Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Vuurwerk, illegaal en/of legaal en wat/hoeveel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2010 om 20:29 #17229968
Beste mensen,
In dit topic vertel je wat voorn vuurwerk je hebt: Illegaal en/of legaal en wat je hebt en hoeveel je hebt.
Ik zal maar is beginnen:
Ik heb alleen maar legaal vuurwerk (tot nu toe) en besteed er zo’n 400 eurotjes aan uit. Best weinig als je weet hoeveel ik vorig jaar had. (1200eurotjes ;p)
Ik heb dan vooral sier vuurwerk en wat knal wat ik bij http://www.deplantenhal.nl koop (http://www.vuurwerkbaas.nl)Dit word mijn einde knaller: http://www.vuurwerkbaas.nl/webshop/product_info.php?cPath=41&products_id=235
Ben benieuwd wat jullie hebben! :D
Groeten,
Rottentweetie26 december 2010 om 21:35 #17780056Je bent niet goed wijs met je 400 euro en al helemaal niet met je 1200 euro :P gewoon voor een paar tientjes de man carbid halen en knallen met dit apparaat:
27 december 2010 om 00:01 #17780057carbid schieten doe ik niet meer aan. paar jaar geleden 3 maand int ziekenhuis gelegen door een verdwaalde deksel op men hoofd.. Ik hou het bij bier drinken…
27 december 2010 om 00:04 #17780058lol je bent gek zoveel geld uit te geven :P
ik ga naar de Aldi in duitsland toe..
Haal voor 30 euro vuurwerk op!En DAMN dat vuurwerk van 6 euro per potje is mooier dan het vuur werk in NL dat 60 euro kost! :P
27 december 2010 om 01:52 #17780059tja, wat heb ik haha
wel t 1 en ander legaal, maar das om de tijd te doden…
27 december 2010 om 09:29 #17780060JE zou gek zijn om hier te vertellen dat je illegaal vuurwerk hebt. Staan er zo een paar man op je stoep.
Ik geef geen geld uit aan vuurwerk dat laat ik aan andere over.
Gr Jack
27 december 2010 om 09:33 #17780061[rquote=1824040&tid=139080&author=dennis121]lol je bent gek zoveel geld uit te geven :P
ik ga naar de Aldi in duitsland toe..
Haal voor 30 euro vuurwerk op!En DAMN dat vuurwerk van 6 euro per potje is mooier dan het vuur werk in NL dat 60 euro kost! :P[/rquote]
hier ook:thumbup
veel goedkoper en best mooi vuurwerk.(het gaat toch om het idee:sleeping)
27 december 2010 om 10:01 #17780062Och, vroeger wou ik nog wel eens 100 euro uitgeven aan vuurwerk. Beetje met rotjes en pijltjes door de straat struinen en overal en nergens die rommel heen schieten/gooien.
Ben er al jaren van af gestapt en haal alleen nog een doosje sierspul voor snachts. Kost een paar tientjes en dat is meer dan genoeg.27 december 2010 om 10:07 #17780063AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ook geen vuurwerk.. Leuker om ernaar te kijken.
In 1 klap al je geld weg :P27 december 2010 om 11:58 #17780064Wat illegale knallers maar geen honderden euro’s ofzo. Ook zo zonde vind ik om er zoveel aan uit te geven maar het is toch altijd wel mooi:D
27 december 2010 om 12:00 #17780065Ik heb helemaal niets !!!!
Ben het ook niet van plan.
Daarvoor heb ik liever LPG om op te rijden.Groet, Rik
27 december 2010 om 13:12 #17780066[rquote=1824055&tid=139080&author=otdh]tja, wat heb ik haha
wel t 1 en ander legaal, maar das om de tijd te doden…
[/rquote]
haha, en dan ineens is de rest van het bericht kwijt :P:P
ik zal je even de prijslijst geven kwa boetes dit jaar, voorzover ik het nog kan herinneren :afro
1 cobra = 600,- euro, meerdere is de helft extra per stuk. afsteken waar het gevaarlijk is dan nog eens 25% boete erbij.
Even voor de duidelijkheid 1 cobra heeft de hoeveelheid kruit van 4 handgranaten !!!!
