Vroeger

Forumindex Forums Modellen Manta Vroeger

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 901 tot 910 (van in totaal 910)
  • Auteur
    Kadett1.2
    Deelnemer

@ralph3000 wrote:

@henk 400rr wrote:

Hier een foto van die auto:

Wel ziet de grille achter de lampen een beetje raar uit, zouden ze gewoon het middelste spijltje ertussen uit gezaagd hebben?

Inderdaad opvallend hoog. Is een enkele sleuf geworden met de hoogte van een dubbelsleufs model. Misschien voor extra koeling ?
      Ik heb deze variant nog niet eerder gezien ook niet bij andere 400 rally exemplaren

henk 400rr
      Deelnemer

Ze hebben een deel van de neus weggehaald om de lampen daar neer te zetten.

Op zichzelf niet uniek, de Demo manta 400 rothmans in Duitsland had ze op dezelfde manier gemonteerd, die is inmiddels omgebouwd en met 400 motor.

In de rally kwam dit niet voor, veel te onhandig.

De 1e paar die in de rally gedrukt werden hadden wel nog niet de kunststof neus die uitwisselbaar was, maar daarvoor hadden ze ook een andere set-up, een beetje als de Ascona 400

Zoals dit, wat je ook wel meer zag bij de smalle manta’s

bron foto’s: http://www.manta-news.de” onclick=”window.open(this.href);return false;

motormuis012
        Deelnemer

zoals ik laats al gezegd heb zal nu proberen de foto van de jp-19-gn waar Jan van de Marel in de jaren tachtig mee gereden heeft.

ik hoop dat dit werkt

motormuis

hij is helaas wat klein maar hij staat er nu eindelijk weet niet of hij te vergroten is

henk 400rr
          Deelnemer

Dan moet je hem groter uploaden.

Kan vaag zien dat het qua lampenstructuur inderdaad dezelfde auto kan zijn, maar dan houd het ook op.

Maar, ik kan me nog steeds niet herinneren dat van der Marel hier in daadwerkelijk een rally gereden heeft, vanaf begin jaren ’80 was hij altijd met 400’s onderweg en later met Ford.

motormuis012
            Deelnemer

ik hoop dat het nu goed is

motormuis

henk 400rr
              Deelnemer

:thumb

markdejager

[img]Een maand geleden is de bordeaux rode a manta uit een caravan stalling gehaald uit Ens.
                  Betreft een a manta met het kenteken 27-87-sn
                  Opgenomen uit oude berichten (2004) kon ik me de staat inbeelden en deze is niet veranderd.

Leuk om te lezen over de history van de auto. Maar zo als hij ooit is geweest zal hij nooit weer worden :p

Als ee geintereseerden zijn kan ik een aantal foto’s uploaden

fluks
                  Deelnemer

klopt het dat deze manta een tijd in de buurt van meppel rond heeft gereden?

HarryBarry
                    Deelnemer

Opel Manta B 400 tijdens de klassementsproef in Neede, Hellendoornrally begin/midden jaren 80.

markdejager

Ja dat klopt, nu staat hij in jubbega. (Friesland)
                        Op dit moment ligt hij in onderdelen om vervolgens alle onderdelen aan te pakken, carrosserie spuiten en om vervolgens weer op te bouwen. De manta zal blijven bestaand om vervolgens weer te kunnen rijden en weer van deze “bijzondere” manta te kunnen genieten.

Als iemand nog informatie en/of foto’s heeft van deze auto zou ik dit graag zien! :thumb

10 berichten aan het bekijken - 901 tot 910 (van in totaal 910)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.