Forumindex › Forums › Modellen › Astra › vreet airco zoveel vermogen van de motor?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2012 om 13:47 #17250938
Zodra ik met airco rijd, en moet afremmen voor een paar fietsers die voor mij rijden, en wil vervolgens weer optrekken(2de versnelling) zit er geen gang in :thumbdown Het moet ver weg komen.
Bekent probleem met de 1.6 16v in de astra g sport editie 2? meer mensen die zich hier aan ergeren?
29 juli 2012 om 13:53 #18051326AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb wel een gelezen dat een Airco zo’n 7 % van het vermogen kost.
Met hoeveel toeren zit jij dan in de 2de?29 juli 2012 om 13:58 #18051327@Helmer opelfan wrote:
Heb wel een gelezen dat een Airco zo’n 7 % van het vermogen kost.
Met hoeveel toeren zit jij dan in de 2de?daar heb ik om eerlijk te zijn nog niet op gelet, zal er eens opletten. na de 1 terugschakelen is op zo’n moment ook niet echt ideaal, dit wil ook bijna niet.
29 juli 2012 om 14:07 #18051328AnoniemLid sinds:
1 January 1970Of je zit net op een ongelukkig moment. 2de net te laag in toeren en 1rste te hoog
29 juli 2012 om 14:11 #18051329@Helmer opelfan wrote:
Of je zit net op een ongelukkig moment. 2de net te laag in toeren en 1rste te hoog
die kans zit er dik in, alleen dit probleem is niet aanwezig als de airco uitstaat. je moet het zien als je achter een paar fietsers blijft hangen omdat er een tegenligger aan komt, zodra ik er dan omheen wil zit er totaal geen gang in.
29 juli 2012 om 14:17 #18051330ik heb heb zelf een 16-16v G cabrio,en ken het probleem/gevoel niet.terwijl een cabrio aanzienlijk zwaarde is dan eenstandaard astra.
de ecu zorgt bij ingeschakelde airco voor een hoger toerental over het gehele toeren gebied.
dat hij bijna niet in de 1 wil heeft te maken met de rijsnelheid op dat momenten niet direct met de toeren ,als je meer anticipeerd op het verkeer moet je het moeizaam optrekken kunnen voorkomen.
als je bijv de fietsers ziet,iets eerder terug vallen in snelheid,zodat je als je er omheen gaat een hoger toerental hebt en de motor dat makkelijker oppakt nadat je er omheen bent.
29 juli 2012 om 14:20 #18051331een gemiddelde fietser rijdt +/-15 km per uur,denk dat zelfs een 2 liter daar problemen mee heeft in z’n 2
29 juli 2012 om 18:35 #18051332@miraltje wrote:
ik heb heb zelf een 16-16v G cabrio,en ken het probleem/gevoel niet.terwijl een cabrio aanzienlijk zwaarde is dan eenstandaard astra.
de ecu zorgt bij ingeschakelde airco voor een hoger toerental over het gehele toeren gebied.
dat hij bijna niet in de 1 wil heeft te maken met de rijsnelheid op dat momenten niet direct met de toeren ,als je meer anticipeerd op het verkeer moet je het moeizaam optrekken kunnen voorkomen.
als je bijv de fietsers ziet,iets eerder terug vallen in snelheid,zodat je als je er omheen gaat een hoger toerental hebt en de motor dat makkelijker oppakt nadat je er omheen bent.
loopt jou cabrio stationeer ook meer toeren dan met airco aan? bij mij blijft dat gelijk. dat van zijn 1 dat weet ik, meestal moet je haast stil staan om hem weer in de 1 te kunnen krijgen.
29 juli 2012 om 19:46 #18051333mijn astra g 1.6 valt bijna uit als ik de airco aanzet, nou bromt hij ook verschrikkelijk dus denk dat de condensor kapot is
29 juli 2012 om 21:13 #18051334@jeroenmarees wrote:
mijn astra g 1.6 valt bijna uit als ik de airco aanzet, nou bromt hij ook verschrikkelijk dus denk dat de condensor kapot is
de pomp slaat wel aan? dat is jou condensor niet lek. vermoed eerder dat jou pomp rauw loopt.
30 juli 2012 om 04:47 #18051335Ja, sorry, bedoel de pomp :angel
30 juli 2012 om 10:05 #18051337toerental gaat iets omhoog ja.
kun je ook horen.airco neemt ongeveer 6 pk.
en ja, dat is merkbaar, helemaal met mijn corsa b met 65pk:D30 juli 2012 om 10:23 #18051338bij mij zie ik op de toerenteller geen verschil, of de airco aan staat of niet. beide keren 800 toeren. hoor alleen achter de auto een zwaardere brom van de uitlaat met airco aan.