1x lawinepijl = 350,- euro boete, meerdere is weer de helft extra en bij gevaar dan weer 25% extra boete erbij…
voor de rest zou ik zeggen veel plezier met afsteken :thumbup
enne denk aan de handjes en aan de andere mensen die er niet voor kiezen om met dit levensgevaarlijke vuurwerk om te gaan.gr Vinc
27 december 2010 om 13:21 #17780067nou ik blijf lekker bij de openhaard achter dubbel glas zitten
na dat ik slachtoffer ben geweest van een lpg ontploffing,dit
gebeurde in een garage waar ik ook binnen stond,
en daarbij behoorlijk gewond ben geraakt, moet ik
niets meer hebben van harde knallen dit geef elke keer een
schrik reactie bij mij.dus van mij mag het worden af geschaft
als ik de verwondingen weer zie aangericht door vuurwerk
op de tv komt bij mij ook alles weer terug meestal
loop ik weg bij deze beelden en ga wat anders doen
en ja ik lees het commentaar al,ondeskundig gebruik
eigen schuld en zo voort.
maar die geen die een stuk ilegaal vuurwerk weg gooit
en dan anderen zwaar letsel toe brengt moet hier
maar is over na denken.
dus conclusie
gewoon verbieden.
vgr tonsr.27 december 2010 om 13:27 #17780068Om heel eerlijk te zijn, ik vind dat mensen met illegaal (zwaar) vuurwerk (explosieven eigenlijk) niet helemaal fris zijn, en hoop dat ze zulke lieden pakken en echt zwaar beboeten.
Ik vind siervuurwerk mooi om te zien, maar de knallen, echt, het gaat gewoon helemaal nergens over. Uberhaupt knal vuurwerk.
Mijn huisdieren zijn doodsbang en laten praktisch d’r ontlasting lopen, en zijn gewoon tijden gestrest en helemaal upset..Is toch ook niet normaal dat de ramen in de sponning, en het servies in de kast staan te trillen.. :thumbdown
Hoop dat het ooit in ons land nog is afgeschaft gaat worden, en dat net als in bijv. Zwitserland en veel andere landen vuurwerk uitsluitend door de overheid op centrale plaats(en) gehouden wordt.
Ik heb nog nooit één Gulden cent of Euro cent aan vuurwerk besteed, en ik ga dat nooit doen ook.
Begrijp het ook niet dat mensen honderden euro’s daar in pompen, en in een avondje wegblazen..
Persoonlijk, zou ik voor dat geld dan een mooie set velgen kopen bijvoorbeeld (waar je heel lang plezier van kan hebben) of (sparen) voor iets anders…
Maar goed, ieder z’n geld/keus natuurlijk.Velen zullen het wel niet eens zijn met mij of wat dan ook, maar dat boeit me geen ene reet :P
Verder, de beste wensen alvast voor een ieder :)
27 december 2010 om 13:37 #17780069[rquote=1824258&tid=139080&author=Jerremy]Om heel eerlijk te zijn, ik vind dat mensen met illegaal (zwaar) vuurwerk (explosieven eigenlijk) niet helemaal fris zijn, en hoop dat ze zulke lieden pakken en echt zwaar beboeten.
Ik vind siervuurwerk mooi om te zien, maar de knallen, echt, het gaat gewoon helemaal nergens over. Uberhaupt knal vuurwerk.
Mijn huisdieren zijn doodsbang en laten praktisch d’r ontlasting lopen, en zijn gewoon tijden gestrest en helemaal upset..Is toch ook niet normaal dat de ramen in de sponning, en het servies in de kast staan te trillen.. :thumbdown
Hoop dat het ooit in ons land nog is afgeschaft gaat worden, en dat net als in bijv. Zwitserland en veel andere landen vuurwerk uitsluitend door de overheid op centrale plaats(en) gehouden wordt.
Ik heb nog nooit één Gulden cent of Euro cent aan vuurwerk besteed, en ik ga dat nooit doen ook.
Begrijp het ook niet dat mensen honderden euro’s daar in pompen, en in een avondje wegblazen..
Persoonlijk, zou ik voor dat geld dan een mooie set velgen kopen bijvoorbeeld (waar je heel lang plezier van kan hebben) of (sparen) voor iets anders…
Maar goed, ieder z’n geld/keus natuurlijk.Velen zullen het wel niet eens zijn met mij of wat dan ook, maar dat boeit me geen ene reet :P
Verder, de beste wensen alvast voor een ieder :)[/rquote]
ik sta hier dan ook volledig achter:thumbup:thumbup:thumbup
tonsr.
