer over te praten.
Ik haat gewoon iedereen die ook maar iets raars flikt als ik auto rij :P en 2 seconden later ben ik het alweer vergeten. ;)26 oktober 2010 om 14:39 #17747846Ik heb me laatst zitten ergeren aan verkeerslichten die op rood gaan als je er aan komt rijden, om je vervolgens als je 2 minuten stil staat voor niets weer door te laten rijden.
Dat is pas goed voor het milieu, in mijn ogen is dat echt spekken van de staats kas door middel van extra brandstof verbruik.
Daarom ben ik blij dat ik meestal in het noorden mag auto rijden, daar zijn bijna geen stoplichten :angel
26 oktober 2010 om 15:00 #17747847Freek! Je hebt het precies over Utrecht!
Daar staan ALTIJD alle stoplichten op rood.
Leuk als je van A2 door de stad naar de A27 rijdt. De noordlijn langs maarssen zeg maar.
Ik snap dat echt niet hoor.. en dan staan die stoplichten nog meestal op van die grote rotondes ook!!!
Echt..26 oktober 2010 om 15:02 #17747848Volvorijders
BMW aso’s
Geen richting aangevers
Linksplakkers
Vrachtwagens die als je ze inhaald net effe een tikkie links doen
Zondagsrijders
Oude mensen en anderen die niet kunnen rijden -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.