30 juli 2012 om 10:31 #18051336gaat de 2de vin aan?
wordt je airco wel koud?
hoor je bij geluiden?
hoor je iets aanslaan of tiken wanneer je de airco inschakkeld?30 juli 2012 om 19:23 #18051339ik heb een 1800 16 klepper z18xe en bij mij gaat het toerental met stationnair lopen niet omhoog zodra ik de airco aanzet, maar ik merk ook wel dat de auto minder rap wordt doordat de aircopomp ook mee draait, maar niet zo traag als dikke stront zeg maar.
niks aan te doen denk ik of gewoon een 2.2 liter kopen ;)
30 juli 2012 om 19:32 #18051340@robert_corsa wrote:
gaat de 2de vin aan?
wordt je airco wel koud?
hoor je bij geluiden?
hoor je iets aanslaan of tiken wanneer je de airco inschakkeld?ik heb maar 1 vin, en die slaat aan met airco aan.
airco wordt ijskoud, zowel de pomp als de condensor is een half jaar oud. bij opel gemonteerd. alles functioneert zoals het hoort.@derartz wrote:
ik heb een 1800 16 klepper z18xe en bij mij gaat het toerental met stationnair lopen niet omhoog zodra ik de airco aanzet, maar ik merk ook wel dat de auto minder rap wordt doordat de aircopomp ook mee draait, maar niet zo traag als dikke stront zeg maar.
niks aan te doen denk ik of gewoon een 2.2 liter kopen ;)
ik denk dat ik er dan maar vrede mee moet hebben, of een mooi schuifkanteldakje erin. altijd al gewild :jerry :jerry
1 augustus 2012 om 19:17 #18051341@jeroenmarees wrote:
mijn astra g 1.6 valt bijna uit als ik de airco aanzet, nou bromt hij ook verschrikkelijk dus denk dat de condensor kapot is
kleine aanpassing, als ik stationair de motor laat draaien en de airco aanzet, valt hij gewoon uit :hmmz
1 augustus 2012 om 19:27 #18051342als je auto uitvalt, gooi dan eens je accu polen los, en probeer eens opnieuw
@topic starter: als het goed is moet je er 2 heben. 1 op je radiateur, en 1 op je condensor.
kan je moeilijk zien, zit wat verstopt.1 augustus 2012 om 19:58 #18051343Ik heb er momenteel ook last van dat de airco veel vermogen vreet en het verbruik is ook veel hoger.
En dat zelfs nog met 140pk ! Z18XER Astra H GTCVoor de GTC had ik een H 5deurs diesel Z17DTH en daar merkte je helemaal niks aan als de airco aan ging.
1 augustus 2012 om 23:07 #18051344Ik merk bij mijn Z18XE ook geen verschil qua vermogen, wel qua verbruik maargoed daar hebben we dan maar vrede mee! Ik heb overigens wel climate control, maar dit maakt geen drol uit toch?
2 augustus 2012 om 06:10 #18051345Nee dat maakt niks uit .
2 augustus 2012 om 08:27 #18051346AnoniemLid sinds:
1 January 1970Clima is het systeem dat automatisch de Temp. Regelt. Net als bij gewone Airco zit er de pomp. Dus clima of gewone maakt niet uit
24 juli 2013 om 09:49 #18051347Gebruik even een oude Topic, maar mijn Astra H station 1.6 heeft het zelfde issue, als mijn airco aan gaat komt hij niet meer vooruit mn auto…je merkt het echt te veel…tuurlijk zal de airco pks weg snoepen maar dit is te veel.
Ik moet zeggen dat de airco ook wel geluid maakt als ik rij, het lijkt op een “vliegwiel” dat harder gaat draaien zodra de toeren wat omhoog gaat.
De airco is net bijgevuld en is super koud en werkt goed. Alleen dat geluid en mn vermogen kloppen niet…. iemand een idee wat dit is?24 juli 2013 om 10:12 #18051348Bij de airco aan gaat je toerental omhoog, maar weer omlaag door het extra weerstand. Dus vaak blijft dat gewoon gelijk. Gaat die wel omhoog heeft je compressor niet zoveel weerstand meer en vaak moet die dan gevult worden. De airco eet ongeveer 10 tot 15 pk van het vermogen. Veelal ligt het beetje aan de versnellingsbak en verhouding ervan of je dan nog wel of niet vanuit 2 vooruit komt. Heb je lange bak of overbrenging zul je het meer merken dan.
24 juli 2013 om 10:39 #18051349niet alleen bij opel hoor… pas in een suzuki ingnis 1.3 gereden… en die airco aan gezet maar dat hok was ineens niet meer vooruit te branden….. airco af en toe laten draaien ivm die airco pomp :) en daarna gewoon uit en de ramen open! hehe :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.