Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vuil achter koplamp.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2011 om 15:47 #17243147
Hallo!
mijn rechter koplamp is ooit vervangen geweest en ziet er daarom nog als nieuw uit,
maar mijn linker koplamp is nog de originele. Echter zit hierachter redelijk
wat vuil wat een contrast geeft met de nieuwe koplamp.Is dit makkelijk op te poetsen, of moet ik hiervoor heel de bumper eraf
halen om daarbij te kunnen? (In dat geval laat ik het maar zitten.)Ik heb er even foto’s van gemaakt:
Rechts:
Links:
Alvast bedankt!groetjes.
10 november 2011 om 16:01 #17940665Ik heb toevallig vandaag dat bij mij weggehaald. Dit is verwering en zit aan de buitenkant. Ik heb ze nat opgeschuurt met korrel 1000 schuurpapier, daarna goed drooggemaakt. Vervolgens met commandant m4 en een zachte polijstschijf op de accutol gepolijst. En daarna met megguiars plastix behandeld. Zit er super uit weer en dan waren die van mij heel wat verder heen dan die van jou. Is uurtje werk maar dit is nog wel te redden.
10 november 2011 om 16:18 #17940666Ik ben al blij dat het de buitenkant is! :D
Je hebt toevallig geen before / after foto? :hmmz
Maar ik ben een beetje bang om krassen te maken in het “plastic” van mijn koplamp?
Een polijstschijf heb ik overigens niet, kan zoiets ook gewoon met de hand,
en de juiste producten?Groetjes.
10 november 2011 om 16:22 #17940667Als je Chuck Norris heet wel, haha. :jerry Nee ik zou even een schijfje halen voor je boormachine, kost bij elkaar 5 of 6 euro. Een zachte want het polijstmiddel doet het werk voor je en een niet te hoog toerental kiezen, 500 tot 100 is zat, anders word het glas te warm en sloop je ze. Als je nou echt twijfelt kun je ook even informeren bij een schadehersteller wat dat kost om het eruit te halen.
Dit is het verschil!
Voor:
Na:
10 november 2011 om 16:48 #17940668Dat is wel een super groot verschil :D
Zeker de moeite waard.En ik dacht dat je zo’n polijstmachine bedoelde, had gegoogled en kwam uit op prijzen van 200 euro :jerry .
Maar als het met zo’n schijfje op een boormachine gaat, is het geen probleem.Moet je de lamp met het schuurpapiertje hard opschuren? Of gewoon het bovenste laagje wat proper maken?
Die commandant m4 kan je vermoed ik in elke autozaak wel vinden? Of anders iets soortgelijks?En die “megguiars plastix”, maakt die echt zo’n groot verschil of kan ik die eigenlijk wel achterwege laten?
Bedankt!
Groetjes.
10 november 2011 om 16:56 #17940669Ik zou dan alleen de bovenkant natschuren. Dat wil zeggen, tijdens het schuren natspuiten en blijven spuiten. Dan krijg je geen krassen, niet schrikken want het word na het schuren een groot mat oppervlak maar als het goed is kun je met je hand voelen dat het een stuk gladder word. Het polijsten haalt de glans en transparantie weer terug in het glas. PlastX is in zoverre niet nodig, de meeste glans behaal je met het polijsten, het haalde bij net de laatste waas er een beetje uit, en mischien nog wel belangrijker het legt er een beschermlaagje overheen, ik heb de hele voorkant even afgespoten toen ik klaar was en het water liep zo van het glas af. Dan blijven ze denk ik ook langer mooi.
11 november 2011 om 11:50 #17940671Klinkt goed.
Bij mijn lampen voelt het nog wel glad aan, zou het dan met gewoon polijsten ook opgelost kunnen worden? :thumbGroetjes.
11 november 2011 om 12:22 #17940672Astraman, mijn lampen zijn net zo ver heen als de jouwe, misschien wel verder.
Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest? En met polijstschijf, bedoel je dan echt zo’n schijf van stof? Of meer zo’n lamellenschijf? Zou je misschien een plaatje van het schijfje dat je bedoelt willen posten? Dan zoek ik er iets soortgelijks bij.@ kwuyts, post even een foto van je koplampen, dan zien we in welke staat ze zijn en kunnen we je op basis daarvan je van advies voorzien.
11 november 2011 om 12:29 #17940673Bedankt voor je antwoord,
in mijn begin post staan 2 foto’s van mijn koplampen.
De rechtse is ooit vervangen geweest door een ongelukje, en daarom nog in nieuwstaat.Maar op de linkse zit bovenaan wat verwering. Als je erover gaat met je vinger moet je al heel goed voelen om
een beetje reliëf te voelen (voelt best nog glad aan.) maar als je het goed doet voel je wel dat het langs
de buitenzijde van de lamp is.Als je de foto’s niet kan zien, geef dan even een seintje.
Groetjes.
11 november 2011 om 12:36 #17940674Hey, ik zag je foto’s inderdaad eerst niet, nu zie ik wel dat je foto’s van je koplampen hebt staan.
Ik denk dat je het heel lichtjes moet opschuren met een fijne korrel en dan kunt polijsten.
De koplampen van de Vec-C van m’n ouders heb ik ook al eens gedaan, maar ik ben daar toen wel dagen mee bezig geweest. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar het polijstschijfje van Astraman.
Ik heb toen wel het schuurpapier de dag van tevoren in water laten weken ipv steeds natspuiten.Hoe lang ben je ongeveer met één koplamp bezig geweest?
Om uitschieters te voorkomen hang ik wel even een dekentje rond m’n koplampen. Zou zonde zijn als ik de bumper opnieuw deels moet polijsten en in de was moet zetten.
