Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › vrij rijden met astra f met c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2009 om 20:14 #17214177
ik ben dit jaar begonen met vrij rijden met een astra f
maar 14-11-2009 is mijn motor stuk gegaan de drijf stangen hebben het begeven
de motor had 180pk op de test bankwie weet hoe sterk de drijf stangen zijn
het schijnt dat ze 300pk kunnen hebben
of klopt dat niet
wie heb de oplossing!
gr bas16 november 2009 om 11:31 #17551761Zaten er arp bouten in?
en wat is je maxximum toerental?
ongeveer 200pk en 7400 toeren Met arp bouten dat kunnen ze aan.
gr18 november 2009 om 12:13 #17551762max toerental was 7000 toeren
en er zaten arp drijfstang bouten in18 november 2009 om 12:15 #17551763ik heb de motor na de revisie niet op de bank gehad
dus 180pk is niet zeker mischien wel meer!18 november 2009 om 16:29 #17551764Wat is er met de drijfstangen gebeurd dan?
gebroken in het midden of de kappen eraf gerukt?
Zijn je lagerschalen heel en goed?
Bij mij liep de oliepomp vast bij 7600toeren en daardoor liepen de drijfstanglagers vast en braken ze!18 november 2009 om 16:31 #17551765zozo, wat is eraan gedaan dan…
drijfstangen kunnen zo maar t begeven.. maat van me pofte er ook 1 met een standaard c20xe.
18 november 2009 om 16:55 #17551766weet je zeker dat de lagers er niet uit lagen en daardoor de drijfstang geknapt is?
19 november 2009 om 20:43 #17551767Ik heb laatst 215Pk uit de C2.0XE gehaald met standaard drijfstangen en 7600 tpm.
We hebben er een cross meegereden onder vrij zware belastingen (natte zandbaan). Niks aan de hand.
Daarvoor heb ik verschillende crossen met 200Pk gereden.
Daarna liep ie kapot met testrijden => 2 drijfstangen naar buiten.
Van de week de oliepomp losgehaald en ja hoor plunjer vast.Je kunt zonder problemen 200Pk eruit halen.
Elke keer dat ik gezien hebt dat de drijfstang brak waren eerst de drijfstanglagers die kapot liepen.
Meestal door een slechte oliepomp waarvan de plunjer vast liep.
Of doordat de motor in lange bochten geen olie aanzuigt waardoor de oliedruk te ver zakt.
Dit met name met circuit rijden.Bij een van de drijfstangen welke was afgebroken zaten de arp bouten nog in. Hoezo sterk:vertag
13 december 2009 om 15:47 #17551768Ze kunnen heel wat pks hebben, maar het gaat toch ook wel om koppel. Maar zover ik weet zijn drijfstangen van een LET zelfde als een XE? Qua koppel 300+nm is niet zo’n probleem hoor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.