27 december 2010 om 14:18 #17780070AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah heb der toch n iets ander idee bij
de tijd dat ik ook met dozen strijkers liep
is al lang geledenen heb ook al n paar jaar geroepen ik koop niets weer
en dan toch vlak voor t eind van t jaarkriebelt het wel wat
maar echt veel geld geef ik er ook niet meer aan uitheb ook nooit extreem veel uitgegeven ook
maar ik vind wel dat het bij de oud en nieuw viering hoort
en ik heb t liefst illegaal
en dan enkel sierspul
en mij gaat er er meer om dat de legale vuurwerk
idioot duur geworden is:omoet wel zeggen dat het wel steeds moeilijker wordt om illegaal spul te krijgen;)
mischien is dat maar goed ookgezien er dan ook extreem zwaar spul gebruikt wordt:thumbdown:o
en dan vaak ook nog door mensen die totaal niet weten wat ze doen
en of beschonken zijn:thumbdownmaar helemaal verbieden
needan kun je nog wel veel meer dingen veboden maken
en blijft er van het “vrije”nederland helemaal niet over:ooudjaarsdag eerst maar es een paar kilo carbid er doorstampen
kost weinig dreunt wel fijn
en ik heb de ruimte:P27 december 2010 om 15:01 #17780071Mooi, weer een discussie over vuurwerk of niet…
Wij houden het meestal bij een paar mooie pijlen en wat carbid (veilig richting weiland!)Maar euh… 400 euro aan vuurwerk dan heb je echt een gat in je hand, al voor je iets afgestoken hebt!:D
27 december 2010 om 16:01 #17780072[rquote=1824248&tid=139080&author=vincent23]
1 cobra = 600,- euro, meerdere is de helft extra per stuk. afsteken waar het gevaarlijk is dan nog eens 25% boete erbij.
Even voor de duidelijkheid 1 cobra heeft de hoeveelheid kruit van 4 handgranaten !!!!
1x lawinepijl = 350,- euro boete, meerdere is weer de helft extra en bij gevaar dan weer 25% extra boete erbij…
[/rquote]
:o dat zijn behoorlijke prijzen daarom.
ik hou het wel lekker bij legaal siervuurwerk en niet al te veel een paar mooie pijlen en een paar potjes en klaar.
27 december 2010 om 16:18 #17780073geen cent geef ik uit aan vuurwerk
heb er geen hekel aan maar ze lopen nu al met strijkers te gooien in de straat
leuk als je met honden naar buiten moet (mijne zijn gelukkig niet zo bang) maar somige honden schieten ineens alle kanten op van angst
zal zo’n hond de straat oversteken en je komt er net aan rijden (en tis niet eens oud en nieuw)maar voor de personen die het afsteken
wacht ff tot hond en eigenaar uit de buurt isvoor iedereen alvast beste wensen
groet michel
27 december 2010 om 16:21 #17780074Dit jaar alleen Carbid. Kijk wel bij de rest en in de lucht. Vind het nu zonde van mn centen het normale vuurwerk.
We staan dit jaar weer in Heerde met een hele groep aan een groot weiland, machtig gezellig, vuurtje er bij, tentje erbij. Koffie en drank….:D
We hebben dit jaar 3 gastanken, ik heb dit jaar een wat grotere als vorig jaar. Met trekonsteking:D Elk jaar wat proffesioneler :P Volgend jaar wil ik een carbid vergasser maken zodat we het geknoei met carbid niet meer hebben.
27 december 2010 om 17:13 #17780075tsja, ik steek graag wat vuurwerk af.
was vroeger toen ik een jaar of 10 was helemaal gek van, en ik zat dan ook al 2 maandan van te voren op youtube vuurwerkfilmpjes kijken haha.
maarja, dat vuurwerk is tegen woordig zo duur in vergelijking met belgie. 60,00 per pot waar je in belgie 20,00 voor betaalt.:o
maargoed, ik snap de mensen ook wel die een hondje hebben of andere huisdieren die er bang voor zijn. me oma die heeft ook 2 honden en die zijn als de dood.
maar ik denk dat als vuurwerk wordt afgeschaft dat er juist meer mensen komen die zwaar illegaal vuurwerk kopen.
27 december 2010 om 17:20 #17780076ik heb niks.
of ik moet de echte lawine pijlen tegen komen, maar anders rij ik een rondje met de launch control.
kom ik boven alle strijkers en nitraten uit.
27 december 2010 om 17:57 #17780077[rquote=1824384&tid=139080&author=Silence][rquote=1824248&tid=139080&author=vincent23]
[/rquote]
thanks vince
dan verstop k de cobra’s goed:P
dingen zijn ook gewoon niet normaal meer
heb er ergens nog een maar waar is al 2 jaar geleden
misschien nog wat sier halen en oude vlinders opmaken
waar k ga helen weet k nog niet maar wat meerdere zeggen uit buitenland is ook gewoon mooier spul en voor normale prijzen (nu paar ik over sier)
27 december 2010 om 18:15 #17780078die tijd heb ik gehad, ik koop al jaren helemaal niks meer.
ik kijk wel naar dat van een ander
27 december 2010 om 20:15 #17780079een paar melk bussen carbid , potje bier , kamp vuurtje er bij mooiste wat er is , en ook nog achter het huis op land mooier kan je het niet krijgen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.