Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vreemde geluiden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2010 om 19:46 #17623060
Hey allemaal…
Vandaag telefoon gehad van de garage………..vliegwiel is kapot en alles moet vervangen worden!
Goede nieuws is dat alles onder garantie valt en de kosten voor de garage zijn. Ik had wel laten weten dat het in engeland erg goedkoop is en hebben me gevraagd of ik dan de spullen wil bestellen. Ook dit is vandaag geregeld dus hoop dat ik weer snel kan rijden met mijn vekje.
Ik wil iederen bedanken en zeker ook yzf1kr voor de adviezen en tips!
Hoop dat ik ook in de toekomst iemand op deze manier kan helpen.:cool:
9 maart 2010 om 20:15 #17623061Ik denk dat mijn vliegwiel ook de geest heeft gegeven. Klinkt bij het aangrijpen van de koppeling als een conservenblik met knikkers er in, geen gehoor! Zijn er meer mensen die een defect vliegwiel hebben gehad? Hoe klonk het, merkte je verder nog iets? Wat kostte de reparatie?
10 maart 2010 om 07:40 #17623062Bij mij slipte de koppeling, heb geen geluiden gehoord. Maar heb begrepen dat als het vliegwiel kapot is je rare geluiden hoort.
De reparatie is bij mij onder garantie. Prijzen voor materiaal varieren bij Opel van €1400,00 tot € 1200,00 bij Brezan.
Ik heb mijn materialen nu via ebay.uk besteld (vliegwiel, koppelingsplaat, drukgroep en hydrolisch druklageren allen origineel) ben daarvoor inclusief verzendkosten € 550,00 euro voor kwijt. Ik geloof dat het in en uitbouwen iets van een dag werk is. Weet niet welk tarief je daar op los kan laten maar dat kun je bij de garage vragen.
Als je me mailt stuur ik je de link wel even door voor de materialen.10 maart 2010 om 08:07 #17623063Over de geluiden:
Ratel bij loslaten van gas: Rammelend vliegwiel
Ratel bij licht indrukken van de koppeling: DrukgroepDe prijzen die Lupkens noemt kloppen wel. Ik heb in totaal €1200 betaald, waarbij ik korting kreeg op de onderelen, en geen werkplaats uren heb betaald (goede vriend die het na zijn werkuren deed).
10 maart 2010 om 16:05 #17623064origineel gepost door yzf1kr
Over de geluiden:Ratel bij loslaten van gas: Rammelend vliegwiel
Ratel bij licht indrukken van de koppeling: DrukgroepDe prijzen die Lupkens noemt kloppen wel. Ik heb in totaal €1200 betaald, waarbij ik korting kreeg op de onderelen, en geen werkplaats uren heb betaald (goede vriend die het na zijn werkuren deed).
en al heb je nou een ratel/trilling bij los laten van de koppeling (aan het eind van het koppelen), wat ken dat dan zijn?
10 maart 2010 om 17:43 #17623065Doet hij het alleen bij het loslaten, of ook als je het pedaal net ver genoeg indrukt om een beetje te ontkoppelen?
Volgens mij is dat ook de drukgroep.
Zo ver ik weet mij heeft een B gewoon een vast vliegwiel, dus hoef je je daar niet druk over te maken.
17 maart 2010 om 18:55 #17623066nee heb het niet bij ontkoppelen.
mijn garage zij dat het misschien een beetje vette plaat was en dat het wel over zou gaan hoe vaker het gebeurde.
de vorige eigenaar heeft mij ook verteld dat hij er een zwaardere koppelingsplaat in heeft gezet, vandaar ook de mening van de garage denk ik.
als de auto stil staat en je laat (heel)langzaam de koppeling opkomen (zonder gas te geven) grijpt hij ook ineens aan, net een soort ‘tok’.
het lijkt ook net alsof dat ie wel aangrijpt maar als ie dan de auto(massa) moet gaan bewegen/versnellen hij niet genoeg grip heeft en dus slipt/trilt.
beetje mijn idee, ik heb er allen weinig tot geen verstand van.
zo zal het dan wel niet werken maar misschien begrijp je wat ik bedoel,
ik kan me voorstellen dat bij koude omstandigheden alles misschien wat minder werkt, maar het mag tog nooit gaan trillen helemaal k*t.
heb ook wel eens gehoord over versleten veertje(s) die in de plaat zitten, maar dan zou het toch bij warme motor niet over moeten gaan.18 maart 2010 om 17:26 #17623067Update na retour van mijn vekje!!
