Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Waar blijft mijn koelvloeistof ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2010 om 18:11 #17219726
Hoi
Ik zit hier met een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden
en dat is dat ik mijn koelvloeistof regelmatig moet bij vullen
en vul hem dan altijd tot de helft zeg maar
maar na een paar dagen rijden zit die weer plus minus 3 a 4 CM onder het midden en dat is elke keer zo als ik hem bij vul.
of het is toeval dat die elke keer zo staat maar tot nu toe is het elke keer 3 a 4 CM onder de helftook heb ik soms last van witte rook uit me uitlaat maar las dat dat wel iets te maken kon hebben met het weer
ook mijn olie pijl gecheckt en is ook goed geen rotzooi zeg maar
iemand idee wat de oorzaak kan zijn ?
en weet niet of het ermee te maken heeft maar heb ook een topic over dat me auto naar benzine geur stinkt in de auto kan dit met elkaar verbonden zijn ?
want begin me er eigenlijks wel wat zorgen over te maken
Mvgr
Ferdinand7 april 2010 om 18:14 #17653394lekke kop … kan niet anders
7 april 2010 om 18:17 #17653395Als ie nergens lekt, zal ie de kvs wel verbranden.
Hoef je helemaal niet aan de olie te kunnen zien, hij kan ook van koelkanaal naar cilinder lekken.
Bougie’s eens controleren, geeft vaak snelle duidelijkheid.7 april 2010 om 18:23 #17653396origineel gepost door Gupy
Als ie nergens lekt, zal ie de kvs wel verbranden.Hoef je helemaal niet aan de olie te kunnen zien, hij kan ook van koelkanaal naar cilinder lekken.
Bougie’s eens controleren, geeft vaak snelle duidelijkheid.Bougies heb ik 3weken geleden net vervangen :)
maar heb even wat fotootjes gemaakt zal ze zo even uppen mss weten jullie zo meer door middel van de foto’s
7 april 2010 om 18:41 #17653397Hieronder even de foto’s van hoe het er bij zit
De koelvloeistop reservoir:
Onderkant van de oli dop:
Hier kijk je van onder de olidop in het blok
Beetje natigheid achter de olipijl stok:
Ik hoop door middel van deze foto’s dat ik jullie meer duidelijkheid heb gegeven
Mvgr
Ferdinand7 april 2010 om 18:52 #17653398Nattigheid olie?
Anders zal die daar wel lekken. Kan goed dat ie alleen maar lekt bij hogere druk en dat vlak bij het uitlaatspruitstuk.
Zou het ff in de gaten houden.
7 april 2010 om 18:57 #17653399Witte rook is nie best,maar witte damp maakt niks uit.Misschien de kachelradiateur,zoniet dan lekke koppakking.
Gr. Gts32v6
7 april 2010 om 18:57 #17653400origineel gepost door Gupy
Nattigheid olie?Anders zal die daar wel lekken. Kan goed dat ie alleen maar lekt bij hogere druk en dat vlak bij het uitlaatspruitstuk.
Zou het ff in de gaten houden.
Ja is olie
7 april 2010 om 19:00 #17653401origineel gepost door Gts32v6
Witte rook is nie best,maar witte damp maakt niks uit.Misschien de kachelradiateur,zoniet dan lekke koppakking.Gr. Gts32v6
Tis idd Witte damp
echt roken is het nietEn lees iets over kachelradiateur zou dat ook het probleem kunnen zijn dat ik vaak met ramen open moet rijden nu heb ik ze bijna altijd open maar bij mijn ramen willen nog wel eens beslaan en heb op den duur gewoon water druppels hangen aan me raam of ik moet me kachel al vol open op warm zetten dan is het zo weg.
7 april 2010 om 20:21 #17653402origineel gepost door Mskantje16v
origineel gepost door Gupy
Nattigheid olie?Anders zal die daar wel lekken. Kan goed dat ie alleen maar lekt bij hogere druk en dat vlak bij het uitlaatspruitstuk.
Zou het ff in de gaten houden.
Ja is olie
Klepdeksel pakking lek.
7 april 2010 om 20:22 #17653403origineel gepost door Mskantje16v
origineel gepost door Gts32v6
Witte rook is nie best,maar witte damp maakt niks uit.Misschien de kachelradiateur,zoniet dan lekke koppakking.Gr. Gts32v6
Tis idd Witte damp
echt roken is het nietEn lees iets over kachelradiateur zou dat ook het probleem kunnen zijn dat ik vaak met ramen open moet rijden nu heb ik ze bijna altijd open maar bij mijn ramen willen nog wel eens beslaan en heb op den duur gewoon water druppels hangen aan me raam of ik moet me kachel al vol open op warm zetten dan is het zo weg.
