Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › vreselijk inhouden koude motor c20let+gt28rs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2010 om 17:42 #17229595
met koude motor houd hij zich vreselijk in.
valt bijna niet mee te rijden.alle sensoren zijn vervangen behalve lmm en gasklepschakelaar.
bougiekabels zijn nog goed.
FR6DTC of f5dpor bougie’s maakt geen verschil.bij warme motor heeft hij het alleen bij 2500 toeren,als ik op dat toerental schakel komt er een knal uit de uitlaat.
en soms bij het starten bij warme motor begint hij met zijn toeren te spelen(tussen stationair en 2000toeren)soms valt hij uit.dat inhouden met koude motor had hij met de originele turbo ook.
ik rij nog met standaard chip dus dat zou het probleem kunnen zijn rond 2500 toeren.
als ik moet rijden met koude motor staat de meter tussen -0.5 en 0 (ik geef wel rustig gas).
iemand nog tips.
12 december 2010 om 18:23 #17775432geeft hij geen fout melding of storings lampje????
zou zelf denken nokkenassensor. maar ben niet bekend met de c20let12 december 2010 om 20:40 #17775433origineel gepost door svdk20
geeft hij geen fout melding of storings lampje????
zou zelf denken nokkenassensor. maar ben niet bekend met de c20letnee geeft geen foutcode.
c20let heeft geen nokkenassensor.zou het kunnen te maken hebben dat mijn klepoverlap te groot is?
heb een xe nokkenas gemonteerd en iets teruggedraaid maar weet niet of het voldoende is.
ze zeggen van 7° of een halve tand,maar aantal tanden verschillen van oud en nieuw type distributie.13 december 2010 om 19:02 #17775434Als het alleen met koude motor is zou ik het bij de temperatuursensor zoeken en anders de bekabeling daarvan.
Eigenlijk is dat het enige deel van de kabelboom dat effect kan hebben op het lopen bij een verandering van temperatuur. Verder wordt er geen wijziging aan de ingespoten hoeveelheid brandstof of het ontstekingsmoment gedaan door een temperatuurwijziging.
Originele nokkenas terugbouwen en kijken wat hij dan doet sluit natuurlijk wel uit of het de oorzaak is of niet…:angel
24 december 2010 om 18:21 #17775435Bij mij waren het de klemmetjes in de stekker van de LMM die maakten slecht kontakt. En de juiste kabel van de bobine naar de verdeler is zeer belangrijk.
26 december 2010 om 20:10 #17775436heb jij zelf een luchtbuis gemaakt van je lmm naar je turbo?stinkt hij ook naar benzine?als dat zo is dan zit je lmm te dicht op je turbo.vlakbij de turbo circuleert de lucht een beetje en de lmm constateerd dat en gaat meer inspuiten waardoor hij gaat knallen en inhouden.
26 december 2010 om 21:54 #17775437[rquote=1823925&tid=138566&author=xander n]heb jij zelf een luchtbuis gemaakt van je lmm naar je turbo?stinkt hij ook naar benzine?als dat zo is dan zit je lmm te dicht op je turbo.vlakbij de turbo circuleert de lucht een beetje en de lmm constateerd dat en gaat meer inspuiten waardoor hij gaat knallen en inhouden.[/rquote]
lmm zit op de originele plaats.
en stinkt niet naar de benzine.probleem doet zich ook maar de eerste kilometers voor.
26 december 2010 om 22:12 #17775438meet de bedrading van de temp sensor iig eens door.
30 december 2010 om 18:27 #17775439een nieuwe temp. heb je voor een paar euro.gewoon ff nieuwe halen.kun je dat uitsluiten
31 december 2010 om 00:02 #17775440temp sensor is 6 maand oud.(zal de sensor nog eens uitmeten maar volgens mij moet deze gewoon goed zijn)
kabelboom hebben we ook uitgemeten,is gewoon goed.31 december 2010 om 13:44 #17775441ik denk dat het aan de chip licht
kzou een chip op maat doen31 december 2010 om 13:49 #17775442of de brandstofpomp niet goed heb ik ook gehad
31 december 2010 om 22:24 #17775443andere brandstofpomp heb ik liggen,moet ze alleen nog monteren.
ik ben nog een beetje rond aant kijken voor te chippen.
het zal vmax of klasen worden.1 januari 2011 om 16:41 #17775444ik heb geen ervaring met klasen maar ik hoor wel goede berichten ervan maar ik ben bij vmax geweest en daar ben ik goed bediend en paar problemen heeft hij snel opgelost.en leuk vermogen met ook een gt28rs turbolader.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.