Forumindex › Forums › Modellen › Manta › W nummers km teller manta B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2012 om 20:06 #18015847
Kan ook zijn dat de W staat voor: Wegstreckenzähler.
In dat heet in het Nederlands: kilometerteller.
Maar of dit nou goed is………… :hmmzHieronderr op den link klikkerdeklikken en je leest hoe het nou werkelijk zit.
http://www.techniklexikon.net/d/wegdrehzahl/wegdrehzahl.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
:jerry
10 mei 2012 om 20:28 #18015848tja, als men zich verveeld, ga je vreemde dingen opzoeken op het wereldwijdeweb haha
:thumb
11 mei 2012 om 12:28 #18015849@Ghanz wrote:
tja, als men zich verveeld, ga je vreemde dingen opzoeken op het wereldwijdeweb haha
:thumb
En welke vreemde dingen zoek jij dan wel niet op het WWW? ;)
:kewlpics :jerry11 mei 2012 om 20:30 #18015850vond een discussie over het W nummer wel maf genoeg. king:
maar jij wil liever zien dat er hier (een heel ernstig vies woord ) staat zeker
:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
11 mei 2012 om 23:42 #18015851Die discussie over het W nummer is informatief, en niet vreemd zo als jij het noemde. ;)
En als jij je hart wilt luchten over zoeken op het internet, waar een heel ernstig vies woord in voor komt, tja……
Een woord kan niet vies zijn, de betekenis daar van weer wel. ;)
:jerry :jerryOK, en nu BACK ON TOPIC!!
12 mei 2012 om 01:57 #18015852Ook al heb je de verhouding van je bandenmaat (wiel omtrek), achteras overbrenging, kmteller tandwiel en wormwiel en het W getal goed, dan kan het nog zijn dat de getoonde snelheid flink afwijkt.
Dit komt door de manier waarop de snelheids aanwijzing tot stand komt in je kmteller. De kmtellerkabel drijft namelijk een kortsluitanker (magneet in een niet magnetisch huis) aan en het uitgaande asje wordt tegengehouden door een spiraalveertje. De kracht die opgewekt wordt in het kortsluitanker wordt tegen gegaan door het spiraalveertje zodat het uitgaande asje een bepaalde hoekverdraaing aanneemt. Op dit asje zit, jawel, de wijzer van de snelheidsmeter. Door nou het magnetisme van het kortsluitanker te verhogen of verlagen geeft je snelheidsmeter meer of minder aan. Zo worden/werden de snelheidsmeters van bv politieauto’s gekalibreerd, volgens mij bij bepaalde Bosch servicestations.Wat dus wel juist aan zou moeten geven is je kmteller, ofwel de afgelegde weg, aangetoond met de draaiende cijferrolletjes. Die worden namelijk weer aangedreven door dezelfde ingaandeas waar de magneet van het kortsluitanker op zit in combinatie met een bepaalde tandwielverhouding in je kmteller.
13 mei 2012 om 20:22 #18015853hier dat van mij
195/40/17
5 bak geel wormwiel
w743
3.67gereden snelheid 80 gemeten snelheid 78 op de tomtom
en de snelheidsborden geven 80 aan als ik 80 rij
dus zit er niet heel ver naast met me oude velgen 15 inch
scheelde het ook 10km/h dus 80 op de teller 70 op tomtom18 juli 2012 om 16:40 #18015854W is wegdraaigetal in het nederlans, het aantal omwenteling wat je tellerkabel maakt over een bepaalde afstand .
19 juni 2013 om 20:26 #18015855Ik zie dat het een tijdje geleden is geweest dat iemand actief was hier in het topic,
Toch de volgende vraag om een positieve afwijking in de teller te corrigeren, bv w=1068 ‘vectra’ met 15% teveel aangave.
Een klok nemen met een w van 961 of juist bij w 10% erbij tellen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.