Interieur filter al vervangen. als die slecht is beslaat de boel ook.
bij lekke kachel radiateur zou het vochtig onder het kachel moeten zijn..
Heb je geen lekke waterpomp, dat zie je meestal niet vanbuiten namelijk.
deze zit achter de distributie kap.
Willem
7 april 2010 om 20:33 #17653404origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Mskantje16v
origineel gepost door Gts32v6
Witte rook is nie best,maar witte damp maakt niks uit.Misschien de kachelradiateur,zoniet dan lekke koppakking.Gr. Gts32v6
Tis idd Witte damp
echt roken is het nietEn lees iets over kachelradiateur zou dat ook het probleem kunnen zijn dat ik vaak met ramen open moet rijden nu heb ik ze bijna altijd open maar bij mijn ramen willen nog wel eens beslaan en heb op den duur gewoon water druppels hangen aan me raam of ik moet me kachel al vol open op warm zetten dan is het zo weg.
Interieur filter al vervangen. als die slecht is beslaat de boel ook.
bij lekke kachel radiateur zou het vochtig onder het kachel moeten zijn..
Heb je geen lekke waterpomp, dat zie je meestal niet vanbuiten namelijk.
deze zit achter de distributie kap.
Willem
Interieur is idd nog nooit vervongen
zal ook niet weten waar die ziten neej tis verder niet natig onder de kachel
En waterpomp is allemaal vervangen samen met de spanrollen toen de distributieriem is vervongen in 2008 met 204240 KM op de teller en de teller staat nu op 230— KM
7 april 2010 om 20:38 #17653405interieur filter zit onder paravan plaat..
dat is waar de ruitenwisser asjes zitten..
rubber strip lostrekken.
dan het kapje in het midden open trekken, en daar zit ie dan..
Willem
7 april 2010 om 20:43 #17653406origineel gepost door wim-v6
interieur filter zit onder paravan plaat..dat is waar de ruitenwisser asjes zitten..
rubber strip lostrekken.
dan het kapje in het midden open trekken, en daar zit ie dan..
Willem
oke thnx
ga ik daar morgen gelijk even mee bezig THNXWeet je toevallig ook hoe het kan met me koelvloeistof ?
Maar zowieso bedankt voor je reactie :thumbup
7 april 2010 om 20:46 #17653407heb ik net getypt
zie nergens iets over de waterpomp, deze kan je niet zien, en meestal niet zien lekker..
dan zou je de distributie kap los moeten halen..
Willem
7 april 2010 om 20:49 #17653408origineel gepost door wim-v6
heb ik net getyptzie nergens iets over de waterpomp, deze kan je niet zien, en meestal niet zien lekker..
dan zou je de distributie kap los moeten halen..
Willem
had net stukje terug het volgende over me waterpomp gemeld >>> En waterpomp is allemaal vervangen samen met de spanrollen toen de distributieriem is vervongen in 2008 met 204240 KM op de teller en de teller staat nu op 230— KM
Maar zou die nu alweer stuk kunnen zijn dan ?
en hoe check ik dit ?7 april 2010 om 20:50 #17653409Kontroleer m maar, een vervangen exemplaar kan ook lekken.
heb de mijne ook moeten vervangen na 45.000km en 2.5 jaar dienst.
bij mij was een lager uitgelopen..
Willem
7 april 2010 om 20:57 #17653410origineel gepost door wim-v6
Kontroleer m maar, een vervangen exemplaar kan ook lekken.heb de mijne ook moeten vervangen na 45.000km en 2.5 jaar dienst.
bij mij was een lager uitgelopen..
Willem
oke zal er eens na kijken morgen
en even over de interieur filter
welke moet ik hebben want zie 2 soorten
als ik op mijn kenteken zoek1 staat gewoon interieur filter en die andere staat er koolstof bij
Welke van de 2 moet ik halen
of is dat even kwestie van oude eruit halen en mee nemen naar de automatrialen zaak ?7 april 2010 om 20:58 #17653411wat je zelf wil.
Koolstof houd wat meer de pollen en andere hooikoorts veroorzakers buiten..
die andere is gewoon een papieren element (als origineel)
Willem
7 april 2010 om 21:03 #17653412oke thnx
nou heb geen hooi koorts dus aangezien de prijs word het dan gewoon een orgineeltje :)Bedankt voor je snelle reactie’s
ik zal nu even op een oor gaan en zal er morgen vroeg even mee bezig gaan
Mvgr
Ferdinand -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.