Vuurwerk, illegaal en/of legaal en wat/hoeveel?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Vuurwerk, illegaal en/of legaal en wat/hoeveel?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 51 tot 56 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Jerremy
    Deelnemer

Begrijp de uiteenlopende meningen van de voor- en tegenstanders wel, en tuurlijk het is maar 1x per jaar.
      Maar toch zit mij iets hieraan dwars. Dat er bijv. velen mensen die er van houden, en het (graag) afsteken zeggen als; “waar bemoei je je mee” en “het is me eigen geld, en mijn ding..” (en daarmee zeker een punt hebbende overigens), en tuurlijk, het is hun geld.

Alleen ik bemoei me er wel mee, als diezelfde lieden 50 or meer meter verder op, op de openbare weg, of in eigen tuin mega vuurpijlen en weet ik het allemaal afsteken, die troep komt op mijn auto terecht, met alle evt. schadegevolgen vandien, de t*ring zooi ligt in mijn tuin, mijn dakgoot, etc.. en op op de openbare weg, voor m’n uitrit (want ja, heej, is openbare weg, is van iedereen… En die bewoner ruimt het wel op, want die snapt het wel, we hebben perslot er met z’n alle ‘plezier’ van toch…)
      volgende dag zie ik alleen niemand om het op het ruimen, of schade te vergoeden voor de brandplekken/butsen op me wagen..
      Maar ja, het is maar 1x per jaar natuurlijk, waar bemoei je je mee en ja, je moet natuurlijk gewoon je bek houden toch, want zo gaat dat hier in dit land… stel je voor zeg..

Hoe dan ook, ik ben en zie het dan ook weer niet zo ‘zwart’ als ik het hierboven schets :P maar het is wel scenario van een keerzijde ervan !

Het beste voor een ieder voor het nieuwe jaar.
      En laten we een beetje aan de medemens denken.

bastiaan1981

altijd leuk vuurwerk en kinderen:fy1 ga net een bakkie doen bij me ouders en kijk ff naar buiten, ja hoor vuurwerk door de jeugd in de container gegooit vlammen er uit:argue:fy1. en mijn veccie stond er naast ik als de sodemieter me auto weg gehaald. ik kijken waar ze uithangen ja hoor gewoon in de steeg lekker verder gaan, ik naar ze toe of ze wel goed zijn in hun kop zegt dat snot appie ook nog stel je niet aan:argue ik zeg tegen hem wil jij 2011 nog halen:argue en stoen gingen ze er heeeel snel vandoor. oja de politie was er wel in 20 min en de brandweer wel in 30 min.

maar iedereen alvast wel de beste wensen en een gezond 2011.
        ik ga maar is genieten van een potje bier:D

GlennGSI
        Deelnemer

[rquote=1827864&tid=139080&author=bastiaan1981]altijd leuk vuurwerk en kinderen:fy1 ga net een bakkie doen bij me ouders en kijk ff naar buiten, ja hoor vuurwerk door de jeugd in de container gegooit vlammen er uit:argue:fy1. en mijn veccie stond er naast ik als de sodemieter me auto weg gehaald. ik kijken waar ze uithangen ja hoor gewoon in de steeg lekker verder gaan, ik naar ze toe of ze wel goed zijn in hun kop zegt dat snot appie ook nog stel je niet aan:argue ik zeg tegen hem wil jij 2011 nog halen:argue en stoen gingen ze er heeeel snel vandoor. oja de politie was er wel in 20 min en de brandweer wel in 30 min.

maar iedereen alvast wel de beste wensen en een gezond 2011.
          ik ga maar is genieten van een potje bier:D[/rquote]

Ik heb ook al een babypijltje in de kofferbak van men Omega gehad vanmiddag ! geen schade ofzo van over gehouden. het jochie ff goed laten schrikken met een rotje van zo’n groen vlammetje :P

Anoniem

[rquote=1824039&tid=139080&author=GlennGSI]carbid schieten doe ik niet meer aan. paar jaar geleden 3 maand int ziekenhuis gelegen door een verdwaalde deksel op men hoofd.. Ik hou het bij bier drinken…[/rquote]

Dat kan ook een pittige hoofdpijn bezorgen :jerry

Jigsaw
            Deelnemer

[rquote=1824248&tid=139080&author=vincent23][rquote=1824055&tid=139080&author=otdh]tja, wat heb ik haha

wel t 1 en ander legaal, maar das om de tijd te doden…

[/rquote]

ik zal je even de prijslijst geven kwa boetes dit jaar, voorzover ik het nog kan herinneren :afro

1 cobra = 600,- euro, meerdere is de helft extra per stuk. afsteken waar het gevaarlijk is dan nog eens 25% boete erbij.

Even voor de duidelijkheid 1 cobra heeft de hoeveelheid kruit van 4 handgranaten !!!!

1x lawinepijl = 350,- euro boete, meerdere is weer de helft extra en bij gevaar dan weer 25% extra boete erbij…

gr Vinc[/rquote]

sorry hoor, maar wat een onzin

Ben_M
              Deelnemer

zo, ff filmpje van het carbid schieten bij ons. Hebben iig wel stukken betere knallen gehad die dag, die filmpjes komen ook nog wel en keer op youtube:)

6 berichten aan het bekijken - 51 tot 56 (van in totaal 56)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.