waar draad automatische choke aan verbinden varajet2

Forumindex Forums Modellen Manta waar draad automatische choke aan verbinden varajet2

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    knoll
    Deelnemer

hey,

waar moet je de draad van de automatische choke van de varajet2 aan verbinden? want de kabel is niet voorzien in mn wagen want zat vroeger 16n in want hij blijft niet draaien als ik mn gas los is wellicht daarvan?

weet er iemand raad over die varajet en hoe je stationair gemakkelijk kunt verhogen in detail aub ;)
      alvast bedankt want ben ten einde raad

Greets,
      Alex

boyanka
      Deelnemer

:agentde choke is gewoon een 12v kabeltje

mantadevil
        Deelnemer

zo even uit me hoofd sloot ik deze aan op de paarse draad van de ruitewisser motor

knoll
          Deelnemer

hm goed idee mantadevil ligt die ook onder stroom onder contact mss? want denk niet dat die choke mag blijven 12v krijgen ;)

mantadevil
            Deelnemer

choke slaat vanzelf dicht dacht ik
              wand heb zelf nooit problemen hier mee gehad
              en had die van me schoonmoeder ook zo aangesloten 19N en die had ook geen problemen

knoll
              Deelnemer

ah ok denk dak misschien deel van mn probleem heb gevonden heb daarnet om dichtingspasta geweest en gelijk eens gevraagt om nieuwe gas kabel te bestellen
                nu blijkt dat die kabel die ik nu heb 3cm langer is misschien is hij gewoon niet strak genoeg de gas kabel want is nog redelijk slapjes en staat op het max gespannen morgen middag heb ik de juiste kabel van een 2.0S want nu gebruik ik nog de gas kabel van 16N

zien wel ;) intussen carb deftig monteren merci voor de tip greets
                Alex

babyblue
                Deelnemer

Ik vroeg dit laatst ook en het antwoord was: Een geschakelde plus dus 12V vanaf het contact ik heb hem op mijn gasinstallatie zitten.

knoll
                  Deelnemer

hm heb geen gas installatie zitten? ;-) hoe doe je da best 12v onder contact? ;) zekeringkast? of toch via de ruitewisser kabel?

Greets

MantasticB1
                    Deelnemer

volgens mij zitten er aan je zekeringkast achterzijde bij de relais nog vrije contactjes waarvan 1 een geschakelde + is en de andere een vaste +?

knoll
                      Deelnemer

hm geen idee best de kast eruit halen en uitmeten?

opelgteetje

die van mij zit ook geschakeld op de zekeringkast moet dus wel kunnen lukken
                          maar dit gaat dan over een gt
                          mag nooit een constante plus zijn dan blijft er stroom op staan
                          en gaat de choke bij een koude motor niet meer dicht

knoll
                          Deelnemer

ahzo :) ga morgen zien of mij dat lukt om een geschakelijke + eraan te hangen ;-) geen zo’n super handige met auto electriek ;)

MantasticB1
                            Deelnemer

nou ik heb eens een detail foto gezien van deze aansluitingen en die schijnen ook gewoon van onder het dashboard te vinden zijn.
                              als ik het ff probeer te omschrijven..
                              de relais en stekkers zitten in een soort vierkant uitsparingen.
                              en deze aansluitingen zaten net buiten een van die connectors.
                              dus gewoon de platte plaatjes voor een kabelschoen op de drukken.:hmmz
                              en dan idd ff meten welke op het contactslot werkt….
                              ik heb dat eens gelezen bij een blog over een auto radio aansluiten met een vaste en geschakelde + bij een b manta…
                              mss ergens op dit forum of, mantaclub.nl of het opel power forum..

origineel gepost door knoll
                              hm geen idee best de kast eruit halen en uitmeten?

babyblue
                              Deelnemer

even de multimeter erop volt dus gewoon parallel. even zonder contact moet hij dus 0 volt aangeven draai je de sluitel om 12 volt draadje erop en dat is alles.

manta2
                                Deelnemer

Heb de draad gewoon op de plus van de bobine aangesloten, werkt perfect.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.