Waar bij Corsa C GSI op letten?

Forumindex Forums Modellen Corsa Waar bij Corsa C GSI op letten?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Kuhrtje
    Deelnemer

Beste mensen!

Nu na 2 jaar rijden in een rode Opel Corsa B Worldcup 1.4i 8V uit 1998, ben ik eigenlijk wel toe aan iets anders.

Ik dacht eens te gaan kijken naar een opel Corsa C GSI. Deze is weer een stuk sneller, aangezien mijn corsa toch wel beetje traag is.

Hebben jullie wat punten waar ik op moet letten tijdens het bekijken van corsa C Gsi in showrooms etc?

Edit: nog een vraagje: Ik heb nu in mijn Corsa B een Pioneer radio zitten. Hier kan ik ook mijn iPhone op aansluiten. Op alle Corsa C’s zit er geen standaard Aux aansluiting. Er is een mogelijkheid om mijn oude radio terug te plaatsen, zonder dat er een lelijk gat zit?

Alvast bedankt!

Dennis-Corsa-B

ja je radio kan je terug plaatsen je kan een speciale bakje kopen of missn zit die er al in en dan heb je een vakje boven of onder je radio had ik ook in me C :thumbup

ron1978

Fijne auto’s een Corsa C gsi. Wij hebben er ook 1.
          Rijden er nu een half jaar mee, en bevalt super.
          Tot nu toe geen problemen mee gehad, alleen de dynamo vervangen.

2e-c14nz

Ik denk dat je dan idd wat dennis-corsa al zegt, dat je een enkel din of dubbel din bakje moet aanschaffen. Dingen kosten ook niet de hoofdprijs.

Kuhrtje
            Deelnemer

Oke. Dat is dan iig een zorg minder. Daarnaast kan ik hopelijk ook gewoon mijn hoedeplankspeakers gewoon overzetten en is dat net zo makkelijk als bij de B.. Kabeltje knippen en doorschakelen.

Maar motorisch gezien en kijken naar bepaalde delen van de auto waar ik extra op moet letten?

Ik ga eigenlijk vooral kijken naar een GSi. Ik wilde eigenlijk al een Corsa B GSi maar die waren toen nog wat te duur.

Nu wil ik dus eigenlijk wel voor een GSi gaan omdat daar de snelste motor in ligt en daarnaast meestal de meeste opties heeft.

Dennis-Corsa-B

je kan in je B ook een andere motor leggen dan gaat die ook sneller en op kenteken zetten is ook rond de 50 euro :thumbup

Kuhrtje
                Deelnemer

haha ja klopt. Maar dan heb ik geen nieuwere auto ;) geen airco en dat soort spul ;)

Daarnaast ben ik op dat gebied nog niet echt handig.. Ik kan er wel een uitlaatje onderdoen en ik kan mn dashboardverlichting blauw maken, maar een complete motor erin leggen is teveel van het goede ;)

Maar je weet niet waar ik speciaal op moet letten? Bij de Corsa B was dat meestal de Bstijl enzo.

ron1978

Wat ik wel veel hoor is dat het schakelmechanisme nogal al eens stuk gaat. Is van kunstof.
                    Ook het stuurhuis komt vrij veel voor. Is bij onze ook al vervangen door de vorige eigenaar.

wim-v6
                    Deelnemer

origineel gepost door Dennis-Corsa-B
                      je kan in je B ook een andere motor leggen dan gaat die ook sneller en op kenteken zetten is ook rond de 50 euro :thumbup

Helaas is deze corsa van 1998,

de regel 50 euro voor omkeuren geld voor auto’s t/m 1997.

Willem

marcovane

Evert moet je ff hier kijken http://corsac.messageboard.nl/index.php
                        is veel te vinden over de corsa c

Kuhrtje
                        Deelnemer

Hee Marco,
                          volgens mij is die al oud, ik kan namelijk maar 3 dingen zien, Rules, meeting, Postmeeting ofzoiets..

Nevermind. Het is al verholpen. Ik zal daar eens gaan neuzen :D Bedankt he!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.