Forumindex › Forums › Modellen › Manta › waar aan kan je een i200 motorblok herkennen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2013 om 15:36 #17261003
waar aan kan je een i200 motorblok herkennen
buiten de onsteking en de ita 555 nokkenas
2 oktober 2013 om 15:53 #18177349zat een Irmscher sticker op de kleppendeksel
verder is deze gelijk aan een normale 2.0E2 oktober 2013 om 16:20 #18177350oke alleen een sticker, sticker kan je overal opplakken zeg maar voor mij niet echt betrouwbaar
geen ingeslagen i en of sterretje na de 20E of andere nummers enz
zijn er mensen die fotos kunnen sturen van een orgineel i200 motorblok
en met name van het motorblok nummer.2 oktober 2013 om 19:41 #18177351Ik dacht dat er wel een i bij het motornummer hoort
3 oktober 2013 om 04:04 #18177352De grote vraag is bestaan deze blokken nog wel
3 oktober 2013 om 04:05 #18177353De grote vraag is bestaan deze blokken nog wel?
Ik heb bij geen enkele i200 een i200 originele motor gezien :angel3 oktober 2013 om 04:53 #18177354Zijn ze dan ineens verdwenen dan die blokken
3 oktober 2013 om 05:12 #18177355Ik weet nog een los blok te liggen met alle stickers en kenmerken ervan. Komt uit een originele I200. Foto’s ervan maken kan ik niet, maar is wel te koop (incl een ingevoerde originele I200)
3 oktober 2013 om 07:01 #18177356Oke heb wel intresse mijn tel 0612213080
Gelieve toch nog wat meer info van mensen met een i200 met orgineel blok
3 oktober 2013 om 08:21 #18177357@steensel wrote:
waar aan kan je een i200 motorblok herkennen
buiten de onsteking en de ita 555 nokkenas
Het nieuwe i200 i240 en 400 topic pagina 5 Quote: Henk 400rr :thumbup
viewtopic.php?f=10&t=147495&start=100 ;)
De i200 motor had zo ook zijn eigen coderingen, een normale 2.0E motor had als motornr. “2.0E-(motornr)” erin staan, bij de i200 motor was dit “2.0iE-(motornr.)”, ditzelfde geld voor de kop, waar normaal X20E…. staat of P20E… zou nu ook een “i” toegevoegd moeten zijn.
In zo’n geval mag je aannemen dat er een (vlgs fabrieksopgaaf) 125Pk motor in zit, de ontsteking zelf zou ook een ander nr moeten hebben en/of een andere onderdrukdoos, maar die kenmerken weet ik zo niet.
Origineel zat er op het kleppendeksel een sticker met daarbij de afstelgegevens van de nokkenas stoters.
De 110pk versie i200 was hier niet geleverd en de motor zelf was niet anders dan de motor in de GSI/GTE en de latere GT uitvoeringen.
3 oktober 2013 om 10:15 #18177358Dus de 110pk was dus een gewone standaard motor onaangepast.
Staat er ook een bouwjaar in de motorblokken van een i200 of zijn er willekeurige blokken.gebruikt
Kwa gte gsi gt uitvoering3 oktober 2013 om 10:20 #18177359Dus een i200 motor had dan vaste klep stoters inplaats van hydrolische
7 oktober 2013 om 21:31 #18177360@EE400 wrote:
@steensel wrote:
waar aan kan je een i200 motorblok herkennen
buiten de onsteking en de ita 555 nokkenas
Het nieuwe i200 i240 en 400 topic pagina 5 Quote: Henk 400rr :thumbup
viewtopic.php?f=10&t=147495&start=100 ;)
De i200 motor had zo ook zijn eigen coderingen, een normale 2.0E motor had als motornr. “2.0E-(motornr)” erin staan, bij de i200 motor was dit “2.0iE-(motornr.)”, ditzelfde geld voor de kop, waar normaal X20E…. staat of P20E… zou nu ook een “i” toegevoegd moeten zijn.
In zo’n geval mag je aannemen dat er een (vlgs fabrieksopgaaf) 125Pk motor in zit, de ontsteking zelf zou ook een ander nr moeten hebben en/of een andere onderdrukdoos, maar die kenmerken weet ik zo niet.
Origineel zat er op het kleppendeksel een sticker met daarbij de afstelgegevens van de nokkenas stoters.
De 110pk versie i200 was hier niet geleverd en de motor zelf was niet anders dan de motor in de GSI/GTE en de latere GT uitvoeringen.
volgens mij zijn er geen 110 pk i200 genaakt hoor,en er hoort een i tussen te staan nij het motornummer.
ik heb een i140 motor orgineel van irmscher daar staat 2.4ie op.
een i200 motor had een hogere compressie trouwens,en de bekende nokkenas met vast stotors,en de speciale onsteking.11 oktober 2013 om 18:39 #18177361Ik heb mischien nog wel een setje vaste stoters voor je liggen, laat maar ff weten of je ze nodig hebt dan geef ik ze wel aan peet mee. Ze komen uit een oud 1900 blok.
Of je bouwt er een turbo op natuurlijk… :jerry12 oktober 2013 om 15:29 #18177362Hoi ja ik heb ze nog nodig geef ze maar mee aan me pa kom binnen kort wel effe langs me de manta effe stukkie knallen same
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.