Als mijn koplampen er ook zo van opknappen als de jouwe, maak ik er een how-to van.
11 november 2011 om 12:53 #17940675Oke, een korrel 1000 zou dan goed zijn zoals astraman zei? :thumb
En als ik dan het schuurpapiertje laat weken, en dan met de tuinslang nog wat benevel terwijl
ik schuur, heb ik een dubbele “bescherming”. :D
Voor het polijstmiddel, kan ik gewoon naar een autozaak gaan en de situatie uitleggen?
Geven ze mij dan het juiste product mee, of zou ik best toch gaan voor de commandant?Astraman zei dat het een uurtje werk was, maar hij heeft wel wat meer ervaring in vergelijking met mij :jerry .
Groetjes.
11 november 2011 om 13:07 #17940676waar halen jullie korrel 1000 of misschien nog beter 1200 vandaan ??
ik kan minimaal korrel 600 vinden , of zoek ik bij de verkeerde winkels ??
ik wil mijn koplampen ook gaan opknappen zoals astraman gedaan heeft .
en wat RISL zegt , misschien een foto van de polijstschijf die jij gebruikt hebt :thumb
11 november 2011 om 13:37 #17940677Ik ben klaarblijkelijk niet de enige persoon met dit “probleem” :D
Groetjes.
11 november 2011 om 14:11 #17940678Ik heb bij de Vec-C van m’n ouders korrel 2000 gebruikt en nog eens nageschuurd met korrel 3000. Vrees dat ik op mijn auto wel wat grovers nodig heb. Ik heb dat toen gehaald bij een automaterialenzaak.
11 november 2011 om 16:30 #17940679ik heb hetzelfde probleem langs beide kanten. Voor de rest zien de koplampen er nog prima uit, enkele bovenaan niet.
Bedankt voor de goede raad hier :thumb
11 november 2011 om 19:01 #17940663Schuurpapier kwam van de Brezan en die hadden niet fijner als 1000. 2000 en 3000 moet wel te vinden zijn maar ik denk dat je dan even bij een verfzaak moet zijn. Het natspuiten tijdens het schuren dient er ook toe dat je het glas mooi schoon houdt. Het schijfje wat ik gehaald heb komt van de praxis, is een soort schapenvachtje, maar als ik nu zou moeten kiezen zou wel iets beters kiezen want stond er wel mee te kloten. Schroefje wat steeds losdraaide enzo, ergernis. Maar goed het resultaat is goed gelukkig.
12 november 2011 om 22:27 #17940680Is het trouwens niet verstandig om ze ook weer in te spuiten met blanke lak, na het polijsten? Als een soort sealing? Heb ik bij m’n ouders destijds wel gedaan, wist m’n pa nog. Was op aanraden van het forum.
13 november 2011 om 13:27 #17940681Ik heb geen idee, je zou zeggen van wel jah, maar goed spuiten op kaal en glad plastic is altijd lastig ivm de hechting. Ik heb weleens zitten denken aan blanco folie, dat moet beter gaan. Kun je er zelfs een kleurtje aan geven :D
13 november 2011 om 20:46 #17940682@Astraman wrote:
Schuurpapier kwam van de Brezan en die hadden niet fijner als 1000. 2000 en 3000 moet wel te vinden zijn maar ik denk dat je dan even bij een verfzaak moet zijn.
Automotive schuurpapier is wel compleet anders van samenstelling dan schuurpapier wat je voor huis, tuin en keuken toepassingen gebruikt !
13 november 2011 om 20:51 #17940683Waar zit het verschil precies in? Ik had die van mij bij de Brezan gehaald dus dan zal het wel goed zitten maar weet je mischien waar ik 2000 nat vandaan kan halen?? Heb btw mijn kenteken verlichtingglaasje ook gepolijst, haha die is als nieuw, was eerst helemaal geel en dof.
14 november 2011 om 17:20 #17940684De schuurkorrel van automotive schuurpapier is ronder en minder grof dan huis, tuin en keuken schuurpapier.
Je krijgt met hetzelfde grit dus een fijner resultaat waardoor je minder hoeft te corrigeren na afloop.15 november 2011 om 20:41 #17940685waar vind je dat automotive schuurpapier ??
google geeft ook niet veel duidelijkheid :hmmz
15 november 2011 om 20:45 #17940686Ik heb mij velletje 1000 wet and dry bij de brezan vandaan. Hij had normaal ook 1200 maar dat was op. Fijner durf ik niet te zeggen waar je dat vandaan moet halen. Ik denk dat je dan echt de richting van groothandels waar schadebedrijven hun spullen vandaan hebben moet zoeken.
Wellicht kun je als je je lokale schadeboer belt wel wat van hem overnemen ofzo. ;)
15 november 2011 om 20:48 #17940687ik ga morgen eens bij de betere automaterialen zaken hier in de buurt langs en tevens bezoek ik even een paar schade herstellers .
wil voor de winter mijn lampen weer netjes hebben ;)
16 november 2011 om 10:21 #17940688vanochtend even op stap geweest en even bij de schadehersteller geweest die destijds vele onderdelen voor mijn showcorsa heeft gespoten .
hij gaf mij vele tips over wat ik nodig ben enz.
Na vele tips en veel info rijker hebben we een voor mij nog betere oplossing gevonden , volgende week zaterdag ga ik een dagje klussen bij de schadehersteller , met als voordeel alles wat ik nodig heb aan gereedschap en materiaal is aanwezig en mag ik gebruiken ( dus ik hoef zelf niks aan te schaffen ) + ik heb hulp en advies bij de hand ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.