Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juni 2011 om 19:44 #17236547
Ik was een beetje aan rondneuzen op marktplaats en kwam dit tegen:
http://link.marktplaats.nl/460979102″ onclick=”window.open(this.href);return false;
te koop inlaatspruitstuk c20xe dikke inlaatbocht/diameter
Beschrijving
Te koop dik inlaatspruitstuk voor opel c20xe 2.0 16v
Een zeldzaam spruitstuk die in een kleine serie zijn geleverd
Origineel opel en goedgekeurd voor autosport.
Door de grotere diameter en dikkere bochten betere flow en meer vermogen
Prijs is 225 euroIk heb geen interesse, maar ik vraag me af in hoeverre dat dit waar is…
Ik heb er nooit van gehoord.26 juni 2011 om 19:48 #17867352dit is dus waarschijnlijk een inlaat waarvan het nr eindigd op 197.
en ja die zijn niet veel geleverd.
theun
26 juni 2011 om 19:55 #17867353Kan je dan ook echt een vermogen toename verwachten?
26 juni 2011 om 20:51 #17867354Ik heb er 3 van gehad(dis motor en costcast kop)en ik merkte er geen reet van….
Zelfde als het grotere gasklephuis wat hun aanbieden,zolang je lmm niet groter word in diameter heb je er toch geen zak aan.
En ja diverse testen bewijzen dat….26 juni 2011 om 21:08 #17867355die prijs :shock: :shock:
26 juni 2011 om 21:37 #17867356Ach jezus .. weer zon 197 goud zoeker..
26 juni 2011 om 21:42 #17867357AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mayhem wrote:
Ach jezus .. weer zon 197 goud zoeker..
waar staat dat nr in/op de inlaat dan
zal ik es chekken of ik ook nog goud in de schuur heb
whahahamaar 225 zou ik der niet eens voor durfen vragen
kan me ook niet voorstellen dat iemand dat er voor betaald ;)27 juni 2011 om 20:53 #17867358En toch zijn ze het waard. Snap best dat veel mensen hier het onzin vinden. ken ze zelf uit de rally sport. autocrosers zijn er ook gek op. Normaal zijn die motoren redelijk getuned.. en alle kleine beetjes helpen ;)
27 juni 2011 om 22:03 #17867359Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?
Edit:
Ik ben er al achter…
Dit type spruitstuk werd geleverd op dis motoren. Dus met KS859 kop, en als ik me niet vergis hadden deze kleinere inlaat en uitlaatpoorten net als de KS400 (vergeleken met coscast en KS700 koppen).Lijkt mij wel een vreemd combo eigenlijk… Een vergroot spruitstuk met een verkleinde kop.
:hmmz
27 juni 2011 om 22:29 #17867360:) Blijkbaar zijn ze het niet waard maar wordt het er wel voor betaald. Is een klein maar groot verschil. :P
28 juni 2011 om 13:19 #17867361deze ziten ook op een vectra a gt 20 16v dis deze zijn zonder trackson control
28 juni 2011 om 17:05 #17867362waar staat dat nummer ongeveer?
heb namelijk een vectra a gt 2.0 16v dis staan zonder traction control.29 juni 2011 om 18:31 #17867363hier op het forum stond er een tijd geleden ook een te koop.
was van iemand die iets met een manta had, dacht ik.
dr anthrax, ofzoiets.groeten.
1 juli 2011 om 16:23 #17867364@kadett4x4 wrote:
hier op het forum stond er een tijd geleden ook een te koop.
was van iemand die iets met een manta had, dacht ik.
dr anthrax, ofzoiets.groeten.
Klopt dat was ik die van mij is verkocht alleen was de mijne bewerkt samen met een gasklep. Scheelde wel een paar pk en merkte wel lichte verschil
18 juli 2011 om 00:11 #17867365@Peter_89 wrote:
En toch zijn ze het waard. Snap best dat veel mensen hier het onzin vinden. ken ze zelf uit de rally sport. autocrosers zijn er ook gek op. Normaal zijn die motoren redelijk getuned.. en alle kleine beetjes helpen ;)
Klopt, ze mogen geen lexmaul bv, er moet een gm nmmr op zitten, en dus ze zijn gek op zulke onderdelen met gm nmmr
1 augustus 2011 om 21:30 #17867366ik heb gehoord van een rallycrosser dat een maat van hem hem had en dat die inlaat meer koppel toenamen aan gaf op de dyna dan een lexmaul of et ook waar is gaan idee maar in de cros lijkt et me wel lekker
1 augustus 2011 om 21:36 #17867367@KRSA2000 wrote:
Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?
Edit:
Ik ben er al achter…
Dit type spruitstuk werd geleverd op dis motoren. Dus met KS859 kop, en als ik me niet vergis hadden deze kleinere inlaat en uitlaatpoorten net als de KS400 (vergeleken met coscast en KS700 koppen).Lijkt mij wel een vreemd combo eigenlijk… Een vergroot spruitstuk met een verkleinde kop.
:hmmz
dis motoren zijn ook geleverd met coscast kop
2 augustus 2011 om 08:29 #17867368@Oenatje wrote:
@KRSA2000 wrote:
Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?
Edit:
Ik ben er al achter…
Dit type spruitstuk werd geleverd op dis motoren. Dus met KS859 kop, en als ik me niet vergis hadden deze kleinere inlaat en uitlaatpoorten net als de KS400 (vergeleken met coscast en KS700 koppen).Lijkt mij wel een vreemd combo eigenlijk… Een vergroot spruitstuk met een verkleinde kop.
:hmmz
dis motoren zijn ook geleverd met coscast kop
Dat klopt… dat zijn versterkte versies van de KS859 koppen, dus ook met de kleinere in en uitlaat poorten!
5 augustus 2011 om 14:56 #17867369maar als je dus een 2.5 heb moet die grotere poorten dan helemaal helpen of is dat dan niet het geval of kan ik beter lexmaulen?
is trouwens voor de sprintmvg wijtze
5 augustus 2011 om 15:06 #17867370Er bestaat ook nog een spruitstuk die je niet kan vinden in de EPC van opel. Ik heb toen dat nummer van een Werks Kadett GSi spruitstuk overgeschreven. Deze had een motorsportnummer.. En deze was aanzienlijk dikker dan een originele.
Alleen met me stomme kop ben ik dat nummer kwijt geraakt…Je zou ook gewoon die betreffende persoon kunnen bellen, om te vragen wat voor nummer erop staat. Dan is deze hele discussie niet nodig over of tie het waard is………
5 augustus 2011 om 15:09 #17867371ja da klopt maar het ligt er ook aan wat je der mee wil doen crossen of sprinten is tog anders
meer koppel of meer pk wat vin je belangrijker18 september 2011 om 13:45 #17867372als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!
Heb er 2 liggen.
naar ‘t schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.18 september 2011 om 17:51 #17867373@felix wrote:
als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!
Heb er 2 liggen.
naar ‘t schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.Bedoel je nu die prijs van 225 Euro?
26 september 2011 om 14:35 #17867351@Miruni wrote:
@felix wrote:
als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!
Heb er 2 liggen.
naar ‘t schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.Bedoel je nu die prijs van 225 Euro?
tja voor die prijs zeker!!
maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze zoveel waard zijn, anders check ik de andere die ik liggen heb ook es :jerry
11 oktober 2011 om 13:45 #17867374net bij mijn station c20xe gekeken. daar zit ook zo 1 op die eindigd met 197
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.