waar aan kan je een i200 motorblok herkennen

Forumindex Forums Modellen Manta waar aan kan je een i200 motorblok herkennen

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261003
    steensel
      Lid sinds:
      2 October 2013

      waar aan kan je een i200 motorblok herkennen

      buiten de onsteking en de ita 555 nokkenas

      #18177349
      mantadevil
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        zat een Irmscher sticker op de kleppendeksel
        verder is deze gelijk aan een normale 2.0E

        #18177350
        steensel
          Lid sinds:
          2 October 2013

          oke alleen een sticker, sticker kan je overal opplakken zeg maar voor mij niet echt betrouwbaar

          geen ingeslagen i en of sterretje na de 20E of andere nummers enz

          zijn er mensen die fotos kunnen sturen van een orgineel i200 motorblok
          en met name van het motorblok nummer.

          #18177351
          Black Magic
            Lid sinds:
            3 November 2004

            Ik dacht dat er wel een i bij het motornummer hoort

            #18177352
            ICEQUEEN_Manta_Logan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 February 2006

              De grote vraag is bestaan deze blokken nog wel

              #18177353
              ICEQUEEN_Manta_Logan
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 February 2006

                De grote vraag is bestaan deze blokken nog wel?
                Ik heb bij geen enkele i200 een i200 originele motor gezien :angel

                #18177354
                steensel
                  Lid sinds:
                  2 October 2013

                  Zijn ze dan ineens verdwenen dan die blokken

                  #18177355
                  JOZO
                    Lid sinds:
                    29 September 2006

                    Ik weet nog een los blok te liggen met alle stickers en kenmerken ervan. Komt uit een originele I200. Foto’s ervan maken kan ik niet, maar is wel te koop (incl een ingevoerde originele I200)

                    #18177356
                    steensel
                      Lid sinds:
                      2 October 2013

                      Oke heb wel intresse mijn tel 0612213080

                      Gelieve toch nog wat meer info van mensen met een i200 met orgineel blok

                      #18177357
                      EE400
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        @steensel wrote:

                        waar aan kan je een i200 motorblok herkennen

                        buiten de onsteking en de ita 555 nokkenas

                        Het nieuwe i200 i240 en 400 topic pagina 5 Quote: Henk 400rr :thumbup

                        viewtopic.php?f=10&t=147495&start=100 ;)

                        De i200 motor had zo ook zijn eigen coderingen, een normale 2.0E motor had als motornr. “2.0E-(motornr)” erin staan, bij de i200 motor was dit “2.0iE-(motornr.)”, ditzelfde geld voor de kop, waar normaal X20E…. staat of P20E… zou nu ook een “i” toegevoegd moeten zijn.

                        In zo’n geval mag je aannemen dat er een (vlgs fabrieksopgaaf) 125Pk motor in zit, de ontsteking zelf zou ook een ander nr moeten hebben en/of een andere onderdrukdoos, maar die kenmerken weet ik zo niet.

                        Origineel zat er op het kleppendeksel een sticker met daarbij de afstelgegevens van de nokkenas stoters.

                        De 110pk versie i200 was hier niet geleverd en de motor zelf was niet anders dan de motor in de GSI/GTE en de latere GT uitvoeringen.

                        #18177358
                        steensel
                          Lid sinds:
                          2 October 2013

                          Dus de 110pk was dus een gewone standaard motor onaangepast.

                          Staat er ook een bouwjaar in de motorblokken van een i200 of zijn er willekeurige blokken.gebruikt
                          Kwa gte gsi gt uitvoering

                          #18177359
                          steensel
                            Lid sinds:
                            2 October 2013

                            Dus een i200 motor had dan vaste klep stoters inplaats van hydrolische

                            #18177360
                            js 400
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @EE400 wrote:

                              @steensel wrote:

                              waar aan kan je een i200 motorblok herkennen

                              buiten de onsteking en de ita 555 nokkenas

                              Het nieuwe i200 i240 en 400 topic pagina 5 Quote: Henk 400rr :thumbup

                              viewtopic.php?f=10&t=147495&start=100 ;)

                              De i200 motor had zo ook zijn eigen coderingen, een normale 2.0E motor had als motornr. “2.0E-(motornr)” erin staan, bij de i200 motor was dit “2.0iE-(motornr.)”, ditzelfde geld voor de kop, waar normaal X20E…. staat of P20E… zou nu ook een “i” toegevoegd moeten zijn.

                              In zo’n geval mag je aannemen dat er een (vlgs fabrieksopgaaf) 125Pk motor in zit, de ontsteking zelf zou ook een ander nr moeten hebben en/of een andere onderdrukdoos, maar die kenmerken weet ik zo niet.

                              Origineel zat er op het kleppendeksel een sticker met daarbij de afstelgegevens van de nokkenas stoters.

                              De 110pk versie i200 was hier niet geleverd en de motor zelf was niet anders dan de motor in de GSI/GTE en de latere GT uitvoeringen.

                              volgens mij zijn er geen 110 pk i200 genaakt hoor,en er hoort een i tussen te staan nij het motornummer.
                              ik heb een i140 motor orgineel van irmscher daar staat 2.4ie op.
                              een i200 motor had een hogere compressie trouwens,en de bekende nokkenas met vast stotors,en de speciale onsteking.

                              #18177361
                              jacobnoorlander
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 March 2013

                                Ik heb mischien nog wel een setje vaste stoters voor je liggen, laat maar ff weten of je ze nodig hebt dan geef ik ze wel aan peet mee. Ze komen uit een oud 1900 blok.
                                Of je bouwt er een turbo op natuurlijk… :jerry

                                #18177362
                                steensel
                                  Lid sinds:
                                  2 October 2013

                                  Hoi ja ik heb ze nog nodig geef ze maar mee aan me pa kom binnen kort wel effe langs me de manta effe stukkie knallen same

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.