Krakende voorvering is verholpen, er zijn nieuwe rubbers geplaatst in de stabilisatorstang.
Schavend geluid is verdwenen, koppeling, drukgroep, druklager en vliegwiel zijn vervangen.
Bonken van de motor bij loslaten gas is ook sterk verminderd, waarschijnlijk dus ook gerelateerd aan koppelingprobleem.Dus nu weer een gelukkig vectrarijder!!
Moet ook zeggen dat de garage super service heeft geleverd, heb geen enkele euro hoeven te betalen omdat alles onder volledige garantie viel!!Iedereen bedankt voor de tips!!
18 maart 2010 om 17:38 #17623068Netjes opgelost. en nu op, veel veilige kilometers maken..
willem
4 april 2010 om 12:57 #17623069Weet je wat het gekost zou hebben als je de koppeling/vliegwiel etc zelf moest betalen met uurloon?
4 april 2010 om 13:09 #17623070origineel gepost door yzf1kr
Over de geluiden:Ratel bij licht indrukken van de koppeling: Drukgroep
En als je geen ratel maar een monotoon aanloop geluid hoort bij indrukken van de koppeling? Mijn motor bonkte voor ik problemen kreeg 2 keer kort achter elkaar bij loslaten van het gas.
4 april 2010 om 13:50 #17623071origineel gepost door OPelc
Weet je wat het gekost zou hebben als je de koppeling/vliegwiel etc zelf moest betalen met uurloon?ik was bij de vod 1923,00 kwijt voor koppelingsplaten, drukgroep/lagers en vliegwiel. Inclusief arbeidsloon en 2 stabi rubbertjes.
Safe driving Jurgen:cry
4 april 2010 om 13:57 #17623072Wat was het totaalbedrag aan uurloon? Want je kan de onderdelen ook voor 550euro op ebay krijgen:
4 april 2010 om 16:17 #17623073origineel gepost door jraaf
origineel gepost door OPelc
Weet je wat het gekost zou hebben als je de koppeling/vliegwiel etc zelf moest betalen met uurloon?ik was bij de vod 1923,00 kwijt voor koppelingsplaten, drukgroep/lagers en vliegwiel. Inclusief arbeidsloon en 2 stabi rubbertjes.
:o:o:o:o:o:o
4 april 2010 om 16:21 #17623074origineel gepost door jraaf
Dat is bijna voor niks :o:o:o:o:o Sjees wat een bak geld:o
4 april 2010 om 16:25 #17623075origineel gepost door OPC-lijntje
origineel gepost door jraaf
Dat is bijna voor niks :o:o:o:o:o Sjees wat een bak geld:o
Bij de mijne is hetzelfde gedaan 2 weken voordat ik hem kocht, had toen 177000 gelopen nu 184000.
Jan
15 mei 2011 om 21:37 #17623076@lupkens wrote:
Bij mij slipte de koppeling, heb geen geluiden gehoord. Maar heb begrepen dat als het vliegwiel kapot is je rare geluiden hoort.
De reparatie is bij mij onder garantie. Prijzen voor materiaal varieren bij Opel van €1400,00 tot € 1200,00 bij Brezan.
Ik heb mijn materialen nu via ebay.uk besteld (vliegwiel, koppelingsplaat, drukgroep en hydrolisch druklageren allen origineel) ben daarvoor inclusief verzendkosten € 550,00 euro voor kwijt. Ik geloof dat het in en uitbouwen iets van een dag werk is. Weet niet welk tarief je daar op los kan laten maar dat kun je bij de garage vragen.
Als je me mailt stuur ik je de link wel even door voor de materialen.15 mei 2011 om 21:39 #17623077bestekun je mij de site adress geven waar ik de onderdelen kan vinden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.