vreemde storing opel frontera 2.2

Forumindex Forums Modellen Antara, Frontera, Monterey, Campo, (offroads) vreemde storing opel frontera 2.2

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    arwin68

hallo het is al weer een tijdje geleden dat ik hier was
      maar ik heb nu zòn rare storing namelijk.
      ik heb sinds een paar weken een andere frontera een 2.2 uit 1999 prima auto verder, alleen heeft hij een raar probleempje namelijk .
      als ik s`morgens (koude motor) start ,en de verlichting aanzet dan valt mijn toerenteller /benzinemeter even uit en hoor een zoemend geluid , en mijn dagteller springt op nul .
      als ik s`middags of s`avonds koude motor de verlichting aanzet is er niks aan de hand het probleem doet zich alleen s`morgens voor
      en de tellersunit is al weg geweest voor revisie vertelde de vorige eigenaar dus wat kan hier aan de hand zijn :hmmz
      heb al een andere verlichting schakelaar geprobeerd ,maar probleem blijft. :swear
      wie heeft er een idee/oplossing :wors
      mvg arwin

bart-gsi
      Deelnemer

De revisie klokken eruit halen en een andere unit vanneen sloper of een demontage frontera gebruiken.. Kijken of het probleem dan oplost… Kan zijn dat tijdens de revisie van de unit iets niet goes gegaan is..

sneuper2000

Accu door meten waarschijnlijk(bijna)overleden?

gr Ronald

arwin68

@sneuper2000 wrote:

Accu door meten waarschijnlijk(bijna)overleden?

gr Ronald

hoi ronald
            de accu is bij de opel garage door gemeten
            en is prima volgens de test , dus dat kan het vermoedelijk niet zijn, maar wat dan wel ?????

arwin68

even een update
              de accu is getest door de Opel garage ,en is prima :D
              mijn km teller viel ook wel eens uit ,is aan de computer geweest ,bleek de snelheid sensor op de versnellingsbak niet goed te zijn dus een nieuwe er op :D ,was tot eergisteren goed en sinds vandaag viel die vaak uit .op een gegeven moment een harde klap op de dashboard :fy1 gegeven en de km teller deed het weer ,dus vermoedelijk tellersunit en of connector niet goed :???: :hmmz
              dinsdagavond gaat de auto, naar de Opel garage ,zo dat ze woensdag morgen kunnen testen wat er aan de hand is :hmmz
              als ik hem niet op contact zet , en de verlichting inschakelt het zelfde probleem( met uitzondering van de toerenteller) ,want die werkt natuurlijk niet als de motor uit staat.
              maar dan heb ik een constante zoemend geluid ,die maar door blijft gaan tot dat ik de verlichting weer uit zet
              iemand nog een idee :hmmz
              een andere teller unit is een optie, maar sloop bedrijven vragen er te veel voor :vertag , reviseren is blijkbaar goedkoper maar deze zou al zijn gereviseerd en is 2 x terug gestuurd naar de reparateur (al dus de vorige eigenaar/handelaar) maar kon niks vinden :hmmz
              dus wie het weet mag het zeggen ?????? :cry

de bekende kwaal is uitval tellersunit bij inschakelen verlichting werkt de tellersunit weer ,nou bij mij is het dus net andersom bij inschakelen verlichting valt de tellersunit uit maar dan alleen s`morgens

arwin68

@bart-gsi wrote:

De revisie klokken eruit halen en een andere unit van een sloper of een demontage frontera gebruiken.. Kijken of het probleem dan oplost… Kan zijn dat tijdens de revisie van de unit iets niet goed gegaan is..

ja dat is een optie ,maar de tellersunit is al 2x terug geweest bij de reparateur en die kon niks vinden
                heb geïnformeerd bij div sloperijen of ze hebben ze niet of vragen er teveel voor dan is reviseren goedkoper ik zou het zo ook niet meer weten
                mvg

arwin68

een update
                  garage weet het niet ligt niet aan de teller
                  heb een nieuwe accu
                  probleem is er nog steeds :swear :swear
                  maar heb me er bij neer gelegd
                  maar heb sinds vandaag een groter probleem :-x :-x :swear namelijk
                  mijn motor is kapot drijfstang lagers ratelt/tikt als een gek staat bij opel garage nu op zoek naar een ruilmotor 2.2i 16v x22se motor
                  iemand nog tips

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.